Gå til innhold

HÆLVETES EU-korker !!!


Anbefalte innlegg

Nå er det faen meg nok. Nå har jeg skvælpet ut nok ufrivillig melk i kaffen..  Lar jeg korken være på så kan strålen treffe korken, forsøker jeg å rive den av lager jeg muligens revne i kartongen. Sikkert en teknikk som er smart. Hva med saks sier kanskje dere..

Men jeg gidder ikke så mye hazzle med en sånn dustekork når jeg like greit kan sabotere hele Tine. Q melka har droppet dette tullet.

Da jeg tenker; er vi i Norge virkelig pliktig til å følge dette latterlige direktivet, eller hva det nå er? Risikerer Q melk dødsstraff?

Nei, jeg er ikke miljøsvin. Av den enkle grunn at jeg går ikke rundt i skauen med en liter melk..

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sovna skrev (1 time siden):

Nå er det faen meg nok. Nå har jeg skvælpet ut nok ufrivillig melk i kaffen..  Lar jeg korken være på så kan strålen treffe korken, forsøker jeg å rive den av lager jeg muligens revne i kartongen. Sikkert en teknikk som er smart. Hva med saks sier kanskje dere..

Men jeg gidder ikke så mye hazzle med en sånn dustekork når jeg like greit kan sabotere hele Tine. Q melka har droppet dette tullet.

Da jeg tenker; er vi i Norge virkelig pliktig til å følge dette latterlige direktivet, eller hva det nå er? Risikerer Q melk dødsstraff?

Nei, jeg er ikke miljøsvin. Av den enkle grunn at jeg går ikke rundt i skauen med en liter melk..

Du vet du kan snu hele korken med de to "trådene" som holder den på plass slik at melka ikke treffer korken når du heller ?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (2 minutter siden):

Du vet du kan snu hele korken med de to "trådene" som holder den på plass slik at melka ikke treffer korken når du heller ?

 

Hørtes ikke lett ut i det hele tatt.😱 Har en nerveskade i armen, så er mer en gjennomsnittlig klønete. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (8 minutter siden):

Hørtes ikke lett ut i det hele tatt.😱 Har en nerveskade i armen, så er mer en gjennomsnittlig klønete. 

Da er nok det enkleste å bruke saksa 🙂

Jeg er enig i at den lille korken egentlig er noe stort tull.
Det EU burde fokusert på er alle vannflaskene og kaffebegrene som kastes i naturen, og i sjøen.
For meg som bor på Kreta er det utrolig trist å se på alt som havner langs veikantene og i sjøen.
Nå har det nå i alle fall blitt slutt på plastsugerør i Frappé'en og bruk av plastbegre til disse, nå er det bare papp å få kaffen i. Så det er vannflaskene som er det største problemet nå. Det burde innføres en pant på en Euro slik at 750 ml flaskene kostet 1,5 Euro i stedet for 50 cent.

Endret av Frank Olsen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sovna skrev (1 time siden):

Nå er det faen meg nok. Nå har jeg skvælpet ut nok ufrivillig melk i kaffen..  Lar jeg korken være på så kan strålen treffe korken, forsøker jeg å rive den av lager jeg muligens revne i kartongen. Sikkert en teknikk som er smart. Hva med saks sier kanskje dere..

Men jeg gidder ikke så mye hazzle med en sånn dustekork når jeg like greit kan sabotere hele Tine. Q melka har droppet dette tullet.

Da jeg tenker; er vi i Norge virkelig pliktig til å følge dette latterlige direktivet, eller hva det nå er? Risikerer Q melk dødsstraff?

Nei, jeg er ikke miljøsvin. Av den enkle grunn at jeg går ikke rundt i skauen med en liter melk..

Enn så lenge kan du jo kjøpe Q-melk, de hengsler ikke korken før i juni 🙂
 

Hengslet kork: - Vurderer å kjøpe Q-melk i stedet (tv2.no)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Eg bruker saks, og kaster driten i søppelet etterpå i ren protest sammen med kartong. 

Veldig mye dårlig brukervennlig design som har kommet siste årene, på alle felt. Hvem er disse folkene? Virker som leftover ingeniører, eller de som feilet, som sitter med de lettere oppgavene de heller ikke mestrer. TV kontrol, autoviskere, lysteknologi på biler, alt som er så "smart"..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (3 minutter siden):

Eg bruker saks, og kaster driten i søppelet etterpå i ren protest sammen med kartong. 

Veldig mye dårlig brukervennlig design som har kommet siste årene, på alle felt. Hvem er disse folkene? Virker som leftover ingeniører, eller de som feilet, som sitter med de lettere oppgavene de heller ikke mestrer. TV kontrol, autoviskere, lysteknologi på biler, alt som er så "smart"..

Javisst, leftovers får noen bi-jobber. Tenker også at mye av dette surret besluttes med høy promille..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke noe fan av den korken selv, men den er jo festet med en ring, så er bare å rotere den i en annen posisjon før man heller. Av og til så tar jeg bare å virer den av, er bare å sette den på i riktig posisjon igjen så blir det tett. Da er man mer eller mindre tilbake til "slik det var før"

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (2 minutter siden):

Rørosmeieriet har også festet korken, men jeg synes da det er trivielt å brette den oppover så den er ute av veien mens man heller? Har Tine et annet design?

Tines er noe ekstra drit synes jeg. Når denne hempa henger igjen så er de så forbasket vanskelig å skru inn i gjengene igjen. Jeg er altså kløne. Ingen tenker på meg..🥵

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Sovna said:

Javisst, leftovers får noen bi-jobber. Tenker også at mye av dette surret besluttes med høy promille..

Har aldri noen gang vært med på at noe besluttes med promille, klarer nesten ikke se det for meg engang. Mikrotransaksjoner og hvordan melke mest mulig ut av kunder kan eg se for meg, men vanskelig å se for seg vanlige arbeidstakere sitte med høy promille etter jobb å diskutere dette

Lenke til kommentar
2 hours ago, Frank Olsen said:

Da er nok det enkleste å bruke saksa 🙂

Jeg er enig i at den lille korken egentlig er noe stort tull.
Det EU burde fokusert på er alle vannflaskene og kaffebegrene som kastes i naturen, og i sjøen.
For meg som bor på Kreta er det utrolig trist å se på alt som havner langs veikantene og i sjøen.
Nå har det nå i alle fall blitt slutt på plastsugerør i Frappé'en og bruk av plastbegre til disse, nå er det bare papp å få kaffen i. Så det er vannflaskene som er det største problemet nå. Det burde innføres en pant på en Euro slik at 750 ml flaskene kostet 1,5 Euro i stedet for 50 cent.

Helt enig i dette. Stålsugerør som kan vaskes eller bambus sugerør har også vært tilgjengelig i lang, lang tid. I tillegg kombinasjonen av skje og sugerør i metall.

Men det største problemet er de land og installasjoner (eks. oljerigger) som ikke håndterer søpla riktig. Man har på det verste de som tømmer søpla rett i havet. Da hjelper det ikke om EU bytter til pappsugerør.

Selvsagt vil papp oppføre (ikke nødvendigvis bra miljø elller helsemessig) seg bedre i havet enn plast men hovedproblemet er også hvordan mange nasjoner og aktører behandler avfall.

Det viktigste arbeidet man gjør er å endre holdninger til avfall, globalt.
 

Quote

In addition to the Philippines, over 75% of the accumulated plastic in the ocean is reported to come from the mismanaged waste in Asian countries including India, Malaysia, China, Indonesia, Myanmar, Vietnam, Bangladesh, and Thailand.F

Hvis nesten 90% av jordens befolkning mener det er greit å kaste avfall rett i havet så er hjelper ikke EU korker.

image.png.95b5c4244289b3fb9b3a806a13a88de4.png

image.thumb.png.5842a9cb5bd896196dfa858c73cc3c2c.png

Samt for å ta livet av en gammel myte om at resten av verden sender all plastavfallet til disse landene.
image.png.13563f44d962e9ad67a4e334e8bd5614.png

Endret av Theo343
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...