Gå til innhold

Spillere bruker mest tid på eldre spill viser ny undersøkelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikkje veldig overraskande at av de mest spelte spela så er det stort sett multiplayer spel og sandkassespel. Dei meir historiedrevne spela i dag har av typen 10 timar med speletid, og etter at ein er ferdig med historien så er det oftast lite anna å gjere i spelet.

Eg vil kanskje også tru at ein anna del av forklaringa er at det disse litt eldre spela også fint kan spelast på litt eldre PCar. No når det er dyrtid så er det nok færre som investerer tungt i hardware, i tillegg er det vel også blitt langt fleire "casuals" som spelar spel utan å gjere det så veldig ofte, det dreg fort opp registrert speletid.

Det mest overraskande er eigentleg at mobilspel ikkje er ein del av undersøkinga, tid brukt på mobilspel er eg ganske sikker på må være heilt enorm.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
The Avatar skrev:

Ikkje veldig overraskande at av de mest spelte spela så er det stort sett multiplayer spel og sandkassespel. Dei meir historiedrevne spela i dag har av typen 10 timar med speletid, og etter at ein er ferdig med historien så er det oftast lite anna å gjere i spelet.

Eg vil kanskje også tru at ein anna del av forklaringa er at det disse litt eldre spela også fint kan spelast på litt eldre PCar. No når det er dyrtid så er det nok færre som investerer tungt i hardware, i tillegg er det vel også blitt langt fleire "casuals" som spelar spel utan å gjere det så veldig ofte, det dreg fort opp registrert speletid.

Det mest overraskande er eigentleg at mobilspel ikkje er ein del av undersøkinga, tid brukt på mobilspel er eg ganske sikker på må være heilt enorm.

Helt enig i hele innlegget ditt. Og jeg tipper om mobilspill var med i undersøkelsen, så vil de ha en økende trend av tidsbruk. Og mest sannsynlig spiser mobilspill tid fra PC spillinga.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, The Avatar said:

Ikkje veldig overraskande at av de mest spelte spela så er det stort sett multiplayer spel og sandkassespel. Dei meir historiedrevne spela i dag har av typen 10 timar med speletid, og etter at ein er ferdig med historien så er det oftast lite anna å gjere i spelet.

Eg vil kanskje også tru at ein anna del av forklaringa er at det disse litt eldre spela også fint kan spelast på litt eldre PCar. No når det er dyrtid så er det nok færre som investerer tungt i hardware, i tillegg er det vel også blitt langt fleire "casuals" som spelar spel utan å gjere det så veldig ofte, det dreg fort opp registrert speletid.

Det mest overraskande er eigentleg at mobilspel ikkje er ein del av undersøkinga, tid brukt på mobilspel er eg ganske sikker på må være heilt enorm.

Og i tillegg til "dyrtid" generellt på den ene siden som spiser av kvoten folk har til overs på luksusting som kraftig nok utstyr til å spille på, så hjelper det heller ikke på den andre siden at særlig NVIDIA er blitt eksepsjonellt grådige med tanke på overprisingen deres på grafikkort. AMD har jo jevnt over fulgt etter med omtrent like stor overprising av sine skjermkort!

Lenke til kommentar

Denne undersøkelsen slår vel langt på veg inn åpne dører: "Tidligere" er og vil alltid forbli en større tidsperiode enn "nå". Så lenge storspill som TES-spillene, Dishonored-spillene, Fallout-spill, The Witcher-spillene, og flere andre storspill fortsatt er bra vil det være mange som fortsatt spiller disse. Utvidelser og forbedringer av spillene og mods hjelper til å holde de aktuelle å spille både for nye og tidligere spillere. Det er for eksempel også mange som er spennt på prosjekter som Skyblivion!

Prosjekter som "Nehrim: At Fate's Edge" og "Enderal: Forgotten Stories" hjelper også på en måte å holde gamle TES-spill relevante i alle fall.

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar

Vanlige folk har ikke råd til nye spill, de har investert mye tid i eldre spill og og har heller ikke tid til å begynne på nytt. Er ikke alle som tilhører eliten med mulighet til å spille flere timer i uka

Skulle ønske flere av de eldre spillene som wow ble snillere mot folk som ikke kan spille så mye. Hvorfor skal man grinde utstyr i det uendelige? Jeg har allerede brukt mange timer på det tidligere...

Lenke til kommentar

har vært noen videoer som har forklart grunnen. en av de er veldig mye dlc i nyere spill.

utviklerne har bare vært mindre snille på mods i senere tid.

 

Spoiler

 

majer skrev (3 timer siden):

Skulle ønske flere av de eldre spillene som wow ble snillere mot folk som ikke kan spille så mye. Hvorfor skal man grinde utstyr i det uendelige? Jeg har allerede brukt mange timer på det tidligere...

Blizzard vil nok ikke fjerne det evige hamsterhjulet på nytt utstyr. er en del spill jeg har sluttet med eller holder meg unnå for slippe den avhengigheten. morsomst i små mengder. spill/ sosiale medier bør tolkes på samme måtte som alkohol. (stolen focus / anxious generation boka forklarer mye av dette problemet)

er en grunn til at r/nowow finnes. (eller wikihow for den slags skyld)

eller at det problemet økte når smarttelefon ble innført.

https://www.reddit.com/r/nowow/

 

Spoiler

 

 

1200px-Compulsion_loop_for_video_games_resize.jpg

Screenshot(11).png

Endret av joandreas
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Her er det nok mange faktorer og ikke minst dyrtid på nærmest alle fronter (også hardware) som demper lysten og mulighetene.

Men også et annet moment. Jeg har hatt alle muligheter til å spille akkurat hva jeg vil men det er rett og slett ikke så mange titler som frister lenger. Jeg kan sitte en helg å spille "Pioneers of Pagonia", "Farthest Frontier" eller Anno fordi det er lite av mer kjente nye titler som frister. Av og til tar man noen runder med venner i Rust eller gammel online COD. 

Gamle titler spilles nok også mest fordi det nye som kommer ikke faller i smak for en stor del av målgruppene. Det er også merkbart at enkelte studioer har blitt mer opptatt av politikk og inntjening og latt dette gå mer utover produktene enn tidligere. 

Vi er også en gjeng som spiller gamle MMO's rett og slett fordi det ikke har vært noe bra nytt på mange år. Så i tillegg til dyrtid så er det også industrien selv. Og med AI's inntreden i gaming industrien er det ikke nødvendigvis bare positivt for utviklingen videre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
The Avatar skrev:

Ikkje veldig overraskande at av de mest spelte spela så er det stort sett multiplayer spel og sandkassespel. Dei meir historiedrevne spela i dag har av typen 10 timar med speletid, og etter at ein er ferdig med historien så er det oftast lite anna å gjere i spelet.

Eg vil kanskje også tru at ein anna del av forklaringa er at det disse litt eldre spela også fint kan spelast på litt eldre PCar. No når det er dyrtid så er det nok færre som investerer tungt i hardware, i tillegg er det vel også blitt langt fleire "casuals" som spelar spel utan å gjere det så veldig ofte, det dreg fort opp registrert speletid.

Det mest overraskande er eigentleg at mobilspel ikkje er ein del av undersøkinga, tid brukt på mobilspel er eg ganske sikker på må være heilt enorm.

Eg vil kanskje også tru at ein anna del av forklaringa er at det disse litt eldre spela også fint kan spelast på litt eldre PCar dette tror jeg på 100%
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...