Gå til innhold

Rykte: Apple jobber med tynnere iPhone for 2025


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kajac skrev (1 time siden):

iPhone er allerede mer enn tynn nok. Lag heller en mini-versjon igjen.

Eller øk størrelsen på batteriet?

Når skal flaggskip-telefoner få flaggskip-batteritid?

Nå har vel iPhone relativt god batteritid, men mid-range-telefoner fra Samsung slår den vel fortsatt?

På den annen side, tynnere telefoner gjør at de tar litt mindre plass når man bruker deksel. Siden jeg aldri bruker telefon uten deksel så er det egentlig greit at telefoner blir tynnere, da jeg uansett ikke kommer til å holde dem uten noe på.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Markiii said:

Eller øk størrelsen på batteriet?

Når skal flaggskip-telefoner få flaggskip-batteritid?

Nå har vel iPhone relativt god batteritid, men mid-range-telefoner fra Samsung slår den vel fortsatt?

På den annen side, tynnere telefoner gjør at de tar litt mindre plass når man bruker deksel. Siden jeg aldri bruker telefon uten deksel så er det egentlig greit at telefoner blir tynnere, da jeg uansett ikke kommer til å holde dem uten noe på.

Hvis de hadde lagt dem mer solide, så hadde man ikke trengt deksel... Mistenker at det er litt for mye penger i reparasjon/eller at folk bytter telefon fordi den blir for ødelagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er tre strategier apple (og andre) lever på, enn så lenge. Ørsmå årlige endringer på hw som utløser FOMO, gjøre det lett knuselig og vanskelig/umulig/"ulovlig" å reparere, og å gjøre det nødvendig med (helst 1st party) ekstrautstyr. Flere som lefler med det samme men apple har perfeksjonert det, hvis det går an å bruke et sånt ord om forbrukerfientlighet.

Lenke til kommentar
Kalle Klo skrev (På 21.5.2024 den 1:40 PM):

Hvis de hadde lagt dem mer solide, så hadde man ikke trengt deksel... Mistenker at det er litt for mye penger i reparasjon/eller at folk bytter telefon fordi den blir for ødelagt.

Det hjelper jo ikke å gjøre dem mer solide, da et fall på noe hardt uansett sannsynligvis vil skade telefonen (om enn bare visuelt). Deksler er jo gjerne laget av mykere materialer som gummi eller annet.

Lenke til kommentar
56 minutes ago, Markiii said:

Det hjelper jo ikke å gjøre dem mer solide, da et fall på noe hardt uansett sannsynligvis vil skade telefonen (om enn bare visuelt). Deksler er jo gjerne laget av mykere materialer som gummi eller annet.

Du kunne jo omtrent hamre inn spiker med en gammel Nokia, så kjøper ikke at dette ikke lar seg gjøre. De må muligens tenke litt nytt. Mye greiere å leve med noen riper enn at skjermen er f*cked.

Før iPhone hadde jeg aldri deksel til telefon, etter jeg byttet til iPhone har jeg aldri turt å bruke telefon uten deksel, og selv da har jeg hatt knust glass på en. Det er egentlig litt latterlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kalle Klo skrev (22 timer siden):

Du kunne jo omtrent hamre inn spiker med en gammel Nokia, så kjøper ikke at dette ikke lar seg gjøre. De må muligens tenke litt nytt. Mye greiere å leve med noen riper enn at skjermen er f*cked.

Før iPhone hadde jeg aldri deksel til telefon, etter jeg byttet til iPhone har jeg aldri turt å bruke telefon uten deksel, og selv da har jeg hatt knust glass på en. Det er egentlig litt latterlig. 

Før iPhone var vel telefoner stort sett laget av plast og hadde vel mye "luft" inni og var ikke så avanserte som de er i dag. Det nytter ikke å sammenligne.

Du får kjøpe deg en telefon med både hus og skjerm av plast da vet du.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Markiii said:

Før iPhone var vel telefoner stort sett laget av plast og hadde vel mye "luft" inni og var ikke så avanserte som de er i dag. Det nytter ikke å sammenligne.

Du får kjøpe deg en telefon med både hus og skjerm av plast da vet du.

Jeg er helt sikker på at de går an å lage mer solide enn i dag. Hvorfor i alle dager bruke glass på baksiden, feks.

Det var fryktelig vanskelig å lage telefonene fuktsikre på et tidspunkt, og så fikk de det til...

Lenke til kommentar
Kalle Klo skrev (På 24.5.2024 den 11:50 AM):

Jeg er helt sikker på at de går an å lage mer solide enn i dag. Hvorfor i alle dager bruke glass på baksiden, feks.

Det var fryktelig vanskelig å lage telefonene fuktsikre på et tidspunkt, og så fikk de det til...

Det skal se pent ut, og materialene har også noe å si for kjøling og andre ting.

Det finnes Android-telefoner som skal tåle knall og fall, men de ser jo tilsvarende stygge ut.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
3 hours ago, Markiii said:

Det skal se pent ut, og materialene har også noe å si for kjøling og andre ting.

Det finnes Android-telefoner som skal tåle knall og fall, men de ser jo tilsvarende stygge ut.

Hvis man uansett må pakke inn telefonen i et deksel for at den skal overleve den virkelige verden, så har det ikke så mye å si hvordan den ser ut?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kalle Klo skrev (7 timer siden):

Hvis man uansett må pakke inn telefonen i et deksel for at den skal overleve den virkelige verden, så har det ikke så mye å si hvordan den ser ut?

Det har tydeligvis det.

Mange bruker jo telefonene uten deksel eller med gjennomsiktig deksel.

Vi kan ønske at ting var slik eller slik, men virkeligheten er som den er. Design betyr noe, selv om mange ikke egentlig ser mer av telefonen sin enn bare skjermen pga. deksler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...