Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (1 time siden):

Og krigsskadde og traumatiserte er ikke uskyldige?

Det handler om å prioritere. Når jeg skriver uskyldige menes 3.person i Norge som må leve med redusert livskvalitet fordi store budsjetter til flyktningrelaterte forhold er fredet.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (2 timer siden):

Overordnet har tallene ligget lavere enn du påstår her. Man har kun sett tall over 40.000 pr. år i 2008, 2010-13 og i 2022-23. Rekordårene var de to siste, med hhv. 57.939 og 52.578. Så vet vi jo godt hvor den store majoriteten av de som ble tatt inn da kom fra, og det var ikke fra MENA.

De størte innvandringsgruppene de siste tiårene før krigen i Ukraina har vært irakere, syrere, afghanere og andre uintegrerbare fra MENA-land som de har kommet flere titalls tusen av hvert eneste år.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Socketlicker skrev (49 minutter siden):

De størte innvandringsgruppene de siste tiårene før krigen i Ukraina har vært irakere, syrere, afghanere og andre uintegrerbare fra MENA-land som de har kommet flere titalls tusen av hvert eneste år.

Du gjør det ganske enkelt å avkle det du skriver når du ikke klarer å hoste opp en eneste kilde. For hvis man faktisk kikker på tallene, er det ganske enkelt å fastslå at det ikke har kommet flere titalls tusen årlig fra de landene du nevner. Pr. i dag bor det følgende antall innvandrere i Norge fra MENA:
Irak: 23.776
Syria: 40.774
Afghanistan: 20.256
Iran: 20.520
Pakistan: 24.244
Eritrea: 25.523
Somalia: 27.658

Merk at dette er de som selv har innvandret til Norge. Deres ev. barn født i Norge kommer i tillegg, men det er da heller ikke disse du viser til i din påstand.

Ser man på hvilken nasjonalitet som utgjør den soleklart største gruppen innvandrere i Norge pr. nå, er det polakker som teller 111.376 personer. Deretter følger ukrainerene, som utgjør 79.624 personer, som jo da primært er kommet etter den russiske fullskala invasjonen i 2022.
https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/faktaside/innvandring

Kanskje du burde sette deg inn i de faktiske tallene før du slenger ut flere påstander? Det er gode argumenter for hvorfor innvandringen bør begrenses, men de bør underbygges med reelle forhold og ikke imaginære.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
Hugo_Hardnuts skrev (5 timer siden):

Du gjør det ganske enkelt å avkle det du skriver når du ikke klarer å hoste opp en eneste kilde. For hvis man faktisk kikker på tallene, er det ganske enkelt å fastslå at det ikke har kommet flere titalls tusen årlig fra de landene du nevner. Pr. i dag bor det følgende antall innvandrere i Norge fra MENA

Kilden er SSB sine tall for nettoinnvandring til Norge. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/oppgang-i-nettoinnvandringen

Ikke-vestlige innvandrere utgjorde omtrent halvparten av nettoinnvandrerne som kom hit hvert år de siste tjue årene. Altså flere titalls tusen i året. Du bør nok sjekke fakta litt bedre selv før du uttaler deg.

Endret av Socketlicker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Socketlicker skrev (26 minutter siden):

Kilden er SSB sine tall for nettoinnvandring til Norge. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/oppgang-i-z

Ikke-vestlige innvandrere utgjorde omtrent halvparten av nettoinnvandrerne som kom hit hvert år de siste tjue årene. Du bør nok sjekke fakta litt bedre selv før du uttaler deg, så slipper du å dumme deg ut enda mer.

Gå tilbake og les hva du selv påstår:

Sitat

...fra MENA-land som de har kommet flere titalls tusen av hvert eneste år.

Kilden du viser til - som for øvrig er den samme som jeg brukte - sier så at antallet innvandrere utgjorde 47.300 i det daværende toppåret 2012. Grafen der viser videre at det kun er i perioden 2008-2015 at det årlige antallet har overskredet 40.000. Så sier du selv at antallet ikke-vestlige utgjorde omtrent halvparten av disse. Dvs. at de siste 20 årene er det kun unntaksvis at antallet ikke-vestlige innvandrere kan sies å ha oversteget ett titall tusen. Og da overser vi at du strekker kategorien "flere" til å inkludere "et par". Så også din egen kilde viser altså at det du skriver er feil.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 5
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (13 minutter siden):

Kilden du viser til - som for øvrig er den samme som jeg brukte - sier så at antallet innvandrere utgjorde 47.300 i det daværende toppåret 2012. Grafen der viser videre at det kun er i perioden 2008-2015 at det årlige antallet har overskredet 40.000. Så sier du selv at antallet ikke-vestlige utgjorde omtrent halvparten av disse. Dvs. at de siste 20 årene er det kun unntaksvis at antallet ikke-vestlige innvandrere kan sies å ha oversteget ett titall tusen. Og da overser vi at du strekker kategorien "flere" til å inkludere "et par". Så også din egen kilde viser altså at det du skriver er feil.

Nei. Mer enn titusen ikke-vestlige økonomiske migranter fra mena-land har vært normalen de siste tjue årene. Noe SSB og UDI  sine tall også viser.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Socketlicker skrev (17 minutter siden):

Nei. Mer enn titusen ikke-vestlige økonomiske migranter fra mena-land har vært normalen de siste tjue årene. Noe SSB og UDI  sine tall også viser.

Nå endrer du påstanden din fra "flere titusen" til "mer enn titusen"...

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg satte sammen denne tabellen for en annen tråd i september 2024:

image.png

MENA er garantert lavere enn den brune kolonnen. Hvor mye vet jeg ikke, min "fingern-i-været-tipping" er 20-30% lavere :) 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
a_aa skrev (1 time siden):

Jeg satte sammen denne tabellen for en annen tråd i september 2024:

image.png

MENA er garantert lavere enn den brune kolonnen. Hvor mye vet jeg ikke, min "fingern-i-været-tipping" er 20-30% lavere :) 

Det er altså dette som er tilrettelagt masseinnvandring som kommer til å erstatte etnisk norske. 

Ironien er vel at de som tror på dette aktivt bidrar til å holde fødselstallene nede fordi det er vanskelig å finne seg en partner når man lever i en alternativ virkelighet. Hehe.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Lallabaika skrev (2 timer siden):

Det er altså dette som er tilrettelagt masseinnvandring som kommer til å erstatte etnisk norske. 

Ironien er vel at de som tror på dette aktivt bidrar til å holde fødselstallene nede fordi det er vanskelig å finne seg en partner når man lever i en alternativ virkelighet. Hehe.

Når det skjer for å erstatte lave fødselstall for etniske, innfødte fører det til at den etniske befolkningen over tid erstattes ja. Det er slik demografi fungerer.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Socketlicker skrev (1 minutt siden):

Når det skjer for å erstatte lave fødselstall for etniske, innfødte fører det til at den etniske befolkningen over tid erstattes ja. Det er slik demografi fungerer.

Dette er naturligvis en påstand tatt ut av en eller annen feberdrøm eller vrangforestillinger.

• Liker 2
Skrevet
Lallabaika skrev (Akkurat nå):

Dette er naturligvis en påstand tatt ut av en eller annen feberdrøm eller vrangforestillinger.

Nei, det er enkel matematikk.

• Liker 2
Skrevet
Socketlicker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er enkel matematikk.

Nei. Det er en vrangforestilling basert på en konspirasjonsteori som ikke tar hensyn til et hav av variabler. 

Lykke til. Håper du kommer deg ut av dette. Heier på deg! 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Lallabaika skrev (18 timer siden):

Nei. Det er en vrangforestilling basert på en konspirasjonsteori som ikke tar hensyn til et hav av variabler. 

Lykke til. Håper du kommer deg ut av dette. Heier på deg! 

Når fødselstallene for den etniske befolkningen er under nivået som trengs for å oppettholde folketallet og det samtidig kommer mange titalls tusen innvandrere til landet hvert år er det ingen vrangforestilling at etniske nordmenn vil bli i mindretall.

Dette er matematikk på barneskolenivå, selv om enkelte ikke klarer å regne det ut, eller bare bedriver forenektelse for å forsvare politikken de støtter.

Endret av Socketlicker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Socketlicker skrev (8 timer siden):

Når fødselstallene for den etniske befolkningen er under nivået som trengs for å oppettholde folketallet og det samtidig kommer mange titalls tusen innvandrere til landet hvert år er det ingen vrangforestilling at etniske nordmenn vil bli i mindretall. Dette er matematikk på barneskolenivå, selv om slike som deg ikke klarer å regne det ut, eller bare bedriver forenektelse for å forsvare politikken deres.

Forstaar ikke problemet?

Har skrevet det foer her, at om 200 aar, er vi lysebrune, hele gjengen, hvis klimaet, tillater det.

Skrevet
Socketlicker skrev (11 timer siden):

...det samtidig kommer mange titalls tusen innvandrere til landet hvert år...

Så var det dette med at å gjenta samme, feilaktige påstanden flere ganger ikke gjør den mer sann.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Lallabaika skrev (12 timer siden):
Socketlicker skrev (12 timer siden):

Dette er naturligvis en påstand tatt ut av en eller annen feberdrøm eller vrangforestillinger

I praksis er det det som skjer, men jeg tror ikke det er intensjonelt

Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

I praksis er det det som skjer, men jeg tror ikke det er intensjonelt

Derav

Sitat

Når det skjer for å erstatte lave fødselstall for etniske

• Liker 1
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (På 7.5.2025 den 12.00):

Det handler om å prioritere. Når jeg skriver uskyldige menes 3.person i Norge som må leve med redusert livskvalitet fordi store budsjetter til flyktningrelaterte forhold er fredet.

...og med høyrepopulisme, så får man redusert livskvalitet og produksjon, redusert kroneverdi og mer korrupsjon, mer kriminalitet -- enten den dekkes over eller ei -- UTEN å hjelpe asylsøkere.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Karltorbj skrev (3 timer siden):

om 200 aar, er vi lysebrune, hele gjengen

Men er det galt å være imot det? I så fall, hvorfor?

Eller hvis det er slik at etnisk opphav og historie ikke har noen som helst verdi, hvorfor?

Jeg har merket meg at det gjerne snakkes om å bevare utrydningstruede stammer og kulturer når det er på andre siden av kloden, men ens egen etnisitet og kultur er det ikke greit å ville bevare?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...