Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
leticia skrev (3 minutter siden):

FrP vinner "alltid" skolevalget med sine populistiske saker blant ungdom. Billig snus, billig alkohol, billigere bensin, betale mindre skatt slår som regel an blant ungdom 😉

ja slik har det vell alltid vært? Stemte vell selv frp i skolevalget når en var "ung og dum" og ikke hadde opplevd den virkelige verden enda. 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutes ago, Salvesen. said:

ja slik har det vell alltid vært? Stemte vell selv frp i skolevalget når en var "ung og dum" og ikke hadde opplevd den virkelige verden enda. 

Husker vi ble truet med bank hvis vi ikke stemte FrP. 😛

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Tidene forandrer seg. Da vi hadde skolevalg på min skole, langt tilbake i steinalderen, gjorde SV rent bord med over 30%. Høyre og Ap på plassene bak.

• Liker 3
Skrevet
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Ja, gjorde det samme sjøl og, meldte meg t.o.m inn i partiet. (Men kom kjapt ut derifra igjen). 

• Hjerte 1
Skrevet
leticia skrev (4 minutter siden):

Ja, gjorde det samme sjøl og, meldte meg t.o.m inn i partiet. (Men kom kjapt ut derifra igjen). 

jeg hadde flere av mine år på vidergående på beryktede skoler, var veldig poppis med frp :p Morsomt å tenke tilbake på. 

• Liker 1
Skrevet

Sist gang FrP var aktuellt for meg,så var primærsakene mine:

-Billig Alkohol

-Billig bensin

-La mopeder kjøre fortere en 45

Så det er med andre ord en god stund siden. De har forøvrig aldri vært i nærheten av å ta tak i noe av disse tingene. Men det var en snakkis en lang stund om at dette skulle de klare.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, Salvesen. said:

Det er ikke det det ligger. Den ene siden er for folk som søker en dårlig betalt jobb og vil ha fra andre andre og staten enn å gjøre noe selv. Den andre sida er for folk som vil få til noe selv.

Det sier seg selv hvilken side som er størst. Det handler ikke om ikke lenger å være ung og dum. Det handler om at folk som stemmer til venstre er uten ambisjoner og med begrensede evner til å få til noe. De er avhengig av at andre legger til retter for de og et sosialistisk sikkerhetsnett.

Hva i helvete skal man ta bort formuesskatten for, skal da ikke få til noe likevel, si.

Norge har lavere prosentandel gründere en flere andre land. Ca. 5 prosentpoeng eller 33% lavere.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Skrevet
BadCat skrev (5 minutter siden):

Det er ikke det det ligger. Den ene siden er for folk som søker en dårlig betalt jobb og vil ha fra andre andre og staten enn å gjøre noe selv. Den andre sida er for folk som vil få til noe selv.

Det sier seg selv hvilken side som er størst. Det handler ikke om ikke lenger å være ung og dum. Det handler om at folk som stemmer til venstre er uten ambisjoner og med begrensede evner til å få til noe. De er avhengig av at andre leger til retter for de og et sosialistisk sikkerhetsnett.

Hva i helvete skal man ta bort formuesskatten for, skal da ikke få til noe likevel, si.

Sure🤣 

• Liker 5
Skrevet (endret)
9 minutes ago, Salvesen. said:

Sure🤣 

Jeg startet min andre bedrift og hadde ansatte i det jeg fylte 22. Livet handler om hva man kan få til. Ikke hva man kan få lagt i hendene av velferdsstaten.

Endret av BadCat
Skrevet

Vokteren skrev (3 timer siden):

KrFs motstand mot abort er de stort sett alene om. Til og med saken om 18-ukers regelen tapte de, så at abort skulle bli forbudt er skremselspropaganda. Forøvrig har en koalisjon med KrF og FrP en misjon, nemlig å være en motvekt mot unorske kvinnefiendtlige og normnedbrytende trender og subkulturer som for tiden har fritt spillerom. Kort sagt et forsvar for norske verdier og norsk velferd.

Norge har mye av det EU mangler og vi har følgelig en sterk forhandlingsposisjon i dag.
En posisjon vi mister ved et evt medlemskap og hvor kjøttvekta vil avgjøre det meste.
Prioriteringer, beslutninger og interesser som ofte stemmer dårlig overens med norske naturgitte forutsetninger, frister ikke.

Hvis du er opptatt av norsk kultur og likestilling er ikke FrP partiet å stemme på. De vil gi mindre til nasjonale kulturbygg- og den norske kirke, som nok KrF ikke liker. Kanskje Listhaug ikke er kristen lenger. Hun pleide å gå med kors rundt halsen. Likestilling og likestilingssentre: -35 000 000, -5 000 000.

Også NRK får mindre; -3 000 000 000, som tar vare på det nynorske språket gjennom ansettelser og tekst. NRK har etiske retningslinjer og driver upåvirket av kommersielle aktører som fører til mindre vold på TV, og setter en standard for barna våre. Bygdenorge får leve videre i feks. programmet Norge rundt.

For meg har musikk, scene- og kunstinstusjoner/museum betydning for å kunne være stolt av egen kultur

Hva skal turistene finne på med et dårligere kulturtilbud når de er lei av å se på vakker natur? Det er grenser for hvor langt frivilligheten går. Ambisjonene bør være å holde et internasjonalt nivå.

FrPs alternative statsbudsjett:

https://www.frp.no/files/Statsbudsjett/alt-bud-2025-web.pdf

Spoiler

2025_08.29_valgetFrpkultur2.thumb.jpg.ad0fb887fb95ac15de807042ae600551.jpg

2025_08.29_valgetFrpkultur1.thumb.jpg.81c02ec70402e38aa9eb68c3fab28e45.jpg

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet

Språket i Norge bør fases ut til fordel for amerikansk-engelsk. Folk kan ikke grammatikken for norske språk og nesten samtlige, inkludert media, bruker e-ending det skal være a. Det heter boka, men folk skriver boken.

Norsk er et tapt kapittel.

Skrevet
BadCat skrev (9 minutter siden):

Jeg startet min andre bedrift og hadde ansatte i det jeg fylte 22. Livet handler om hva man kan få til. Ikke hva man kan få lagt i hendene av velferdsstaten.

Ja for det er ingenting i mellom. Du som bedriftsleder forstår jo selv at ikke alle kan drive bedrift, da faller jo livsverket ditt da alle de ansatte forsvinner.

og om en ikke klarer å få det til å gå rundt pga formue, så er det kanskje ikke liv laga? 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Det handler om at man får skattekrav privat for penger man ikke har. At man har verdier betyr ikke at man har penger. Da må man selge seg ned eller ut.

Skrevet
BadCat skrev (7 minutter siden):

Språket i Norge bør fases ut til fordel for amerikansk-engelsk. Folk kan ikke grammatikken for norske språk og nesten samtlige, inkludert media, bruker e-ending det skal være a. Det heter boka, men folk skriver boken.

Norsk er et tapt kapittel.

Der har du nok ikke alle med deg. Jeg synes det er tøft at vi klarer å holde på to skriftspråk, selv om nok noen kan slite med nynorsk stil.

Turistene synes nok dette er en artig kuriositet, hva som gjør oss til nordmenn.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
BadCat skrev (4 minutter siden):

Det handler om at man får skattekrav privat for penger man ikke har. At man har verdier betyr ikke at man har penger. Da må man selge seg ned eller ut.

For de fleste bedriftseiere med grei ligningsverdi og ikke er på børs er ikke dette et tema. Da driver du i så fall dårlig.

• Liker 4
Skrevet
BadCat skrev (9 minutter siden):

Men du er enig i at det står dårlig til med folks språkferdigheter og skriveferdigheter?

Ja, de sier så, og det er synd.

Egentlig burde det stå bedre til, når vi skriver tekstmeldinger og skriver mer digitalt enn før. 

Skrevet (endret)
13 minutes ago, Snikpellik said:

For de fleste bedriftseiere med grei ligningsverdi og ikke er på børs er ikke dette et tema. Da driver du i så fall dårlig.

Noen ønsker å bygge/investere videre, ikke ta ut lønn og utbytte for å betale skatt. Tar man ut verdier i lønn og utbytte løser det ut enda mer skatt.

Endret av BadCat
Skrevet

Problemet med skattlegging av fremtidig, teoretisk inntjening som ikke rammer utenlandske eiere er det at man får absolutt ingen, potensiell fremtidig inntjening. Dette manifesterer seg eksempelvis i vår komplette mangel på startups. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...