Gå til innhold

Bestille fra TEMU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dubious skrev (På 18.6.2025 den 11.42):

Har ikke fått noe jeg kan klage på...

Hvis du får så vit det at Temu har den beste klageordningen jeg har opplevd så langt fra de nettbutikkene jeg har brukt! Ingen kommer i nærheten engang! Det som er skuffende er hvor lang (KORT) tid etter kjøpet du kan klage, men dette er selvfølgelig dokumentert fra de!
Fikk faktisk en pakke fra Temu i dag, mot formodning! Siden posten stod som leverandør denne gangen så regnet jeg med at det som vanlig kunne ta ei uke eller mer, men denne gangen fungerte posten brukbart! Posten Lørenskog fikk pakka i går kveld kl 18.42 og posten leverte i postkassa kl 10:56! OMSIDER kan jeg skryte litt av posten også! 😇

Skrevet

Kjøpte dobbeltisidig teip på Jernia som jeg skulle bruke til et prosjekt, men så glemte jeg å bruke teip før jeg skrudde fast i går.

Nå kom pakken fra Temu med dobbeltisidig teip. 

Nå har jeg ihvertfall nok teip resten av livet. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Dubious skrev (4 minutter siden):

Nå har jeg ihvertfall nok teip resten av livet. 

Absolutt en negativ side ved å handle billig, du kjøper gjerne flere ganger mer enn du trenger da prisen er lav! Tror jeg har kriselager av det meste jeg har kjøpt fa Temu selv, jeg kjøper gjerne flere av samme vare og gjerne over flere leveringer også.. 
Fikk beskjed om at de neste to pakkene var ankommet landet og klar for fortolling, den sist bestilte tok av fra Kina i dag tidlig kl 03.18 så også den bør lande snart! 😊

Skrevet (endret)
Smule8o skrev (17 minutter siden):

Artig å se hvordan denne elegant blir ignorert

Det rare er at denne tydeligvis 'frikjenner' norske / nordiske butikker da de ved siste sjekk hadde, var det 8 / 10 barneklær! som var over det tillatte når det gjaldt virkelig helsefarlige stoffer? Dette i svenske klesbutikker da.. Men der koster de fletta i forhold til for eksempel Temu, så da er det greit å forgifte småunger..
Nei, jeg lever fortsatt MINST like godt etter at jeg begynte å handle over nett fra Kina, det eneste som eventuelt kan klages på er lommebok-tykkelsen! 😁 
For øvrig rart at enkelte (NRK / enkelte brukere) rakker ned det de kan på Temu, langt fra den eneste sjappa i Kina som selger veldig billig. Men jeg har ikke samme hatet som andre viser, ellers hadde sikkert jeg også kunne referert til linker i nyhetene som IKKE gjelder nettbutikker.. Var det ikke en lader som Rema1000 måtte fjerne nylig da den var farlig? (Men den var vel garantert produsert i Kina den også da..)

Endret av Woff
Skrevet
Smule8o skrev (32 minutter siden):

Artig å se hvordan denne elegant blir ignorert. Men det er nå skikkelig billig da!

On marketplaces such as Amazon, Temu, and Etsy, the non-compliance rate is 64%

For det mest elektronikk og smykker. (og plantemidler...)
Noen av produktene havnet på listen fordi de manglet merking. 

Dropshipping ligger på 81%, og det er mange som driver med slikt med norsk domene. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
19 hours ago, Woff said:

Var det ikke en lader som Rema1000 måtte fjerne nylig da den var farlig? (Men den var vel garantert produsert i Kina den også da..)

Forskjellen er at denne faktisk ble trukket fra Rema. Hadde det vært fra "the usual suspects" hadde den fremdeles vært i salg.

Hvorfor er det så forbanna vanskelig for folk å fatte at det er ikke det at ting solgt i Norge (og deler av EU) er 100% trygge og feilfrie men at det i det minste er et visst system som kan fange opp og trekke tilbake eller stoppe salg.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
sedsberg skrev (9 minutter siden):

Forskjellen er at denne faktisk ble trukket fra Rema. Hadde det vært fra "the usual suspects" hadde den fremdeles vært i salg.

Hvorfor er det så forbanna vanskelig for folk å fatte at det er ikke det at ting solgt i Norge (og deler av EU) er 100% trygge og feilfrie men at det i det minste er et visst system som kan fange opp og trekke tilbake eller stoppe salg.

Temu stopper salg av ting når de blir gjort oppmerksom på det.

Skrevet
sedsberg skrev (29 minutter siden):

Nettopp. "Når de blir gjort oppmerksomme på det". Ingen kontroll.

Samme som Rema 1000 og mange andre norske butikker. 

Skrevet (endret)
sedsberg skrev (29 minutter siden):

Ingen kontroll

Siden du følger LITT med så gjelder dette med kontroll SELVSAGT Norske, Skandinaviske og Europeiske fabrikker også, dette er ikke noe unikt med Temu. Men siden du er så giret på å rakke ned på Temu. hvorfor er du innom her? 🤪 Er det eneste stedet du kan lese om Temu uten å bli forgiftet? 😁 

Nei, håper du og alle andre bruker det dere har 'over snippen'; altså hodet, uansett om varen er kjøpt på Biltema eller på nett fra Kina! IKKE putt ting i munnen uten grunn, IKKE vær forsøkskanin på varene uansett hvor de kommer fra eller til hvilken pris! Bruk sunn fornuft, uansett! (Burde jo være helt naturlig dette da, men stadig flere tror de lever i en ufarlig verden fri for farlige stoffer og uten effekt akkurat på de!)

Endret av Woff
Skrevet (endret)

Okei. Så Temo&Co har altså et system noe tilsvarende DSB i Norge. Det visste jeg ikke. Dere har nok rett.

Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) driver markedstilsyn overfor produsenter, importører og markedsførere av elektriske produkter. Det lokale eltilsynet utfører oppgaven på vegne av DSB.

Så det at produkter har blitt bannlyst fra det norske markedet av uavhengige kontrollorgan er ren lægn og propaganga . Ja, dere har nok rett der også. At produkter har blitt nektet solgt i f.eks. UK pga. farlig design er også ren løgn og propaganda mot o-store Temu. Ja, dere har nok rett.

Siden dere har rett skal jeg framover anbefale Temu på det varmeste til alle. Selv ting som elektriske produkter siden man er minst like utsatt for støt eller brann som med produkter fra f.eks. Elkjop eller Hifi-klubben.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...