Lord Britishface Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai 9 hours ago, Syar-2003 said: Heeelt enig. Dritkult 👌 Bavaria Lillestrøm hadde en utstilt i 2022 , fikk sett en "in the flesh". Individual koster ikke mye mer enn man må ut med for en høvelig premium foliering (40-50k). Billigere enn jeg trodde! Jeg var rimelig gnien da jeg speccet bil, og spurte ikke engang om pris på individual. Har lest at eiere av gule biler er statistisk sett mest fornøyd med fargevalget sitt, og det forstår jeg godt. Savner fortsatt humla mi! 1
Bjerknez Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai Syar-2003 skrev (1 time siden): Du trenger tydligvis litt opplæring. i4 M50 er BMW M divisjonens første elbil som de ga M performance development og workover. Den er i kategorien M performance car som M340I, M440I og M550i. Salget av i4 M50 hører innunder M divisjonen sin salg og omsetning og listes også under modeller hos M og som alle M biler produseres den på spesifikke fabrikker og kan leveres med individual colors : https://www.bmw-m.com/en/topics/all-models.html Hva du synes om farger på biler virker litt ensidig og merkelig , men deg om det. Fakta er at I4 M50 er en M performance car utviklet hos BMW's M divisjonen. Og det er ikke snakk om styling Det skiller den fra ordinær i4. Joda, men det er nå fortsatt ingen rendyrket sportsbil. Farge er smakssak. Du har dine grunner og jeg har mine. Så får vi bare leve med at vi begge synes motparten er på jordet 😅
Syar-2003 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Bjerknez skrev (1 minutt siden): Joda, men det er nå fortsatt ingen rendyrket sportsbil. Farge er smakssak. Du har dine grunner og jeg har mine. Så får vi bare leve med at vi begge synes motparten er på jordet 😅 Du kommer til stadighet med feilinformasjon. Tenker det er greit å bidra med fakta 😉
sverreb Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Sterke farger går fint på små biler, på store (spesiellt om de er høye) så blir det fort litt mye etter mitt syn. Da fungerer det bedre med aksenter enn store flater med kraftige farger. i4 er jo imidlertid ingen stor bil. Hadde jeg skulle kjøpt en hadde jeg sannsynligvis gått for en Sanremo Green, men jeg ville sikkert vurdert (og droppet) en Sunset Orange. På min ix er jeg imidlertid godt fornøyd med Sophisto Grey med bronseaksenter. Jeg vurderte aventurinrød, men jeg er glad jeg ikke tok den i ettertid. 1
Bjerknez Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai Syar-2003 skrev (27 minutter siden): Du kommer til stadighet med feilinformasjon. Tenker det er greit å bidra med fakta 😉 Jo, jeg er klar over at det er M-versjon med oppgradert understell, bremser større motor etc. Men det er ingen rendyrket sportsbil i mine øyne. En rendyrket sportsbil i mine øyne koster minst det dobbelte og har mest trolig forbrenningsmotor og veier omtrent halvparten og er av merke Ferarri, Porshe, Lamborghini etc. Dette er altså MIN mening ut fra hva vi snakket om i sted angående farger og hvilke biler som kler skarpe farger. Igjen en smakssak, som jeg vel føler er ganske ferdig debatert for min del. Så får jeg heller bare være ensformig og kjedelig. Er jo JEG som skal like fargen. Om neste kjøper eller andre liker den spiller liten trille 1
Bjerknez Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai sverreb skrev (5 minutter siden): Sterke farger går fint på små biler, på store (spesiellt om de er høye) så blir det fort litt mye etter mitt syn. Da fungerer det bedre med aksenter enn store flater med kraftige farger. i4 er jo imidlertid ingen stor bil. Hadde jeg skulle kjøpt en hadde jeg sannsynligvis gått for en Sanremo Green, men jeg ville sikkert vurdert (og droppet) en Sunset Orange. På min ix er jeg imidlertid godt fornøyd med Sophisto Grey med bronseaksenter. Jeg vurderte aventurinrød, men jeg er glad jeg ikke tok den i ettertid. Enig. Mer at jeg ikke snakker om sanremo green og slike farger, men knall farger som gul, lilla, knall blå etc. Fargenyanser er helt noe snnet
Duriello Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Bjerknez skrev (19 minutter siden): En rendyrket sportsbil i mine øyne koster minst det dobbelte og har mest trolig forbrenningsmotor og veier omtrent halvparten og er av merke Ferarri, Porshe, Lamborghini etc. Bmw's M avdeling er uenig med deg. 😁
Syar-2003 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Bjerknez skrev (1 time siden): Jo, jeg er klar over at det er M-versjon med oppgradert understell, bremser større motor etc. Men det er ingen rendyrket sportsbil i mine øyne. En rendyrket sportsbil i mine øyne koster minst det dobbelte og har mest trolig forbrenningsmotor og veier omtrent halvparten og er av merke Ferarri, Porshe, Lamborghini etc. Dette er altså MIN mening ut fra hva vi snakket om i sted angående farger og hvilke biler som kler skarpe farger. Igjen en smakssak, som jeg vel føler er ganske ferdig debatert for min del. Så får jeg heller bare være ensformig og kjedelig. Er jo JEG som skal like fargen. Om neste kjøper eller andre liker den spiller liten trille Det er vel en begrensing på leasingpris og gjenkjøpsverdi ift til farge. Så "du" som har leasingbil er i tillegg litt bundet av konservativt fargevalg. Om det ikke betyr noe for deg så er det jo uten betyding. For ordens skyld så er vel Dravit grå den i4M50 det er bestilt/solgt mest av i Norge. Mao ikke særlig sjelden og individuell. Sort kommer på tredjeplass etter portimao blå. Det skal også nevnes at alle som planlegger å foliere bilen sin (med farget foilie) velger sort da denne er enklest å foliere uten å få synlig lekkasje i skjøter osv av bilens orginalfarge.
Syar-2003 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Lord Britishface skrev (2 timer siden): Billigere enn jeg trodde! Jeg var rimelig gnien da jeg speccet bil, og spurte ikke engang om pris på individual. Har lest at eiere av gule biler er statistisk sett mest fornøyd med fargevalget sitt, og det forstår jeg godt. Savner fortsatt humla mi! De fleste fargene fra individual programmet kostet 50k når jeg bestilte. Jeg innhentet tilbud på Donington (C28) og pris var 50 tusen. De individual fargene som lå i standard utvalg da var tanzanite, frozen portimao og frozen pure gray. Grunnen til at jeg ikke gikk for Donington var usikkerhet om produksjonsdato (individuals har litt lengre ledetid) bilen ble produsert og utlevert i tide til å slippe momsen som ble introdusert 1/1-2023. Selger mente det var tryggere å velge en fra standard utvalg selv en av de individuelle der.
Bjerknez Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Det er vel en begrensing på leasingpris og gjenkjøpsverdi ift til farge. Så "du" som har leasingbil er i tillegg litt bundet av konservativt fargevalg. Om det ikke betyr noe for deg så er det jo uten betyding. For ordens skyld så er vel Dravit grå den i4M50 det er bestilt/solgt mest av i Norge. Mao ikke særlig sjelden og individuell. Sort kommer på tredjeplass etter portimao blå. Det skal også nevnes at alle som planlegger å foliere bilen sin (med farget foilie) velger sort da denne er enklest å foliere uten å få synlig lekkasje i skjøter osv av bilens orginalfarge. Jeg kunne velge hvilken farge jeg ville jeg... Hadde jeg likt blå så hadde jeg valgt blå etc. Men fra dag en så synes jeg Drevit Grey var den desidert fineste fargen. Fargevalget mitt ble derfor ikke styrt av evt. restriksjoner rundt leasing. Er ikke noe restriksjoner der som jeg fikk beskjed om vertfall. Jeg velger nå uansett den fargen jeg synes er finest. Jeg velger jo ikke kanarigul farge med rosa striper fordi jeg er den eneste som har fargen. Jeg har kun sett EN i4 M50 i området her jeg bor som er lik min i farge. Men ikke samme felger, så HELT like er dem ikke. De fleste jeg har sett er sorte her i Fredrikstad. De fleste bilene hos Sulland når jeg hentet min var også sorte. Det sto sikkert 10 biler der som var sorte. ______ Vi kan vel bare være enige om at vi er uenige når det kommer til fargevalg. Når det kommer til bilen i seg selv, så er vi nok begge enige om at det er en knakande fin bil. Men noen rendyrket sportsbil utseendemessig synes jeg ikke at det er. Men det er jeg uansett ikke ute etter. LITT praktisk må det være.
Syar-2003 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Bjerknez skrev (4 minutter siden): Jeg kunne velge hvilken farge jeg ville jeg... Hadde jeg likt blå så hadde jeg valgt blå etc. Men fra dag en så synes jeg Drevit Grey var den desidert fineste fargen. Fargevalget mitt ble derfor ikke styrt av evt. restriksjoner rundt leasing. Er ikke noe restriksjoner der som jeg fikk beskjed om vertfall. Jeg velger nå uansett den fargen jeg synes er finest. Jeg velger jo ikke kanarigul farge med rosa striper fordi jeg er den eneste som har fargen. Jeg har kun sett EN i4 M50 i området her jeg bor som er lik min i farge. Men ikke samme felger, så HELT like er dem ikke. De fleste jeg har sett er sorte her i Fredrikstad. De fleste bilene hos Sulland når jeg hentet min var også sorte. Det sto sikkert 10 biler der som var sorte. ______ Vi kan vel bare være enige om at vi er uenige når det kommer til fargevalg. Når det kommer til bilen i seg selv, så er vi nok begge enige om at det er en knakande fin bil. Men noen rendyrket sportsbil utseendemessig synes jeg ikke at det er. Men det er jeg uansett ikke ute etter. LITT praktisk må det være. Hvis man velger en farge og interiør de (leasingselskapet) anser som vanskelige å vidreselge etter endt leasing må man som oftest betale mer som i høyere leiepris. Angående kanarigul med rosa striper så er det en kommentar du kunne latt være. Nå er det også slik at Speed Yellow ikke kan velges til i4e40 da e40 ikke har tilgang til individual programmet med sine rundt 100 alternative farger spm har farger i alle kategorier (sterke, mørke lyse, metallic , glossy , frozen, solid osv).
Bjerknez Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Hvis man velger en farge og interiør de (leasingselskapet) anser som vanskelige å vidreselge etter endt leasing må man som oftest betale mer som i høyere leiepris. Angående kanarigul med rosa striper så er det en kommentar du kunne latt være. Nå er det også slik at Speed Yellow ikke kan velges til i4e40 da e40 ikke har tilgang til individual programmet med sine rundt 100 alternative farger spm har farger i alle kategorier (sterke, mørke lyse, metallic , glossy , frozen, solid osv). Klart det blir dyrere hvis man velger en individuell farge... og sikkert også vanskeligere å selge eller å få beløpet man krever om man hadde kjøpt bilen også. Men det er uansett irrelevant da jeg likte Drevit Grey best uansett. Kanarigul kommentaren var for å statuere et simpelt eksempel. Hvis målet mitt er å ha en farge som ingen eller få andre har så må jeg velge en farge som ingen eller få andre liker. Kan vi ikke bare være enige om at vi er uenige om det rundt farger da? Er vel ikke noe å diskutere videre det...?
Syar-2003 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) Ser ut som Bilia nå kjøre kampanje på i4 M50 Fully Charged til 569.900,- inkludert vinterhjul. Hos Bavaria og Sulland er kampanjeprisen fremdeles 599.900,- https://www.bilia.no/biler/bmw/bilmodeller/elbiler/bmw-i4/#kampanjer Endret 9. mai av Syar-2003 1
Bjerknez Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai Syar-2003 skrev (2 minutter siden): Ser ut som Bilia nå kjøre kampanje på i4 M50 Fully Charged til 569.900,- inkludert vinterhjul. Hos Bavaria og Sulland er kampanjeprisen fremdeles 599.900,- https://www.bilia.no/biler/bmw/bilmodeller/elbiler/bmw-i4/#kampanjer Kanonbil til den prisen!
Syar-2003 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Bjerknez skrev (7 minutter siden): Kan vi ikke bare være enige om at vi er uenige om det rundt farger da? Er vel ikke noe å diskutere videre det...? Poenget er : At det må være lov for oss andre å diskutere andre farger enn de to,tre du liker her på diskusjons forum uten å hele tiden få spydige kommentarer.
Bjerknez Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai Det er en ting jeg derimot lurer litt på, for her om dagen skjedde det noe ganske rart når jeg skulle parkere bilen hjemme i garasjen med takluken. Takluken var åpen når jeg kjørte inn i garasjen. Jeg slo av bilen og vippet bryteren fremover for å lukke luken. Luken lukket seg igjen, men den lukket seg opp igjen halvveis. Jeg prøvde og lukke den flere ganger samt starte bilen igjen etc. men den lukket seg først igjen og så opp igjen halvveis hver gang. Jeg stoppet bilen igjen og lukket opp og igjen førerdøren og da lukket luken seg slik den skulle... Hva er det som kan ha skjedd her?
Bjerknez Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai Syar-2003 skrev (4 minutter siden): Poenget er : At det må være lov for oss andre å diskutere andre farger enn de to,tre du liker her på diskusjons forum uten å hele tiden få spydige kommentarer. Bare diskuter i vei dere. Skal ikke blande meg mer jeg rundt fargevalg. Jeg kan ikke se at jeg har vært "spydig", men hvis det er slik det blir oppfattet så var uansett ikke det meningen. 1
Syar-2003 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) sverreb skrev (3 timer siden): Sterke farger går fint på små biler, på store (spesiellt om de er høye) så blir det fort litt mye etter mitt syn. Da fungerer det bedre med aksenter enn store flater med kraftige farger. i4 er jo imidlertid ingen stor bil. Hadde jeg skulle kjøpt en hadde jeg sannsynligvis gått for en Sanremo Green, men jeg ville sikkert vurdert (og droppet) en Sunset Orange. På min ix er jeg imidlertid godt fornøyd med Sophisto Grey med bronseaksenter. Jeg vurderte aventurinrød, men jeg er glad jeg ikke tok den i ettertid. Hverken San Remo Green eller Sunset Orange er tilgjengelig lengre. Skal man ha en grønn som likner San Remo må man på individuell programmet - Anglesay er temmelig lik. Er ingen direkte erstatning for sunset orange. På bruktmarkedet er det sjelden disse dukker opp. Endret 9. mai av Syar-2003
Complexity Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) 1 hour ago, Bjerknez said: Det er en ting jeg derimot lurer litt på, for her om dagen skjedde det noe ganske rart når jeg skulle parkere bilen hjemme i garasjen med takluken. Takluken var åpen når jeg kjørte inn i garasjen. Jeg slo av bilen og vippet bryteren fremover for å lukke luken. Luken lukket seg igjen, men den lukket seg opp igjen halvveis. Jeg prøvde og lukke den flere ganger samt starte bilen igjen etc. men den lukket seg først igjen og så opp igjen halvveis hver gang. Jeg stoppet bilen igjen og lukket opp og igjen førerdøren og da lukket luken seg slik den skulle... Hva er det som kan ha skjedd her? Ligger ikke noe rusk i pakningen til takluken? Bruker å være slik på motoriserte utstyr at den går tilbake om den merker at noe ikke stemmer. Hender ofte med min garageport også at den tror noe er i klem når den lukkes, og da går den hallveis opp igjen. Åpner jeg porten helt og lukker igjen så går det bra. Havner litt ut av kalibrering bare. Endret 9. mai av Complexity
Bjerknez Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai (endret) Complexity skrev (5 minutter siden): Ligger ikke noe rusk i pakningen til takluken? Bruker å være slik på motoriserte utstyr at den går tilbake om den merker at noe ikke stemmer. Hender ofte med min garageport også at den tror noe er i klem når den lukkes, og da går den hallveis opp igjen. Åpner jeg porten helt og lukker igjen så går det bra. Havner litt ut av kalibrering bare. Nei, det er det første jeg sjekket. Bilen er jo helt ny ogjeg er ganske nøye med å vaske samt tørke rundt takluken når jeg vasker bilen, så der ser den ut som helt ny. Den gikk som sagt helt igjen, så tok det ett sekund, s åpnet den seg igjen (halveis) Endret 9. mai av Bjerknez
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå