Syar-2003 Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai (endret) Nye hjul i dag Fy fader hvor gode Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 er i denne dimensjonen Endret 25. mai av Syar-2003 3
Bjerknez Skrevet 14. mai Forfatter Skrevet 14. mai obygda skrev (7 minutter siden): Polestar har vel 15.4 cm bakkeklaring. Den er mer robust i så måte enn i4,men verdifall er vel muligens høyere Mulig. Den er vel ganske dyr også....? Man har jo også Ford Mustang Mach E GT. Men denne koster fra 700ish tusen. Altså hvis man skal ha noe som går omtrent like kjapt som i4 M50. Personlig liker jeg ikke denne heller utseendemessig.
Bjerknez Skrevet 14. mai Forfatter Skrevet 14. mai Syar-2003 skrev (2 minutter siden): Nye hjul i dag Fy fader hvor gode Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 er i denne dimensjonen Pent 19" er en fin sweetspot på den bilen. Ikke for mye, ikke for lite. Er vel de samme dekkene som jeg har tror jeg...?
Syar-2003 Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Bjerknez skrev (57 minutter siden): Er vel de samme dekkene som jeg har tror jeg...? Nei , Asymmetric 6 fås ikke i 20" 245/35 og 255/35
Evil-Duck Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Syar-2003 skrev (2 timer siden): Nye hjul i dag Fy fader hvor gode Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 er i denne dimensjonen Ble meget bra de! Tenker du å få på BMW senterkopper eller beholder du Aventador koppene?
Syar-2003 Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Evil-Duck skrev (12 minutter siden): Ble meget bra de! Tenker du å få på BMW senterkopper eller beholder du Aventador koppene? Takk Leverandør jobber med saken. De må spesiallages da hullet ikke har standard BMW størrelse. Fikk noen tilsendt men fikk de ikke inn. Men syns nå de orginale fra Aventador også ser bra ut.
Bjerknez Skrevet 14. mai Forfatter Skrevet 14. mai Syar-2003 skrev (3 timer siden): Takk Leverandør jobber med saken. De må spesiallages da hullet ikke har standard BMW størrelse. Fikk noen tilsendt men fikk de ikke inn. Men syns nå de orginale fra Aventador også ser bra ut. Kunne man ikke 3D printet noe her kanskje....? Blir kanskje for tamt....
sverreb Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai (endret) Hvis det bare er en sentreringsring så burde det gå fint med en printet del. Største spørsmålet er hvor varmt det kan bli siden det er nær bremsene. PPS, PPA, PAHT eller PC er gjerne de mest aktuelle matrialene. Ellers så er jo en slik sak en smal sak å lage i aluminium på en dreiebenk, men det er jo ikke like lett tilgjengelig. Endret 15. mai av sverreb
Syar-2003 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai sverreb skrev (9 minutter siden): Hvis det bare er en sentreringsring så burde det gå fint med en printet del. Største spørsmålet er hvor varmt det kan bli siden det er nær bremsene. PPS, PPA, PAHT eller PC er gjerne de mest aktuelle matrialene. Ellers så er jo en slik sak en smal sak å lage i aluminium på en dreiebenk, men det er jo ikke like lett tilgjengelig. Snakker ikke om senterringer , det trenger jeg ikke da Aventador kan lage felger etter OEM spec (som jeg har bestilt). Dvs identisk inpress , bredde , senterboring, boltmønster og bolthull/kon, så man trenger hverken senterringer eller andre enn originalboltene. Det er den utvendige navkoppen/senterkoppen med BMW aller Aventador logo vi diskuterte. 3D printe ny navkopp til noe hjemmemekka blir for dumt. Da beholder heller jeg hjulene slik de er med medfølgende.
Bjerknez Skrevet 15. mai Forfatter Skrevet 15. mai Er enig i at 3D printede navkopper ikke er førstevalget, men med resin printer kan det faktisk bli veldig bra.
Syar-2003 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai (endret) Bjerknez skrev (42 minutter siden): Er enig i at 3D printede navkopper ikke er førstevalget, men med resin printer kan det faktisk bli veldig bra. Hvorfor skal jeg mikke og styre med 3D printe selvlagde navkopper når det følger med fine navkopper som standard ? Man må jo også ha en mal og 3D printer (hvilket jeg ikke har) Aventador tar kun 800kr for 4 stk navkopper med bmw logo (tre typer) som skal passe. De er og kapslet inn i metall som orginale bmw. Resin er ikke fleksibelt. Det er helt uinteressant for meg og vi kan avslutte diskusjonen om 3d printer. Endret 15. mai av Syar-2003
Bjerknez Skrevet 15. mai Forfatter Skrevet 15. mai Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal jeg mikke og styre med 3D printe selvlagde navkopper når det følger med fine navkopper som standard ? Man må jo også ha en mal og 3D printer (hvilket jeg ikke har) Aventador tar kun 800kr for 4 stk navkopper med bmw logo (tre typer) som skal passe. De er og kapslet inn i metall som orginale bmw. Resin er ikke fleksibelt. Det er helt uinteressant for meg og vi kan avslutte diskusjonen om 3d printer. Jøss... det var da sagtens bare et forslag, i tillfele du hadde litt interesse for 3D printing og ville lage noe selv. Som jeg også skrev, så er det nok ikke den beste løsningen heller, men det kan være litt gøy og det kan bli veldig bra hvis man legger litt jobb i det. Å jo, resin kan være fleksibelt. Kommer ann på åssen resin man printer med. Men for all del, var slett ikke meningen og tvinge på deg noe...
obygda Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Bjerknez skrev (12 minutter siden): Jøss... det var da sagtens bare et forslag, i tillfele du hadde litt interesse for 3D printing og ville lage noe selv. Som jeg også skrev, så er det nok ikke den beste løsningen heller, men det kan være litt gøy og det kan bli veldig bra hvis man legger litt jobb i det. Å jo, resin kan være fleksibelt. Kommer ann på åssen resin man printer med. Men for all del, var slett ikke meningen og tvinge på deg noe... Men tilbake til bilen... Hva opplever dere mhp forbruk vinter/sommer? Vurderer kjøp..
Syar-2003 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai (endret) Bjerknez skrev (16 minutter siden): Jøss... det var da sagtens bare et forslag, i tillfele du hadde litt interesse for 3D printing og ville lage noe selv. Som jeg også skrev, så er det nok ikke den beste løsningen heller, men det kan være litt gøy og det kan bli veldig bra hvis man legger litt jobb i det. Å jo, resin kan være fleksibelt. Kommer ann på åssen resin man printer med. Men for all del, var slett ikke meningen og tvinge på deg noe... Jeg skrev faktisk at det var uaktuelt rett over. Og med det hentyder til en "end of 3d print discussion". Syar-2003 skrev (5 timer siden): 3D printe ny navkopp til noe hjemmemekka blir for dumt. Da beholder heller jeg hjulene slik de er med medfølgende Endret 15. mai av Syar-2003
Syar-2003 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai (endret) obygda skrev (27 minutter siden): Men tilbake til bilen... Hva opplever dere mhp forbruk vinter/sommer? Vurderer kjøp.. Her er et helt år. Sommerhjul er 20" 245/35, 255/35 Goodyear Eagle F1. Vinterhjul er 19" 245/40, 255/40 Conti Viking 7 piggfrie Mai/Juni/Juli/Aug er hhv 17.9/18.6/17.6/17.7 (* Merk! Majoriteten av turer er i hovedsak småkjøring uten noe slag av forvarming/prekondisjonering) Editert : * Endret 15. mai av Syar-2003
Bjerknez Skrevet 15. mai Forfatter Skrevet 15. mai Syar-2003 skrev (2 minutter siden): Jeg skrev faktisk at det var uaktuelt rett over. Og med det hentyder til en "end of 3d print discussion". Ja, men jeg la til ekstra informasjon da ser ut som du missforsto hvor bra en 3D print kan bli (resin) i og med at du også skrev at resin ikke var fleksibelt etc. Men som jeg selv også skrev, så er nok ikke 3D printing det som normalt sett gir det beste resultatet her. Se det som litt tillegsinformasjon i tråden hvis andre evt. vil prøve seg. 1
Syar-2003 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Bjerknez skrev (3 minutter siden): Ja, men jeg la til ekstra informasjon da ser ut som du missforsto hvor bra en 3D print kan bli (resin) i og med at du også skrev at resin ikke var fleksibelt etc. Men som jeg selv også skrev, så er nok ikke 3D printing det som normalt sett gir det beste resultatet her. Se det som litt tillegsinformasjon i tråden hvis andre evt. vil prøve seg. Ok 🤷♂️
Salvesen. Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Syar-2003 skrev (11 minutter siden): Her er et helt år. Sommerhjul er 20" 245/35, 255/35 Goodyear Eagle F1. Vinterhjul er 19" 245/40, 255/40 Conti Viking 7 piggfrie hva er de laveste sommermånedene på? Ikke så lett å tyde i fra bildet men interessant å se! Tesla burde bli mye bedre på dette, de er veldig dårlig på å dele historiske data i app nesten bare i sanntid.
Syar-2003 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Salvesen. skrev (8 minutter siden): hva er de laveste sommermånedene på? Ikke så lett å tyde i fra bildet men interessant å se! Tesla burde bli mye bedre på dette, de er veldig dårlig på å dele historiske data i app nesten bare i sanntid. Les posten min en gang til etter editering. 1
Syar-2003 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai (endret) @Salvesen. Når man holder fingeren over søyle vises gjennomsnittet for den måneden. Appen er fin den. 🙂 Endret 15. mai av Syar-2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå