Gå til innhold

spørsmål angående å tilbakestille windows 11

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei, må installere windows på nytt siden jeg sliter med blåskjerm problemer etter jeg installerte versjon 24H2.

Men usikker hva som lønner seg(se vedlagt skjermbilde)

Skjermbilde 2025-03-04 160700.png

Endret av dan83
  • dan83 endret tittelen til spørsmål angående å tilbakestille windows 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
31 minutes ago, dan83 said:

Men usikker hva som lønner seg

Hvis du har en rask internettforbindelse, velg skynedlasting.
(Jeg gjorde det selv nylig, og det tok bare ca. 5 minutter før installasjonen var i gang.)

Skrevet
nebrewfoz skrev (51 minutter siden):

Hvis du har en rask internettforbindelse, velg skynedlasting.
(Jeg gjorde det selv nylig, og det tok bare ca. 5 minutter før installasjonen var i gang.)

Har kjapt nett. Må man ha noe form for microsoft passord osv? Noe jeg bør ha klart før jeg installerer på nytt? 

Skrevet
dan83 skrev (6 minutter siden):

Har kjapt nett. Må man ha noe form for microsoft passord osv? Noe jeg bør ha klart før jeg installerer på nytt? 

Nei

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
dan83 skrev (39 minutter siden):

Noe jeg bør ha klart før jeg installerer på nytt? 

Når du skal lage konto, ikke legg inn microsoftkonto om du ikke ønsker å knytte opp epostadresser osv. 
Lag deg lokal bruker, valget er litt bortgjemt men eksisterer i beste velgående. 

• 1 måned senere...
Skrevet
On 3/4/2025 at 6:15 PM, Cyrio said:

Når du skal lage konto, ikke legg inn microsoftkonto om du ikke ønsker å knytte opp epostadresser osv. 
Lag deg lokal bruker, valget er litt bortgjemt men eksisterer i beste velgående. 

Hvor er dette valget? Jeg leter og leter men finner ikke.

Virker også som Microsoft har hatt problemer med innlogging siden i går, ingenting funker, får ikke logge inn på konto på andre PC er heller. Er jeg den enste som opplever dette nå? Så jeg er helt stuck nå i den delen av setupen hvor man blir bedt om å logge inn. Jævlig irriterende at de har gjemt vekk offline konto valget!

Skrevet

start ms-cxh:localonly

Det fungerte til meg for 2 uker siden.

Må lage meg ny usb med lokal konto ferdig satt opp, har ikke orka å gjort det siden win 7.

Skrevet
53 minutes ago, Mannen med ljåen said:

[email protected]

Er en stund siden jeg reinstallere win11, men når den spør om epostadresse kan man taste epostadressen over. Samme hva du taster som passord. 

Får feilmelding, så kan man hoppe over og gå videre.

Funket ikke.

Skrevet
49 minutes ago, Enceladus said:

Funket ikke.

Kan du ikke bare installere med en microsoft-konto, og så endre det til å logge inn med en lokal konto etterpå?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
12 minutes ago, Svein M said:

Jeg ser der er sider på nett som beskriver fremgangsmåter for å installere. Har ikke satt meg inn i det. Å bruke programmet Rufus er en av metodene.

En annen metode - som ikke primært er der for å muliggjøre installering uten microsoft-konto -, er å utføre en "Unattended installation", dvs. der man ikke trenger å svare på alle spørsmål underveis.

Det gjøres ved å lage en tekstfil med navn autounattend.xml som plasseres i root folder på USB-pinnen (eller ISO-filen) man installerer fra.

Det går an å gjøre det for hånd, men denne siden gjøre det mye enklere:
 https://schneegans.de/windows/unattend-generator/

Skrevet (endret)
Enceladus skrev (4 timer siden):

Har Windows 11 Pro

Men dette er helt håpløst... alle forsøk feiler. Forsøkte bla denne: https://www.tomshardware.com/how-to/install-windows-11-without-microsoft-account 

Forsøkte også en ny innlogging men de bare sender meg rundt i ring med tofaktor aktivering på telefon og epost og resetting av passord som ikke funker... Det er en evig runddans!

Jeg gir opp! Legger heller in windows 10...

Med Windows 11 Home har Microsoft gjort det vanskelig å installere uten en MS konto.

Med Windows 11 Pro benytter en valget om at pcen skal meldes inn i et AD domene.

Da settes en lokal konto opp, og installasjonen stopper.
Det er da helt frivillig å faktisk melde pcen inn i domenet. Pcen vil da fungerer helt fint, med en lokal konto.

Dette er en funksjon som benyttes ofte, Microsoft kan ikke ta bort denne funksjonen før de sier at Win 11 Pro ikke fungerer mot lokalt Windows AD mer. 

( Tror dette har vært likt siden Windows 2000) 

Endret av toralfb
Skrevet
Enceladus skrev (4 timer siden):

Har Windows 11 Pro

Men dette er helt håpløst... alle forsøk feiler. Forsøkte bla denne: https://www.tomshardware.com/how-to/install-windows-11-without-microsoft-account 

Forsøkte også en ny innlogging men de bare sender meg rundt i ring med tofaktor aktivering på telefon og epost og resetting av passord som ikke funker... Det er en evig runddans!

Jeg gir opp! Legger heller in windows 10...

Her er en video som viser metoden: https://www.youtube.com/watch?v=KEf0yA29a-I

Tips: Det er ikke påkrevd å skrive et passord, da unngår en å skrive svar på sikkerhetsspørsmålene. 

(Men, alle som fysisk har tilgang på pcen vil da kunne logge på pcen uten et passord.) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...