Gå til innhold

Den ene ledningen bak på PCen faller hele tiden ut


Anbefalte innlegg

PCen skrur seg av og på kanskje 4 ganger før jeg får plassert den mest mulig korrekt igjen. Det skjer et par ganger i uka. PCen har vært sånn siden jeg kjøpte den for 1 år siden. Noen måte å feste ledningene bedre på? Å komme borti maskinen med beinet er nok til at den faller ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Straum går eg ut frå sidan PC-en slår seg av? Er det stasjonær med denne type plugg?

IMG_1605.jpeg.b3bfca029e325be8d516ae0aefaa8bd5.jpeg

Dei er av og til litt tunge å dytte inn, så det kan hende den ikkje blir dytta godt nok inn. Mi erfaring er at dei heng veldig godt når dei først er satt heilt på plass, men det finnes kanskje unntak.

Legg ev. ut bilete av plugg og der den går inn i PC-en.

Lenke til kommentar
majer skrev (23 minutter siden):

PCen skrur seg av og på kanskje 4 ganger før jeg får plassert den mest mulig korrekt igjen. Det skjer et par ganger i uka. PCen har vært sånn siden jeg kjøpte den for 1 år siden. Noen måte å feste ledningene bedre på? Å komme borti maskinen med beinet er nok til at den faller ut

Det er som regel flere ledninger koblet til bak en pc. Hvilken ledning er det? Ta bilde. 

 

Lenke til kommentar

Nå kan det jo være kontakten på selve strømforsyninga som er slakk, da hjelper det lite å bytte kabel.

Men - hvis problemet er at trådstarter sparker borti kabelen, så tror jeg ikke at kabelen i seg selv er problemet. Da må h*n finne ut en bedre måte å legge kablene på.

Btw - finnes low-tech løsninger på problemet: https://www.animatedknots.com/prusik-knot (se Schwabisch-varianten lenger ned på siden).

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (3 timer siden):

Men - hvis problemet er at trådstarter sparker borti kabelen, så tror jeg ikke at kabelen i seg selv er problemet. Da må h*n finne ut en bedre måte å legge kablene på.

Faller ut hvis han kommer borti PCen, så den må jo sitte ekstremt løst.

Her er det fare for lysbue og brann, vil jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...