Gå til innhold

Tips til Ultrabook/liten og lett laptop


Anbefalte innlegg

Jeg reiser mye i jobben, og skulle gjerne hatt en PC optimalisert litt mer for å drasse rundt på, samtidig som den har litt ytelse. Mitt firmas standardpc-er fra HP er vel - standard. De små er veike, de kraftige er store.

Jeg har nå fått grønt lys fra sjefen min og IT-gjengen til å kjøpe meg nær sagt hvilken laptop jeg vil ha for å bruke de neste årene, hvor jeg skal reise kanskje enda mer enn normalt. Jeg har ikke ubegrenset budsjett, men ser på forholdsvis high-end. 

Mine omtrent eneste krav er at den må være slank/lett og ha relativt god ytelse, en god skjerm rundt 12'-14' og at den MÅ være Windows - systemene støtter ikke Mac.

Noen som har tips/erfaringer å dele her?

Endret av chrishan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sett på ulike Lenovo. Fortrinnsvis AMD. X1 Nano for ultraportabiltet. P og T serie i 14" synes jeg er greit kompromiss på størrelse og ytelse.  De kan også tilpasses individuelt for fleksibilitet ift budsjett og ytelse (lagring, minne cpu osv). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Huawei matebook pro. Det er ingen Apple MacBook, men om Windows er et krav så kan jeg anbefale de. Hadde jeg hatt mulighet til å gå for Apple produkt hadde det definitivt blitt noe sånt siden de ligger langt foran alt annet. 

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Tips til Ultrabook/liten og lett laptop

Enig med process, X13 serier ser sterk ut.

https://www.lenovo.com/no/no/c/laptops/thinkpad/thinkpadx/

Hva med en ThinkPad X13 Gen 5 (13" Intel), ThinkPad X13 Gen 4 (13" Intel) eller ThinkPad X13 Gen 4 (13" AMD).

Velger du med AMD får du et godt integrert grafikkort på kjøpet (AMD Radeon 780M).

Men det ser ut som bare Intel har USB-C Thunderbolt 4 og ikke AMD. Stemmer det?

Ports: 2 x Intel Thunderbolt 4 (USB4 on AMD)

Endret av gjest3
Lenke til kommentar
1 hour ago, chrishan said:

Huawei Matebook-serien ser ikke ut til at selges i Norge lengre?

Det er noen igjen hos POWER, med 10.gen Intel i5-prosessor, altså ikke the latest & greatest, men skjermen er god (3000x2000 pixels) og i "riktig" form-faktor, dvs. 15:10 og ikke det 16:9-rælet ...
16GB RAM, 512GB SSD, GeForce MX250 skjermkort, og den veier 1.33 kg.

Satt ned fra 14999,- til 12491,- (- jeg tror man får mye for pengene her.)

Lenke til kommentar

Allerede kommet flere gode forslag. Det er vel enklest å anbefale noe en bruker selv, da blir det Lenovo fra meg. 
 

Jeg reiser mye og har derfor vært på jakt etter noe lett og kraftig. Modeller jeg har brukt siste to årene har vært T14S og X1. Var godt fornøyd med begge to. 
 

Akkurat nå har jeg en X1 Extreme gen 5 16 tommer. Jeg måtte ha en pc med dedikert gpu og ønsket en pc med litt større skjerm og høyere oppløsning. Jeg er veldig fornøyd med pcen, men skulle selvfølgelig ønske at den var litt lettere. Denne har heller ikke WWAN, men løser det med delt internett.
 

Skulle jeg hatt ny her og nå hadde nok valget falt på en X1 Carbon. Dette er den desidert beste maskinen jeg har hatt, jeg har faktisk kjøpt meg en privat også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...