Salvesen. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden leticia skrev (3 minutter siden): Ja, det er sant. Jeg lurer bare på hvor langt opp man må for å skjerme minstepensjonistene som sitter med høye boligverdier, og bare slang ut et tall i lufta. Som nevnt fra SSB så er det småbeløp for disse. Det er også mange veier å unngå dette som arv, låne mot verdi osv. mange løsninger om en ønsker å unngå det. jeg fokuserer dog heller på de på minstepensjon med leid bolig i fra bolighaier med latterlig leie. De sliter, ikke fruen på Frogner som har blitt multimillionær av å sitte på ett hus. Selv om en såklart kan gjøre det bedre/enklere for disse også. Men langt nede på min prio liste. 2
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden leticia skrev (4 minutter siden): Jeg syns dette forslaget til bunnfradraget er for høyt. La oss tenke oss til en enebolig verdt 6 millioner (ligningsverdien der er på 1,5 millioner) legg til 2 millioner i aksjer / innskudd, så kan vi godt runde opp en halv million. Min konklusjon er da at vi kan heve bunnfradraget til 4 millioner... ikke glem at en får rabatt på aksjer også
leticia Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Det er også mange veier å unngå dette som arv, låne mot verdi osv. mange løsninger om en ønsker å unngå det. Ja jeg er fullt klar over det, men ikke alle som tenker så langt... Salvesen. skrev (1 minutt siden): jeg fokuserer dog heller på de på minstepensjon med leid bolig i fra bolighaier med latterlig leie. De sliter, ikke fruen på Frogner som har blitt multimillionær av å sitte på ett hus. Selv om en såklart kan gjøre det bedre/enklere for disse også. Men langt nede på min prio liste. Jeg er enig, men jeg syns vi kan være snille mot "alle" våre eldre. Ellers så tror jeg at mange enker ikke gidder å sitte på et stort hus når de kan kjøpe seg ned til en leilighet med alt på ett plan. 1
Jarmo Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden leticia skrev (1 minutt siden): Jeg syns dette forslaget til bunnfradraget er for høyt. La oss tenke oss til en enebolig verdt 6 millioner (ligningsverdien der er på 1,5 millioner) legg til 2 millioner i aksjer / innskudd, så kan vi godt runde opp en halv million. Min konklusjon er da at vi kan heve bunnfradraget til 4 millioner... Da må vi vel splitte opp nivå for formueskatten mellom private og småbedrifter osv. i to eller flere grupper slik som trinnskatten er i dag. 1
Villfaren Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden leticia skrev (10 timer siden): FrP vinner "alltid" skolevalget med sine populistiske saker blant ungdom. Billig snus, billig alkohol, billigere bensin, betale mindre skatt slår som regel an blant ungdom 😉 Ap hadde vel noe ala "gratis førerkort" 2
leticia Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): ikke glem at en får rabatt på aksjer også Tok bare en grovregning nå, man må jo f.eks betale skatt på rentegevinsten også.
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Jarmo skrev (1 minutt siden): Da må vi vel splitte opp nivå for formueskatten mellom private og småbedrifter osv. i to eller flere grupper slik som trinnskatten er i dag. Ja det er vell dette de fleste enes om i dag, at en må gjøre noe med skatten for å unngå de uheldige sidene. Men ikke bare fjerne den tvert slik som f.eks. FrP mener de skal. 1 1
leticia Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Jarmo skrev (1 minutt siden): Da må vi vel splitte opp nivå for formueskatten mellom private og småbedrifter osv. i to eller flere grupper slik som trinnskatten er i dag. Det kan være en løsning ja. 2
Jarmo Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Ja det er vell dette de fleste enes om i dag, at en må gjøre noe med skatten for å unngå de uheldige sidene. Men ikke bare fjerne den tvert slik som f.eks. FrP mener de skal. Jeg har aldri ment eller sagt at formueskatten må fjernes helt. Vi hadde formueskatt under Erna også. Vi får se om det blir skatteforlik etter hvert. Og hva det blir til, vet vi ikke nå.
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Jarmo skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri ment eller sagt at formueskatten må fjernes helt. Vi hadde formueskatt under Erna også. Vi får se om det blir skatteforlik etter hvert. Og hva det blir til, vet vi ikke nå. Jeg føler meg ganske trygg på at endringer kommer uavhengig av hvilke partier som sitter med makta. Men hvordan den blir seende ut vill variere mye tror jeg, avhengig av hvem som kommer til makten. 4
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Må jo bare gi tommel opp til fpu, de har gjort ett brakvalg i skolen og det virker som de har jobbet godt for det. jeg har dog store tvil om at det vi ser nå blir i nærheten av det ekte valget, da det er så ekstremt langt unna meningsmålingene. men time will tell:) 3
Lemongrass Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Rent statistisk kan jeg ikke se for meg at venstresiden vinner valget nå. Jeg kan ikke se for meg at variasjonen mellom stortingsvalget og skolevalget skal være så stor. Regnestykket går ikke opp.
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Lemongrass skrev (8 minutter siden): Rent statistisk kan jeg ikke se for meg at venstresiden vinner valget nå. Jeg kan ikke se for meg at variasjonen mellom stortingsvalget og skolevalget skal være så stor. Regnestykket går ikke opp. Målingene viser jo totalt motsatt. 1
MrL Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Målingene viser jo totalt motsatt. Statestikken viser også at den siden som vinner skolevalget har vunnet stortingsvalget siste 20 årene. 1
Lemongrass Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Målingene viser jo totalt motsatt. Det gjorde de før valget i USA også. Tror ikke unge menn svarer på meningsmålinger. 1
Imaginacíon Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 12 minutes ago, Lemongrass said: Rent statistisk kan jeg ikke se for meg at venstresiden vinner valget nå. Jeg kan ikke se for meg at variasjonen mellom stortingsvalget og skolevalget skal være så stor. Regnestykket går ikke opp. Det er lite grunn til å være så pessimistisk. Det er store forskjeller meĺlom velgergruppene, altså bør en ha is i magen. 2
ps5 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 1 minute ago, Imaginacíon said: Det er lite grunn til å være så pessimistisk. Det er store forskjeller meĺlom velgergruppene, altså bør en ha is i magen. La oss si det slik at de rødgrønne går rett i krisemøter nå. 1
:utakt Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden MrL skrev (5 minutter siden): Statestikken viser også at den siden som vinner skolevalget har vunnet stortingsvalget siste 20 årene. I skolevalget 2017 vant visstnok Arbeiderpartiet, men vi fikk borgerlig regjering. Nå kan det jo hende at den borgerlige blokka var størst i skolevalget likevel, men har du lenke til statistikken? Kunne vært interessant å se.
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden MrL skrev (6 minutter siden): Statestikken viser også at den siden som vinner skolevalget har vunnet stortingsvalget siste 20 årene. Hva viser statistikken for målinger? 1
Salvesen. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Lemongrass skrev (6 minutter siden): Det gjorde de før valget i USA også. Tror ikke unge menn svarer på meningsmålinger. Ser ikke helt relevansen med valg i USA… 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå