Gå til innhold

Overvåkningskamera som kan lagre direkte til FTP / SMB share?


Anbefalte innlegg

Som tittel sier, ser jeg etter overvåkningskameraer som kan lagre data direkte til FTP / SMB share, eller som har software i windows som kan lagre lokalt. Er ikke fan av SD brikker og slikt, og det er uansett vekk om noe faktisk skjer, og tyven napper med seg kameraet med SD-kort i. 

 

Betalte skyløsninger fra kameratilbydere er uaktuelt - Jeg ønsker ikke at mine data skal lagres hos dem. 

 

Tips og forslag taes imot med stor takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke nøyaktig modell, men eldre kamera har gjerne SMB og FTP støtte.

Har selv i mange år benyttet Synology sin video løsning mot kamera. Støtter to kamera uten ekstra lisens. Stort utvalg i støttede kamera.

Ubiquiti har en løsning med lokal lagring av video og enkelt oppsett. Via sky kan opptak spilles av. Og ingen lisens.

Ulempen er kamera kan bare benyttes mot Ubiquiti sin kontroller.

Lenke til kommentar

Stemmer, det er den løsningen jeg beskriver over. Fordel med NAS løsning er lokal lagring av video, og stort utvalg i støttede kamera, både gamle og nye modeller.

Fordel med Ubiquiti sin løsning er enklere oppsett. 

Lenke til kommentar
13 hours ago, SnusBoks said:

Å handle inn synology nas er ikke aktuelt, da jeg allerede har lagrings server på nærmere 1PB brukbar plass. Men her kan det settes opp både FTP, SMB, NFS eller hva det skulle være uten problem. 

Kan ikke settes opp system for å handtere kamera direkte der og da?

Som f.eks dette første treffet på google: https://www.ispyconnect.com/

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Støtter det å heller la management SW hente videostrømmen fra kamera, da står man mye friere til å velge kamera enn de få som kan pushe til lokalt filshare

Har iSpy sin løsning gående i en VM selv. Fin løsning, støtter mange formater & standarder for strømming (inklusive ONVIF-kamera med ulike profiler). Eneste ulempen er at den spiser en del CPU, spesielt hvis man ser på live stream men siden jeg har det gående i en dedikert VM påvirker det ikke noe annet 😆

Sjekk f.eks. Best IP Camera Software 2024 – Top 15 Free & Paid Surveillance DVR NVR Camera Viewer (hvor også iSpy er nevnt).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
NoBo skrev (41 minutter siden):

Må være en elendig oversikt da ikke noen av mine to (de jeg bruker) er nevnt:  NX Witness (V5.1.3.38363) og Unifi Protect ( UniFi OS 3.2.12 ).
Det beste programmet med et hav av fornuftige brukervalg er NX Witness, men det koster litt da!

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SnusBoks skrev (På 26.5.2024 den 9:38 PM):

ser jeg etter overvåkningskameraer som kan lagre data direkte til FTP / SMB

Har Foscam, lagrer på Synology NAS med FTP. Bruker Foscam VMS software på PC. Har også app på mobil, og streamer til VLC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...