Gå til innhold

Mobilabb til minimal bruk, forslag?


Anbefalte innlegg

Hei,
jeg trenger et mobilabbonement til minimal bruk. Jeg kunne bruke mitt eksisterende mobiltelefonnummer. Jeg kommer nesten ikke til å ringe ut ifra nummeret, eller sende meldiner. Ingen datatrafikk. Helest telenor sitt mobilnettverk.
I hovedsak vil mobilnummeret bli brukt til å motta 5-10 innkommende anrop i måneden vil jeg tippe.

Hvilket anbefaler dere som det billigste/beste? På forhåd takk for svar:)

Endret av Seig2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seig2 skrev (1 minutt siden):

Da betaler jeg i teorien ingenting om jeg kun har innkommende anrop et helt år..?

Om du bare har innkommende betaler du i teorien ingenting nei.
Men beløpet på kontantkort har levetid. så sjekk opp dette først.

OneCall om du skal ha telia
TalkMore om du skal ha telenor

Lenke til kommentar
Seig2 skrev (6 minutter siden):

Da betaler jeg i teorien ingenting om jeg kun har innkommende anrop et helt år

Det er riktig, jeg har selv hatt mitt abonnement hos OneCall i 10 år (minst..) og det koster meg rundt en hundrelapp I ÅRET! (Bruker jo litt på sms av og til).. Jeg benytter også et sånt til 'ring hytta varm' som jeg har hatt nå i 6 år, og det har over de årene kostet meg et par hundre kr totalt. Så ja, det ER virkelig billig det der! 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter at PlussMobil fjernet "basis 0,5 GB" abbonementet sitt til 79 kroner har jeg faktisk endt opp med Telenor sitt kontantkort. Her fikk jeg aktivert eSIM kostnadsfritt og enkelt, noe som for øvrig PlussMobil tar 150 kroner for.

Jeg har prøvd å sammenlikne et par kontantkort, men min vurdering var at Telenor var billigst om jeg faktisk en sjelden gang må bruke data. (20 kroner for første MB, og deretter "gratis" ut dagen. Grense på 1 GB før hastigheten strupes. Med unntak av Telia virket  det ikke som de andre hadde slike makssummer og fri data over dette)

Skal sies at jeg har jobbabbonement med 1 TB data, så kjører dual-sim og bruker mobildata fra det abbomenetet. Har kun privatabbonement for å skille jobb og privat, samt beholde eget nummer. I praksis ringer og melder jeg 99 prosent via meldingsapplikasjoner og ikke SMS og vanlig telefon. (Jobben "eier" sitt abbonement, så skatter ikke av det heller)

Etter jeg skiftet til Telenor så jeg tilfeldigvis at Lyca Mobile har 1,29 øre pr MB data på kontantkortet sitt, men det mistenker jeg nesten er en skrivefeil. Hvis ikke er det jo billigere enn de fleste månedsabbonementer med faste datapakker.

Endret av Redshift
Lenke til kommentar

Når Happybytes (i Telenor-nettet) var ferske hoppet jeg på et abo til 20 Kr pr mnd, og det ble knapt brukt. Hadde det mest for å være tilgjengelig. Når de la ned dette tilbudet så bytta jeg bare til kontantkort. I prinsippet dyrere hvis du ringer ut og bruker data, men ellers er det helt ok.

Lenke til kommentar
Redshift skrev (13 timer siden):

Etter at PlussMobil fjernet "basis 0,5 GB" abbonementet sitt til 79 kroner har jeg faktisk endt opp med Telenor sitt kontantkort. Her fikk jeg aktivert eSIM kostnadsfritt og enkelt, noe som for øvrig PlussMobil tar ha 150 korner for.

Jeg har prøvd å sammenlikne et par kontantkort, men min vurdering var at Telenor var billigst om jeg faktisk en sjelden gang må bruke data. (20 kroner for første MB, og deretter "gratis" ut dagen. Grense på 1 GB før hastigheten strupes. Med unntak av Telia virket  det ikke som de andre hadde slike makssummer og fri data over dette)

Skal sies at jeg har jobbabbonement med 1 TB data, så kjører dual-sim og bruker mobildata fra det abbomenetet. Har kun privatabbonement for å skille jobb og privat, samt beholde eget nummer. I praksis ringer og melder jeg 99 prosent via meldingsapplikasjoner og ikke SMS og vanlig telefon. (Jobben "eier" sitt abbonement, så skatter ikke av det heller)

Etter jeg skiftet til Telenor så jeg tilfeldigvis at Lyca Mobile har 1,29 øre pr MB data på kontantkortet sitt, men det mistenker jeg nesten er en skrivefeil. Hvis ikke er det jo billigere enn de fleste månedsabbonementer med faste datapakker.

Ellers ser jeg Chili har maxpris på kr. 15 pr. dag.

Talkmore har maxpris på kr. 99,- men da får man 10 GB. Med Talkmore ringer man også gratis til andre Talkmore-kunder. De har også gunstig pris på kr. 0,34 pr. minutt og sms.

Lenke til kommentar

Med så lite bruk så høres det ut som Telenor RingKontant er det beste da. Jeg bruker nesten ikke telefonen selv, og har hatt RingKontant så lenge jeg har hatt en mobiltelefon.
https://www.telenor.no/mobilabonnement/kontantkort/

Vær obs på at med RingKontant så VIL Telenor stenge abonnementet hvis det ikke fylles på noe minst hver 15 måned (1 år, 3 måneder). Det har hendt med meg en gang, og fått advarsel om det 2 andre ganger. Det er hvor lite jeg bruker en telefon... Jeg betaler mer i VISA-gebyrer hver måned enn jeg bruker telefonen.

Men det er bare å fylle noe på kontant abonnementet hvert år, så er ikke det noe problem.
Kostnadsmessig, med kun innkommende samtaler...si 50-100 Kr. i året, avhengig av hva du lader for.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (6 minutter siden):

Vær obs på at med RingKontant så VIL Telenor stenge abonnementet hvis det ikke fylles på noe minst hver 15 måned

Hvorfor ikke foreslå det absolutt enkleste og rimeligste alternativet? Ring kontant fra Onecall. Jeg bruker et sånn abo i alarmsentralen her (selvsagt ikke den eneste overføringveien) og i et sånn ring hytta varm og siden alarmer er veldig sjelden så var mitt krav at jeg ikke MÅ fylle det opp for penger som ikke blir brukt. Har hatt mitt en 10-11 års tid, fungerer 100% og er meget fornøyd med at det virker UTEN regninger! 🙂

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke foreslå det absolutt enkleste og rimeligste alternativet? Ring kontant fra Onecall. Jeg bruker et sånn abo i alarmsentralen her <(selvsagt ikke den eneste overføringveien) og siden alarmer er veldig sjelden så var mitt krav at jeg ikke MÅ fylle det opp for penger som ikke blir brukt. Har hatt mitt en 5-6 års tid, fungerer 100% og er meget fornøyd med at det virker UTEN regninger! 🙂

Litt dumt at de ikke har maxpris om uhellet er ute, eller at man skulle ha behov for noe bruk.
Onecall har påfyll hver 9. måned, om ikke kan abonnementet bli stengt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...