Capitan Fracassa Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai PÃ¥inter skrev (12 minutter siden): Kanskje dette kan være en grunn? Da sa Jesus: «Jesaja profeterte rett om dere hyklere, slik det står skrevet: Dette folket ærer meg med leppene, men hjertet er langt borte fra meg. 7 Forgjeves dyrker de meg, for det de lærer, er menneskebud. 8 Dere har forlatt Guds bud, men holder fast på menneskers overlevering.» 9 Og han sa til dem: «Ja, dere får det fint til! Dere avskaffer Guds bud for å innføre deres egen overlevering! Eller så kan grunnen være at Bibelen er fantasi og ikke sannhet. Men det er jo alltid enklere å skylde på at kristne som ikke får de de ber om og trenger, ikke gjorde det på rett måte, enn å innse at det man tror på kanskje ikke er rett. 5
PÃ¥inter Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden): Eller så kan grunnen være at Bibelen er fantasi og ikke sannhet Absolutt, det har du all mulighet til å tro.
Capitan Fracassa Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai (endret) PÃ¥inter skrev (1 time siden): Absolutt, det har du all mulighet til å tro. Du også. Artig hvordan du som vanlig kommer med slike flåsete svar når du mangler argumenter. Endret 30. mai av Capitan Fracassa 8
Wall Dorf Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Capitan Fracassa skrev (8 minutter siden): Du også. Artig hvordan du som vanlig kommer med slike flåsete svar når du mangler argumenter. Jeg har et godt argument til dette, ikke at Bibelen er fantasi, men ute av begrep for menneskeheten så lenge Ånden ikke er utøst over menneskeheten (Joel 3.1) Slik menneskene er i seg selv, tar de ikke imot det som hører Guds Ånd til. Det er dårskap for dem, og de kan ikke fatte det, for det kan bedømmes bare på åndelig vis. Noen viser dårskapen bedre enn andre tydeligvis.
Vokteren Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Wall Dorf skrev (16 minutter siden): Jeg har et godt argument til dette, ikke at Bibelen er fantasi, men ute av begrep for menneskeheten så lenge Ånden ikke er utøst over menneskeheten (Joel 3.1) Slik menneskene er i seg selv, tar de ikke imot det som hører Guds Ånd til. Det er dårskap for dem, og de kan ikke fatte det, for det kan bedømmes bare på åndelig vis. Noen viser dårskapen bedre enn andre tydeligvis. Så «beviset» ditt er bare at mennesket ikke forstår ? Hos de oppegående er dette kun et svært tynt skalkeskjul….. 5
Capitan Fracassa Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Wall Dorf skrev (24 minutter siden): Jeg har et godt argument til dette, ikke at Bibelen er fantasi, men ute av begrep for menneskeheten så lenge Ånden ikke er utøst over menneskeheten (Joel 3.1) Slik menneskene er i seg selv, tar de ikke imot det som hører Guds Ånd til. Det er dårskap for dem, og de kan ikke fatte det, for det kan bedømmes bare på åndelig vis. Noen viser dårskapen bedre enn andre tydeligvis. En artig ide. Nå mangler du bare å fortelle hvordan du har kommet fram til dette, og hvordan vi kan finne ut om det du skriver er sant eller ikke. Bare synd du ikke bryr deg om å finne ut om ideene dine er fantasi eller fakta. 3
Mr.M Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Capitan Fracassa skrev (57 minutter siden): Bibelen er fantasi og ikke sannhet ja man kan jo lure, når det står at Noah ble 950 år gammel og ble far til tre sønner da han var 500 år gammel. (btw, jeg "forkaster" ikke bibelen som helhet av den grunn, fins jo også endel lærdom og etikk/moral som er gangbart) 1
PÃ¥inter Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Capitan Fracassa skrev (57 minutter siden): kommer med slike flåsete svar når du mangler argumenter. Synes bibelen kommer med en flott forklaring på hvorfor du aldri har fått svar på bønnene dine @Capitan Fracassa. Da sa Jesus: «Jesaja profeterte rett om dere hyklere, slik det står skrevet: Dette folket ærer meg med leppene, men hjertet er langt borte fra meg. 7 Forgjeves dyrker de meg, for det de lærer, er menneskebud. 8 Dere har forlatt Guds bud, men holder fast på menneskers overlevering.» 9 Og han sa til dem: «Ja, dere får det fint til! Dere avskaffer Guds bud for å innføre deres egen overlevering! 10
Jobs Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Mr.M skrev (1 minutt siden): ja man kan jo lure, når det står at Noah ble 950 år gammel og ble far til tre sønner da han var 500 år gammel. (btw, jeg "forkaster" ikke bibelen som helhet av den grunn, fins jo også endel lærdom og etikk/moral som er gangbart) Det står jo forklaring på dette at levetiden ble satt ned .
Mr.M Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Jobs skrev (2 minutter siden): Det står jo forklaring på dette at levetiden ble satt ned . forklar? 3
Jobs Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Mr.M skrev (3 minutter siden): forklar? Det står vel at levetiden ble satt ned til maks 120 år,dette finner du om du søker.
PÃ¥inter Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Jobs skrev (4 minutter siden): Det står vel at levetiden ble satt ned til maks 120 år,dette finner du om du søker. Vår levetid er sytti år, åtti når det er styrke til det. De beste årene er fulle av strev og urett. De går fort, og vi flyr av sted.
Jobs Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai PÃ¥inter skrev (6 minutter siden): Vår levetid er sytti år, åtti når det er styrke til det. De beste årene er fulle av strev og urett. De går fort, og vi flyr av sted. Første Mosebok 6.3. 3 Herren sa: «Min ånd skal ikke for alltid bli værende i menneskene, for de er av kjøtt og blod. Deres levetid skal være 120 år.»
PÃ¥inter Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai PÃ¥inter skrev (9 minutter siden): Vår levetid er sytti år, åtti når det er styrke til det. De beste årene er fulle av strev og urett. De går fort, og vi flyr av sted. Salme 90 :10👆🏼
Mr.M Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Jobs skrev (8 minutter siden): Det står vel at levetiden ble satt ned til maks 120 år,dette finner du om du søker. hvem har myndighet å forandre på det? Noen har foreslått "de hadde annen tidsregning den gangen" men ingen kan bevise sine teorier. Er jo ikke bare Noah som angivelig ble eldgammel, Metusalem ble 969 år (derav uttrykket "gammel som Metusalem) https://no.wikipedia.org/wiki/Metusalem
Jobs Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Mr.M skrev (Akkurat nå): hvem har myndighet å forandre på det? Noen har foreslått "de hadde annen tidsregning den gangen" men ingen kan bevise sine teorier. Er jo ikke bare Noah som angivelig ble eldgammel, Metusalem ble 969 år (derav uttrykket "gammel som Metusalem) https://no.wikipedia.org/wiki/Metusalem Hvem tror du da ? Det er selvfølgelig Gud vår skaper som satte ned den levetiden.
Capitan Fracassa Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai (endret) PÃ¥inter skrev (45 minutter siden): Synes bibelen kommer med en flott forklaring på hvorfor du aldri har fått svar på bønnene dine @Capitan Fracassa. «Mine» bønner? Det er da et utall kristne som ikke har fått svar på sine bønner, og jeg kjenner/kjente personlig flere av dem. Men da er altså du og jeg helt enig om at Matteus 7.7-8 ikke stemmer. At du kommer med en bortforklaring for hvorfor den ikke stemmer, endrer jo ikke på det. Endret 30. mai av Capitan Fracassa 3
Mr.M Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Jobs skrev (4 minutter siden): Hvem tror du da ? Det er selvfølgelig Gud vår skaper som satte ned den levetiden. eller de som skrev ned Mosebøkene? det er ikke utenkelig at de har redigert/justert dette med alder noen århundrer senere, når folk var mer opplyste og evt. begynte tvile på om det gikk an å bli så gamle. Sitat Mosebøkene ble ikke skrevet på én bestemt tid, men over en lengre periode. De fleste forskere mener at de ble skrevet i perioden fra ca. 1000-586 f.Kr. og ble fullført etter det babylonske fangenskapet i 515 f.Kr. Det ble også lagt til tekst fra tidligere perioder, og noen mener at de ble endelig utformet i tiden etter eksilet i Babylon. Mosebøkene er resultatet av en lang prosess med overlevering og redigering. Den begynte under kongene i Israel og Juda og ble fullført etter at babylonske fangenskap var over. 1
Simen1 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Jadda, @lania, @Jobs og @PÃ¥inter. Oldtidens forfattere fra den tiden som @Mr.M nevner, inneholder sikkert massevis av kunnskap om AI... Spoiler 2
PÃ¥inter Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Capitan Fracassa skrev (25 minutter siden): Mine» bønner? Det er da et utall kristne som ikke har fått svar på sine bønner, og jeg kjenner/kjente personlig flere av dem. Men det er fint at du svarer for deg selv, så kan de andre svare for seg. Bibelen forklarer selv hvorfor man ikke blir bønnhørt, du har selv sagt du var «kristen» en gang og aldri fikk svar på dine bønner. 👇🏼 PÃ¥inter skrev (1 time siden): Da sa Jesus: «Jesaja profeterte rett om dere hyklere, slik det står skrevet: Dette folket ærer meg med leppene, men hjertet er langt borte fra meg. 7 Forgjeves dyrker de meg,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå