qualbeen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Regenburg skrev (1 time siden): Denne brutale karen har nå flagget høyt at han vil kreve åpne dører i rettsalen. Så offentligheten kan få se voldtektsofrene hans forklare seg, og gjerne videoene han har filmet i samme slengen. Dette fra en fyr som ellers beskriker seg hvor tungt og tøft mediepresset er på ham. Et kynisk grep fra advokaten hans, i mine øyne -hensynsløse-, familie skaffet ham for å hjelpe ham unslippe straff. I Norge er åpne dører normalen. Det er ikke vanlig å påberope seg åpne dører. De er allerede åpne. Derimot; hvis noen ønsker det (tiltalt, offer, politi, andre), så kan man be om å få saken ført bak lukkede dører. Hvis et slikt spørsmål kommer, må retten vurdere spørsmålet, og enten godta eller avslå ønsket om lukket dør. At den tiltalte ikke har aktivt forsøkt å få retten bak åpne eller lukkede dører, er ingenting å hyle om. Jeg tipper faktisk de fleste hadde reagert kraftigere hvis de ba om å få kjørt saken bak lukkede dører! Hadde du ikke jamret og klaget på forsøkt hemmelighold, dersom kongehuset ba om lukket sak? Jo, selvfølgelig hadde du det. (Jeg også!) 1
Subara Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Det vil bli en belastning for offrene. Men hvis åpne dører er normalen, er det nok greit å ikke søke om spesialbehandling for kongehuset. Foreldrene har vært tause til nå. Ved åpenhet i retten kommer alt fram og de kan gå videre. Men mediestormen blir nok ikke mindre av den grunn. Endret 1 time siden av Subara 1
qualbeen Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden Subara skrev (56 minutter siden): Det vil bli en belastning for offrene. Men hvis åpne dører er normalen, er det nok greit å ikke søke om spesialbehandling for kongehuset. Foreldrene har vært tause til nå. Ved åpenhet i retten kommer alt fram og de kan gå videre. Men mediestormen blir nok ikke mindre av den grunn. Mediestormen er grusom! Helt enig! Jeg skulle egentlig ønske at hele denne saken ble i større grad ignorert av media, og at politiet fikk gjort sin jobb uten et enormt pressekorps på slep. Ikke fordi jeg ønsker å skåne Marius eller kongehuset. Avsolutt ikke! Men alle ofrene! Alle de berørte kvinnene! Det er ikke lett å åpne en vilkårlig avis, eller swippe innom nyhetene, uten å bli konstant påminnet saken. 😓 Jeg synes media viser alt for lite hensyn ovenfor kvinnene, i sin iver på klikk og skandale-journalistikk! 😡 Men men ... Samtidig forstår jeg at media mener de behøver å opplyse oss om kongehusets apanasje-bruk. Og ikke minst er Se&Hør fortsatt såret og vonbroten over at de ikke fikk være til stedet i Sjaman-bryllupet i Hardanger. Dette irriterte toppledelsen i Se&Hør såpass mye, til at nettopp de valgte å lekke informasjon rundt «Lille Marius» og hans meget utsvevende liv. 🙃 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå