Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Just now, BadCat said:

Hvordan ligger dere av an på kjøttkakeindeksen? Jeg spiser det to ganger i uka, bestemors oppskrift.

Jeg passer godt inn i Rødts profil. Prioriterer ikke å bruke mye tid på å lage mat. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
28 minutes ago, BadCat said:

Hvordan ligger dere av an på kjøttkakeindeksen? Jeg spiser det to ganger i uka, bestemors oppskrift.

12 ganger per år. Alltid like fornøyd. Veganerbollene til IKEA kan ta seg en bolle. Mest imponerende var likevel mdgs evne til å dra dette spørsmålet over til Palestina ila 30 sekund. Vg åpner med samme bemerkning og triller terningkast 5, godt betalt 😂

Endret av ps5
  • Liker 2
Skrevet
1 minute ago, Salvesen. said:

Det blir ikke godt nok, dette kan en enkelt se på målingene tilbake til 2008 der september stemmer ift side 3 av 4 siste valg.

Noen får ta ansvar og sette opp en skikkelig matrise her. 

Skrevet

Det som er tristner hvis borgerlige taper valget og Erna må gå. Jeg synes hun et en fin og sympatisk type som jeg selvsagt noen ganger er uenig med, men som har en god tanke bak. Jeg er ikke så voldsomt glad i Søreide f eks, selv om hun noen ganger glimter til 

• Liker 2
Skrevet (endret)
39 minutes ago, Tussi said:

Det som er tristner hvis borgerlige taper valget og Erna må gå. Jeg synes hun et en fin og sympatisk type som jeg selvsagt noen ganger er uenig med, men som har en god tanke bak. Jeg er ikke så voldsomt glad i Søreide f eks, selv om hun noen ganger glimter til 

Erna skulle sett sin besøkelsestid at hennes tid var utgått. Gjerne for et år siden. Hun vant debatten i dag, men tilliten er borte og kan ikke gjenvinnes.

edit: feil begrepsbruk grunnet svakhet i tidligere norsk utdanningssystem.

Endret av ps5
  • Liker 2
Skrevet
ps5 skrev (1 minutt siden):

Erna skulle sett sin besøkelsestid og gått. Gjerne for et år siden. Hun vant debatten i dag, men tilliten er borte og kan ikke gjenvinnes.

Ja, jeg synes hun gjorde en kjempejobb idag

Skrevet
2 minutes ago, Tussi said:

Jeg er dundrende uenig med Erna. Spesielt de usosiale kuttene hun står for. Det blir selvsagt ikke noe bedre med en annen leder, men jeg kommer ikke til å savne Erna hvis det blir rødgrønt.

• Liker 4
Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Søreide kan stå opp fra de døde når Erna er vekke. Ikke enkelt for Høyre nå, alle "venter" at Erna skal dra inn årene, noe hun bør gjøre etter min mening.

• Liker 3
Skrevet (endret)
29 minutes ago, ps5 said:

Erna skulle sett sin besøkelsestid og gått. Gjerne for et år siden. Hun vant debatten i dag, men tilliten er borte og kan ikke gjenvinnes.

Her bør du gjenoppfriske bibelversene litt.

They will dash you to the ground, you and the children within your walls. They will not leave one stone on another, because you did not recognize the time of God’s coming to you.

Lukas 19,44
Og de skal slå deg til jorden, og dine barn i deg. De skal ikke la stein bli tilbake på stein, fordi du ikke kjente din besøkelsestid. 
Endret av BadCat
Skrevet
2 minutes ago, BadCat said:

Min kristendomslærer var ateist og lot oss tegne kirker fremfor studie av kildematerialet. Nå tror jeg faget er erstattet helt.

Skrevet (endret)
3 minutes ago, ps5 said:

Min kristendomslærer var ateist og lot oss tegne kirker fremfor studie av kildematerialet. Nå tror jeg faget er erstattet helt.

Da burde du ikke bruke uttrykk fra bibelen. Det handler om å gripe ei mulighet, ikke om å gi tapt.

For eksempel. "Hvis du vil ha den buksa, må du kjenne din besøkelsestid."

Ikke "Du må se når buksa er solgt og vende nesen hjem."

Endret av BadCat
Skrevet

Ytterst skremmende valg i Oslo som i all klartekst sier sitt om den demokrafiske utviklingen.

SV største parti med 22,3% av stemmene!!
Ap nest størst med 18,3%
Høyre rett bak 18,2%
FrP får 15, 1% i skolevalget og med det nesten dobler sin oppslutning fra forrige skolevalg.
https://www.nrk.no/stor-oslo/sv-vant-skolevalget-i-oslo-1.17552275

Men det er jo sørgelig at landets hovedstad skiller seg ut på en slik negativ måte.

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 minute ago, BadCat said:

Da burde du ikke bruke uttrykk fra bibelen. Det handler om å gripe ei mulighet, ikke om å gi tapt.

Kritikk tas til følge. Men om du trenger en kirke med perfekt perspektiv..

Endret av ps5
Skrevet
BadCat skrev (7 minutter siden):

Men i alle dager, hva har de versene med Erna å gjøre?

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutes ago, Tussi said:

Men i alle dager, hva har de versene med Erna å gjøre?

Han brukte uttrykk fra bibelvers, bare at han brukte det motsatt av hva det betyr. Det blir som å blande sammen høyre og venstre, altså uheldig.

"Gå til høyre, til venstre er det et stup! – Hvilket stuuuuuuuup?"

Endret av BadCat
Skrevet
On 8/12/2025 at 3:28 AM, freedomseeker said:

Hva det koster deg å få hamburgerne levert på døra og hva budet får er to forskjellige ting, var en youtube video der en prøvde dette opplegget og etter at drivstoffet på bilen var betalt så gikk han nærmest i null.

Et slikt opplegg er ikke bærekraftig om man ønsker å ha en velferdsstat, folk får hente sin egen mat.

Så noen videoer fra England og der er det illegale immigranter som tar seg av levering av mat. På elsykkel. Samme type elsykkel som bandene som stjeler vesker og mobiltelefoner på fortauet bruker. Men det er nok bare ett pussig sammentreff.

• Liker 1
Skrevet
BadCat skrev (6 minutter siden):

KRF hadde vært noe hvis de ikke hadde vært så tafatte. Jeg kunne hatt tro på et nytt kristent parti og ei ny kirke.

Kanskje Konservativt er for deg da? Jeg får KrF på topp på alle valgomater jeg har tatt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...