Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

Student2538 skrev (23 timer siden):

Enig, tror faktisk at jeg hadde fått frem mer av meg selv hadde det vært et vanlig intervju😅Tenker du for lite tid til forberedelse eller for liten svartid?

Ja det tror jeg også😅 Jeg synes svartiden var litt for kort. 

Endret av Søker1232023
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Adeleef skrev (På 23.4.2024 den 9:15 AM):

Vet noen hvor mange som blir kalt inn til utvidet intervju?

Ifjor ble jeg kalt inn i juni:) Så er nok etter fysiske de starter. Litt usikker på hvor mange som ble kalt inn ifjor faktisk 

Endret av Akbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (3 timer siden):

Og når ringer/sender de e-post om det?

Hvor mange som blir innkalt til utvidet er ikke et bestemt antall, det varierer fra år til år. På phs sin nettside står det at om du blir innkalt til utvidet intervju, blir du varslet innen 10.juni! 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (På 24.4.2024 den 8:03 PM):

Noen som har søkt bopel hos student i nord og vet frist for å svare på innvilget søknad? Sendte de e-post angående dette for noen uker siden uten noe svar. Får prøve å ringe de…

Jeg har søkt, og står vel i mailen når fristen er for å svare. Også kan man si den opp innen 24.juli dersom man ikke får studieplass. Mange svar å få på studentinord sine nettsider

Lenke til kommentar
Matiasen skrev (På 20.4.2024 den 4:22 AM):

Noen som vet om dem bruker opptaket fra video intervju fra i fjor til å vurdere om man må på utvidet intervju i år? 

Det har dem ikke noe hjemmel til å gjøre, de skal slette alt av materiale etter opptaket er fullstendig ferdig.  PHS har vel ingen begrensinger på antall ganger man kan søke selv om man feiler tester (noen steder har det som feks Lokomotivførerskolen) så da skal de slette det. 

Endret av William_S
Lenke til kommentar
Akbo skrev (39 minutter siden):

Om jeg kan spørre, hva er snittet til folk som søker i år? 

Blir spennende å se om det går ned eller holder seg stabilt fra fjoråret 

50.5 nå, to eksamener i mai.

Endret av Opptak23
Lenke til kommentar

er det noen som kan forklare hvordan poenggrensene fungerer?

på utdanning.no står det feks at snittet i oslo er 5.4. men er dette det laveste snittet for å bli kalt inn til fysiske tester, egnethetsvurdering osv. eller er det sånn at den med lavest snitt som besto alle testene hadde 5.4 i snitt?

 

Lenke til kommentar
Valter-Hvit skrev (5 timer siden):

er det noen som kan forklare hvordan poenggrensene fungerer?

på utdanning.no står det feks at snittet i oslo er 5.4. men er dette det laveste snittet for å bli kalt inn til fysiske tester, egnethetsvurdering osv. eller er det sånn at den med lavest snitt som besto alle testene hadde 5.4 i snitt?

 

Det betyr at den siste som fikk tilbud om plass ved skolen etter å ha bestått alle tester hadde 5,4 i snitt. Det er ikke laveste snitt for å bli kalt inn til tester da dette ofte er mye lavere enn selve snittet for å komme inn på skolen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...