Gå til innhold

Hotell Bonus: THON+ eller SAS EuroBonus?


Anbefalte innlegg

Har noen gjort vurdering hvilken bonus som er best?

THON+ bonus gir meg 1000 poeng per overnatting.

SAS EuroBonus gir meg 500 poeng per overnatting.

Fordel med å overføre Thon bonus til Eurobonus er at jeg også kan da bruke EuroBonus på flyreiser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DJViking skrev (24 minutter siden):

Oppsparte THON+ poeng kan brukes når man bestiller hotellrom. Mine 25000 poeng oppspart der kan gi meg rom for 2-3 netter.

Men hvis jeg hadde fått EuroBonus i stedet ville jeg fått 12500 EuroBonus poeng.

Så for 25 netter får du 2-3 netter på Thon only. For 25 netter med hotels.com får du 2 netter hvor som helst.

Du kan også få Trumf poeng som du igjen kan veksle til EB poeng feks

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (1 time siden):

Så for 25 netter får du 2-3 netter på Thon only. For 25 netter med hotels.com får du 2 netter hvor som helst.

Du kan også få Trumf poeng som du igjen kan veksle til EB poeng feks

Men hvordan blir prisene hvis man bestiller hotellene gjennom Hotels.com?
Jeg har vanligvis bestile hotell direkte hos hotellet (Thon, Strawberry). Skal sjekke ut Hotels.com neste gang jeg reiser.

Min jobb dekker uansett hotell for meg på jobbreiser, men kjekt å kunne få EuroBonus ut av det som jeg kan bruke på private reiser også.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
DJViking skrev (5 minutter siden):

Men hvordan blir prisene hvis man bestiller hotellene gjennom Hotels.com?
Jeg har vanligvis bestile hotell direkte hos hotellet (Thon, Strawberry). Skal sjekke ut Hotels.com neste gang jeg reiser.

Min jobb dekker uansett hotell for meg på jobbreiser, men kjekt å kunne få EuroBonus ut av det som jeg kan bruke på private reiser også.

Kan ikke si så mye om forskjellen da jeg utelukkende bruker hotels. Da får jeg hver 10 natt 'gratis', opptjening av EB via mastercard betaling og via Trumf selv om jeg sjeldent bruker det.

Lenke til kommentar

Jeg tar konsekvent Thon+ de gangene jeg overnatter på Thon. Er ikke så mange netter som skal til for å bli Platinum, og dersom det er interessant for deg å feks få oppgradert rom, så er min personlige erfaring at det er relativt høy uttelling på oppgradering (uten forespørsel fra min side) hos Thon.

500 EB er ikke mye.

Lenke til kommentar
DJViking skrev (12 timer siden):

Min jobb dekker uansett hotell for meg på jobbreiser....

Uansett hvordan overnatting er bestilt? Min arbeidsgiver krever at overnattinger på jobbreiser er bestilt gjennom bedriftens leverandør av reisebestillinger for at dette skal dekkes. 

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Har ikke gjort noen spesifikk vurdering, men opplevelsen av å bruke hotell til gratis overnatting er mye bedre enn flyreiser. De som er gode på flybonus og får reiser langt bort kommer sikkert godt ut av det, men f.eks. innenlandsreiser koster jo masse i gebyrer/avgifter uansett. Med en hotellovernatting betaler du ingenting. Å klatre i gradene hos Thon/Strawberry er også mye lettere enn hos Eurobonus. Oppgradering er jo kjekt, men på mine jobbreiser setter jeg også pris på å faktisk kunne forsyne meg med noe fra minibaren uten å betale hos Strawberry.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
zanta skrev (2 timer siden):

Uansett hvordan overnatting er bestilt? Min arbeidsgiver krever at overnattinger på jobbreiser er bestilt gjennom bedriftens leverandør av reisebestillinger for at dette skal dekkes. 

Jeg står fritt til hvordan/hvor jeg bestiller hotell/fly. Vanligvis gjør jeg det direkte gjennom flyselskapet/hotellselskapet.
For Fly har vi rabattavtaler med Norwegian.
For Hotell har vi rabattavtaler med Thon og Strawberry.
Jeg kan velge andre (SAS og Scandic, f.eks), men vi er oppfordret til å bruke disse når vi er på jobbreiser.

 

Jeg reiser nesten ikke privat. Det blir kanskje den ene turen i året til en plass i utlandet.
Ellers reiser jeg Tromsø-Oslo 4-6 ganger i året.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Strawberry da? Det programmet er vel kjent som ett av de bedre i Norge/Norden, og har som regel over 5% bonus med ViaTrumf. Da får du på selv en svært billig overnatting til 1000kr natten, 50 Trumf kroner, som automatisk overført blir 675 EuroBonus poeng, altså mer enn SAS, og nesten like mye som Thon. Skal ikke mer til en at rommet koster 1500 kr før Strawberry også vil gi mer poeng enn Thon. Strawberry har 5.4% til vanlig, men ofte 7% eller mer.

Lenke til kommentar
Chr1stian skrev (5 minutter siden):

Strawberry da? Det programmet er vel kjent som ett av de bedre i Norge/Norden, og har som regel over 5% bonus med ViaTrumf. Da får du på selv en svært billig overnatting til 1000kr natten, 50 Trumf kroner, som automatisk overført blir 675 EuroBonus poeng, altså mer enn SAS, og nesten like mye som Thon. Skal ikke mer til en at rommet koster 1500 kr før Strawberry også vil gi mer poeng enn Thon. Strawberry har 5.4% til vanlig, men ofte 7% eller mer.

Jeg har også opparbeidet meg Strawberry bonuspoeng, men disse kan ikke overføres til EuroBonus.
Men man kan vel bestille overnatting gjennom viaTrumf og i tillegg får Trumf-bonus, som igjen kan overføres til EuroBonus.

I tillegg er det mulig å få Avios poeng fra Strawberry til Finnair Plus.
https://www.strawberry.no/medlemskap/partnere/finnair/

Ser man også får Trumf-bonus ved bestilling gjennom Hotels.com, men det gir litt mindre bonus enn hos Strawberry.
Men kanskje mer aktuelt hvis man skal bestille hotell fra andre enn Strawberry.

Lenke til kommentar

Jeg benytter konsekvent Strawberry med viatrumf. Hovedsakelig fordi jeg reiser mye i jobben og setter pris på statusen hos Strawberry da jeg som regel blir oppgradert og har mulighet til tidlig innsjekk/sen utsjekk. Får også gratis mineralvann hvert døgn og resturantkupong.

Strawberry har også jevnlig kampanjer med doble og av og til triple bonuspoeng. Etter covid opplevde jeg også at de hadde 4-doblede :)

Utenlands benytter jeg konsekvent hotels.com via viatrumf.

Trumf bonusen går nå hovedsakelig mot Strawberry, men har tidligere gått mot SAS. Ettersom det fortsatt er noe usikkerhet rundt SAS når de går bort fra SA og jeg nærmer meg lifetime gold hos Strawberry. Regner med at jeg endrer tilbake til SAS når jeg har nådd lifetime gold, med mindre SkyTeam skuffer stort. Og ja, konverterte bonuspoeng fra trumf til Strawberry er "statusgivende" da de kun har en type poeng.

Endret av simen929
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Er det noen kriterier for at Trumf-bonus kommer opp hos viaTrumf ved bestilling hos Strawberry?

Jeg gikk gjennom viaTrumf til Strawberry nå og booket hotell for 4 dager i Uke 21 (Mai).
Betaling gjøres ved innsjekking, men jeg la inn mitt kredittkort (Amex) ved bestillingen.

Må man betale med en gang for å få Trumf-bonus?
Får man Trumf-bonus hvis jeg booker med min arbeidsplass rabattkode?
Vil Trumf-bonus dukke opp etter jeg har betalt ved innsjekking?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Det kan ta ganske lang tid før bonus gjennom ViaTrumf dukker opp. Har erfart at det variere ganske mye mellom de ulike kjedene i ViaTrumf, men jeg vet ikke om det skyldes selve ViaTrumf eller den enkelte kjede. Stort sett sukker det opp til slutt - kun et par ganger har jeg måttet fremsette krav, og da har det gått en 3-4 virkedager.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...