Gå til innhold

Denne konsollen gjer speling kjekt igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte min steam deck brukt. Veldig fornøyd med den.

Jeg har ett ankepunkt, og det er bumper-knappene, og de fire ekstraknappene på baksiden av konsollen. Ingen av disse seks knappene er særlig ergonomiske. Knappene bak dbryr jeg meg ikke så mye om, men at bumper-knappene er såpass kleint plassert liker jeg ikke.

Dette er da på LCD-versjonen. Kanskje de har justert dem på OLED. Men tips fra meg: hvis du kjenner noen med en steam deck, be om å få holde litt i den før du bestemmer deg. Det er en kul maskin, men ikke noe ergonomisk mesterverk.

Og som alltid: Ikke vær fisefin. Kjøp brukt.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Kjøpte min brukt. 1mnd gammel Steam Deck OLED Limited Edition. Har 2 ROG Ally, begge har Linux og "SteamOS". 

Spill trenger ikke å være Deck verified, sjekk protondb. 

Spill med egen launcher er mer irriterende på Windows. Start spillet en gang i desktop mode.

Epic spill kjører jeg via SteamOS. Bruker Heroic Games Launcher.

 

Lenke til kommentar

Merkelig at Valve har hatt så lite fokus på å lansere i flere land. Norge er en lavthengende frukt når de allerede selger i EU.

Joelsp3anuts skrev (13 timer siden):

Det er en kul maskin, men ikke noe ergonomisk mesterverk.

Jeg syns ergonomien er fantastisk. Men jeg kom fra en Nintendo Switch som er et mareritt rent ergonomisk i forhold 😛

Jeg har en annen ting som "min ting" og det er at rumble er så og si ikke-eksisterende. Det finnes noe haptic feedback, men den er så svak at man knapt legger merke til den. Det var det store savnet etter å ha gått fra en PS5 med herlig rumble-funksjon.

Lenke til kommentar
Peteguy skrev (3 timer siden):

Den kjører Hades greit tenker jeg. Kudos for valg av spill til bildene!

Personlig synes jeg disse håndholdte passer best til slike spill. Har kjøpt inn sinnsykt mange 2d og 2.5d plattformere siden jeg fikk de håndholdte PCene. Mario Wonder og nye Prince of Persia er avslappende å spille på SD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (3 timer siden):

Personlig synes jeg disse håndholdte passer best til slike spill. Har kjøpt inn sinnsykt mange 2d og 2.5d plattformere siden jeg fikk de håndholdte PCene. Mario Wonder og nye Prince of Persia er avslappende å spille på SD.

Har ikke testa håndholdt siden PSP. Men kan tenkte meg det passer utmerket til slike spill. Hades var fantastisk og soleklar 10/10 for meg. Er litt på vippen rundt om jeg ha håndholdt. Tenker at tilgjengeligheten gjør at spiller jeg mer når jeg kanskje kunne kost meg med andre eller andre opplevelser. Men har jo med meg den telefon overalt fra før så kanskje det ikke blir den store forskjellen hehe.

Lenke til kommentar
Peteguy skrev (10 minutter siden):

Har ikke testa håndholdt siden PSP. Men kan tenkte meg det passer utmerket til slike spill. Hades var fantastisk og soleklar 10/10 for meg. Er litt på vippen rundt om jeg ha håndholdt. Tenker at tilgjengeligheten gjør at spiller jeg mer når jeg kanskje kunne kost meg med andre eller andre opplevelser. Men har jo med meg den telefon overalt fra før så kanskje det ikke blir den store forskjellen hehe.

"Your mileage may vary", men for min egen del er det veldig begrenset hva jeg kan spille på telefon. Jeg trenger knapper å trykke på. En stund prøvde jeg en slik kontroller man kan hekte på telefonen, men det ble liksom ikke det helt store det heller. 

Håndholdt konsoll er klart å foretrekke. :) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Prisen er vel helt ok den, men så kommer Norge og skal legge på litt av hvert og da blir prisen fort veldig uspsielig.

SD er et bra produkt som er lett og fixe selv så det finnes heldigvis måter å få den inn i landet til en mer normal pris.

Lenke til kommentar
MysticoN skrev (1 time siden):

Prisen er vel helt ok den, men så kommer Norge og skal legge på litt av hvert og da blir prisen fort veldig uspsielig.

Det er ikke Norge som har lagt på litt av hvert. Det er en effekt av at den ikke er offisielt i salg i Norge, så det er gråimport. Det vil si at de som importerer til Norge må kjøpe til fullpris i "butikk", deretter legge på norske avgifter, dobbel frakt og sin egen fortjenestemargin. Rett over grensa borti Sverige betalte jeg 8000,- inkludert frakt og 25% MVA for 1TB OLED.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste grunnen jeg betalte 10153kr inkl. frakt og fiks ferdig for min SD OLED som var brukt i en måned av samme selger som solgte meg ROG Ally's var at det var en Limited Edition. Ville aldri betalt det for en vanlig 1TB modell, da hadde jeg fått tak i en mens jeg er i Danmark til sommeren.

Når man kan få tak i en ROG Ally for 4-6000kr er ikke SD til dobbelt pris verdt det.

Man kan oppgradere med 2TB SSD og en kraftig powerbank, fortsatt er man langt under 10k.

Bazzite har nettopp kommet ut med en ny oppdatering som skal installeres på ROG Ally'en. Skal testes i påsken. Kjører Nobara nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sersjant SEGA skrev (27 minutter siden):

vet du om det går å remappe knapper og stikker ? jeg trenger å bytte om på høyre og venstre stikke for å klare å spille

Ingen problem å remappe. Jeg tror ikke du kan gjøre det på fast basis, men hvert spill har egen "controller layout" hvor du kan endre hva enn du vil. Du kan også søke på community layouts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...