Simen1 Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Vokteren skrev (42 minutter siden): Samarbeidet med Trump må ha vært tidene nedtur for Musk, både økonomisk, teknisk og politisk…. Jeg vil ikke gi Trump så mye av æren for at Musk gjorde en nazihilsen som desimerte salget til Tesla. Musk gjorde nok det på eget initiativ. Teslas og Musk sitt personlige økonomiske fall er nok dominobrikker i kjølvannet av den og flere andre episoder, blant annet rusrelatert. Derimot tror jeg ikke Musk skal ha skylda for teknisk svikt. Han har neppe vært veldig involvert i teknisk design det siste året fordi han har vært mer opptatt med andre ting. 1
Vokteren Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Simen1 skrev (9 timer siden): Jeg vil ikke gi Trump så mye av æren for at Musk gjorde en nazihilsen som desimerte salget til Tesla. Musk gjorde nok det på eget initiativ. Teslas og Musk sitt personlige økonomiske fall er nok dominobrikker i kjølvannet av den og flere andre episoder, blant annet rusrelatert. Derimot tror jeg ikke Musk skal ha skylda for teknisk svikt. Han har neppe vært veldig involvert i teknisk design det siste året fordi han har vært mer opptatt med andre ting. «Skomaker, bli ved din lest» er velkjente ord. Politikk og offentlighet er ikke noe for en teknisk begavelse og nerd som Musk.
sedsberg Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Leser stadig rykter om at han ikke nødvendigvis er så teknisk begavet men bare rir på suksessen til andre. 2
Simen1 Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Skulle til å si noe lignende. Musk har nok mange teknisk flinkere folk enn han i alle selskapene han er inne i. Men Musk har vært en bedre selger hele sitt liv. En som selger inn visjoner og ambisjoner. Vi kjenner jo til Musk-tid og lovnader som blir noe mindre enn det hørtes ut som da han solgte det inn. Det er sånn han boostet selskapet Tesla da han kjøpte seg inn der. Sånn har han holdt på hele tiden i alle selskaper. Kolonisering av Mars, Paypal osv osv. Problemet de siste årene er at han har lovet for mye og for raskt. Ganske mange er lei av lovnader som ikke blir holdt, utsatt, redusert og så dysset ned mens han skifter folks fokus over til noe annet. I tillegg har vi rusproblemene og hans fiasko i politikk og ideologi. Folk tar han mindre seriøst og mer som en halvsvindler nå. Folk er skeptisk og da feiler overambisiøsiteten. 1 1
Vokteren Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Simen1 skrev (11 timer siden): Problemet de siste årene er at han har lovet for mye og for raskt. Ganske mange er lei av lovnader som ikke blir holdt, utsatt, redusert og så dysset ned mens han skifter folks fokus over til noe annet. I tillegg har vi rusproblemene og hans fiasko i politikk og ideologi. Folk tar han mindre seriøst og mer som en halvsvindler nå. Folk er skeptisk og da feiler overambisiøsiteten. Mye riktig i det du skriver. For mye «jazztobakk» er ikke veien til suksess. Den trigger tankekjøret men ødelegger bakkekontakten…
Vokteren Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Simen1 skrev (23 timer siden): Jeg vil ikke gi Trump så mye av æren for at Musk gjorde en nazihilsen som desimerte salget til Tesla. Musk gjorde nok det på eget initiativ. Mer og mer som tyder på at Musk bare var høy på seg selv og for mye jazztobakk da han veivet med hånden. Han var nok så høyt oppe at han ikke engang forsto at det kunne oppfattes som en nazihilsen…..
oophus Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Vokteren skrev (52 minutter siden): Mer og mer som tyder på at Musk bare var høy på seg selv og for mye jazztobakk da han veivet med hånden. Han var nok så høyt oppe at han ikke engang forsto at det kunne oppfattes som en nazihilsen….. Ikke ifølge folk som kjenner han. For eksempel: (22) Post | LinkedIn 4
rabler Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni On 6/19/2025 at 9:13 AM, Vokteren said: Samarbeidet med Trump må ha vært tidene nedtur for Musk, både økonomisk, teknisk og politisk…. Det tror jeg faktisk ikke. Han fikk god valuta for pengene. Han fikk stoppet rundt 40 åpne etterforskninger mot egne selskap og skadeskutt institusjonene som stod bak disse. Nå har han oppnådd det han ville og det var nok derfor han trakk seg tilbake. 1
Anbefalte innlegg
Skrevet av Gavekort,
4 reaksjoner
Gå til innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå