Salvesen. Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Simen1 skrev (7 minutter siden): Nei, de kurvene der er mer egnet til å villede enn å forklare. Nei, da har du nok blitt villedet. Som veldig mange andre. La meg forklare: 2025-tallene er foreløpige tall, fra 1 januar 2025 fram til og med enten 31. mai eller 15. juni. De gjelder ikke for hele kalenderåret 2025, enkelt og greit fordi vi ikke har kommet så langt i kalenderen. Siden vi er knapt halvveis i året er det helt forventet at 2025 punktene hittil bare har akkumulert knapt halvparten av sluttresultatet for året. Tallene skal liksom være summen av 15 land. Klikker man seg inn på hvert enkelt land ser man at det mangler tall for noen land for juni eller både mai og juni. Det er altså mangelfulle tall. Når disse tallene fylles inn etter hvert så stiger summen. Grafen er laget av noen som ikke forstår seg på grafer. Den er nemlig kurvetilpasset (polynomisk?). Kurvetilpasning gir en falsk glatthet og ser pent ut, men er egnet til å villede. I tillegg vil kurvetilpasning alltid ha store feil helt mot endene rett og slett fordi det mangler punkter. Kurvetilpasning bør bare brukes når man har en serie som går lengre enn de punktene man vil vise. Her er til og med siste punkt (2025) svært ufullstendig slik at kurvene får en helt unaturlig brå bakke nedover. Pga kurvetilpasningen får man en "åshøyde" som strekker seg på begge sider av 2024-punktene. Det mangelfulle punktet 2025 forplanter seg altså i hele diagrammet, særlig rundt nabopunktet 2024. Man skal ha tunga bra rett i munnen og vite hva man gjør før man klarer å tolke noe fornuftig ut fra de grafene der. Det beste man kan gjøre ut av det er egentlig bare å laste ned tabellene, forsøke å stipulere de cellene som mangler tall, og deretter lage et søylediagram. Ja jeg vet det, men banen er lik for alle i år selv om noen "faller" mer enn andre.
Simen1 Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni (endret) Når den styrtrike narko-nazisten kjøpte seg inn i det ett år gamle selskapet Tesla inc så hadde han en sunn livsstil, løp og syklet til jobben osv. Både kropp og ansikt så ut som et sunt menneske. Sånn ser han ut nå: Nå har han holdt seg nykter så lenge at han har kommet under grenseverdiene for positivt utslag på en rekke narkotester. Det deler han på en x-ledende sometjeneste i følge VG. Narko-testen brukes nå for å in-your-face de som har rapportert om hans narkobruk tidligere. "lol" er beskjeden til de som varslet om hans narkoproblem. https://www.vg.no/nyheter/i/o3gPWm/musk-deler-narkotikatest-paa-x Endret 17. juni av Simen1 1
Salvesen. Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni (endret) Simen1 skrev (8 minutter siden): Når den styrtrike narko-nazisten kjøpte seg inn i det ett år gamle selskapet Tesla inc så hadde han en sunn livsstil, løp og syklet til jobben osv. Både kropp og ansikt så ut som et sunt menneske. Sånn ser han ut nå: Nå har han holdt seg nykter så lenge at han har kommet under grenseverdiene for positivt utslag på en rekke narkotester. Det deler han på en x-ledende sometjeneste i følge VG. Narko-testen brukes nå for å in-your-face de som har rapportert om hans narkobruk tidligere. "lol" er beskjeden til de som varslet om hans narkoproblem. https://www.vg.no/nyheter/i/o3gPWm/musk-deler-narkotikatest-paa-x Er dette virkelig en relevant sak i denne tråden? Skammer folk seg over utseende til Musk? Eller hans usunne livsstil? Trodde det handlet om politisk ståsted og påstått nazisme? Generelt sett er det ganske lavmål å kommentere utseende på folk, sånn generelt sett. Jeg skammer meg over folk som driver med slikt. Hvordan ser du ut? Endret 17. juni av Salvesen. 3
Salvesen. Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni (endret) Simen1 skrev (4 minutter siden): Hva er riktig tråd for Musk sine personlige sider da? En generell musk tråd? Men helst skal en vell unngå slike personlige diskusjoner her inne som utseende til folk osv. Men resten tenker jeg passer i en generell tråd om Musk der dere kan kose dere med generelle ting i livet hens? you do you. Endret 17. juni av Salvesen.
Bing123 Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 16 minutes ago, Simen1 said: Sånn ser han ut nå: Altså han ser ut som en helt normal mann på 53 år? Skjønner at det er sommer og agurk-tid snart 2
oophus Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Tesla skam handler jo stort sett om Musk. Det at han er narkoman og hopper i tirader av idioti i full rus følger nok med å hører hjemme i en tråd som jo omhandler om grunner til at det følger skam for enkelte å kjøre en Tesla. 4 1
Bing123 Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 1 minute ago, oophus said: Tesla skam handler jo stort sett om Musk. Det at han er narkoman og hopper i tirader av idioti i full rus følger nok med å hører hjemme i en tråd som jo omhandler om grunner til at det følger skam for enkelte å kjøre en Tesla. La meg lede deg til poenget med et spørsmål: Kan vi få se bilde av deg sånn vi kan avgjøre om du er en narkoman?
Simen1 Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Salvesen. skrev (11 minutter siden): Trodde det handlet om politisk ståsted og påstått nazisme? Det handler om hvordan han bruker eller misbruker en narkotikatest for å in-your-face varslere om hans narkobruk. Så lav selvinnsikt og så høyt projisert selvbilde er jo ikke sunne tegn for hans mentale tilstand. Bing123 skrev (2 minutter siden): Skjønner at det er sommer og agurk-tid snart Narko-testen og hvordan han bruker den utad er jo helt ny info da. At han ser dvask og sliten ut (for alderen) er gammelt nytt. Sånn har det vært i mange år nå. Tenkte bare jeg skulle ta et raskt tilbakeblikk på hvordan han tok vare på kroppen for ~20 år siden. Kontrasten er jo ganske slående når man ikke lider av koke-frosk syndromet. 3 1
oophus Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Bing123 skrev (6 minutter siden): La meg lede deg til poenget med et spørsmål: Kan vi få se bilde av deg sånn vi kan avgjøre om du er en narkoman? Er dessverre lite bilde og film tilgjengelig av meg hvor jeg ikke klarer å holde fokus, faller inn og ut av konsentrasjon og generelt har tegn som viser at jeg er møkka stein på ett eller annet slik det er av Elon Musk. 1 1
Bing123 Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 1 hour ago, oophus said: Er dessverre lite bilde og film tilgjengelig av meg hvor jeg ikke klarer å holde fokus, faller inn og ut av konsentrasjon og generelt har tegn som viser at jeg er møkka stein på ett eller annet slik det er av Elon Musk. Ja Musk er så narkoman at dette omtalte bildet av han ramla ut av skjermen og snøvla ut døren
oophus Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Bing123 skrev (1 time siden): Ja Musk er så narkoman at dette omtalte bildet av han ramla ut av skjermen og snøvla ut døren Ifølge de som har jobbet med, under og kjenner han, så har han nok gått for langt ja. 2
Markiii Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni trikola skrev (På 11.6.2025 den 18.34): Sikkert her i nærheten: https://cleantechnica.com/2025/06/05/top-selling-electric-vehicle-brands-worldwide-in-april-hot-geely-beats-tesla/ En ting å tenke på her er at BYD (og andre kinesiske produsenter?) manipulerte salgstall for å grafse til seg subsidier de får for hver solgte bil. Så BYD registrerte visstnok biler på seg selv for å få utbetalt subsidiene. Så ble de sittende med en haug av biler som de nå har måttet oversvømme bruktmarkedet med, noe som har gjort at prisene har kollapset. 1
nebrewfoz Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 3 minutes ago, Markiii said: En ting å tenke på her er at BYD (og andre kinesiske produsenter?) manipulerte salgstall for å grafse til seg subsidier de får for hver solgte bil. Så BYD registrerte visstnok biler på seg selv for å få utbetalt subsidiene. Det er ikke måte på hvor mye de kineserne kopierer Tesla ... 2 2
Markiii Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni oophus skrev (På 16.6.2025 den 12.30): YoY statestikken bryter mot Tesla's egne mål, og er en god indikasjon på økt metthet i markedet på bilene. De selger tross alt stort sett kun 2 modeller, så vekst på disse YoY er ekstremt viktig, spesielt målt mot mulig produksjonskapasitet i fabrikkene. Så lenge YoY er negativ så har altså "haterne" rett. Det kan være for tidlig å konkludere 100%. Jeg vet ikke om de har klart å oppnå full produksjon av nye Model Y enda. Det tar som kjent tid å få opp produksjonen av nye produkter. Men etter hvert som vi beveger oss inn i andre halvdel av året så bør det bli mer tydelig hvor stor etterspørselen faktisk er. Så er spørsmålet også om de lanserer en billigere modell eller nedstrippet variant av eksisterende modeller. Det kan påvirke etterspørselen etter dyrere varianter. 1
nebrewfoz Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 4 minutes ago, Markiii said: Jeg vet ikke om de har klart å oppnå full produksjon av nye Model Y enda. Det tar som kjent tid å få opp produksjonen av nye produkter. Er det vanskeligere å starte opp produksjon av ny Model Y enn andre Tesla-modeller? Tvilsomt ... Men hvis mye av produksjonskapasiteten som kunne ha blitt brukt til å lage Model Y, i stedet har blitt brukt til å lage den upopulære CyberJunk, så kan jo det ha hatt en viss innvirkning. 3 1
ps5 Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 2 hours ago, Bing123 said: Ja Musk er så narkoman at dette omtalte bildet av han ramla ut av skjermen og snøvla ut døren Så du veier det at han har sansen for litt rekresjonell Ketamin over det å aggregere verdens største formue og utøve mer makt enn du klarer i 8000 livstider? Hva har du selv oppnådd?
Salvesen. Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni nebrewfoz skrev (11 minutter siden): Er det vanskeligere å starte opp produksjon av ny Model Y enn andre Tesla-modeller? Tvilsomt ... Men hvis mye av produksjonskapasiteten som kunne ha blitt brukt til å lage Model Y, i stedet har blitt brukt til å lage den upopulære CyberJunk, så kan jo det ha hatt en viss innvirkning. Er jo ingen som har sagt at det tar mer tid, bare tid. Omlegging av produksjonslinjer tar tid. Og det tar tid å få ned takt tiden på en ny linje. Om en er tesla eller hvilket som helst merke.
nebrewfoz Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 20 minutes ago, Salvesen. said: Er jo ingen som har sagt at det tar mer tid, bare tid. Omlegging av produksjonslinjer tar tid. Og det tar tid å få ned takt tiden på en ny linje. Hvorfor er det da bare oppstarten av produksjon av ny Model Y som gir et såpass synlig utslag på de kurvene som ble vist på forrige side? Hvorfor skjedde ikke det samme under oppstarten av produksjon av ny Model 3? Kaaan det være at det er andre faktorer som også spiller inn? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå