Gå til innhold

Godhets-Manien avtar.


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (På 10.1.2024 den 10.18):

Fint om fascister, hvorav medlemmer har planlagt voldelig kupp, regjerer i Tyskland igjen..?

Nei. Det er en trist utvikling når verden velger inn fascister fordi befolkningen er innbilt en frykt basert på disinformasjon og anti-vestlig propaganda i sosiale medier.

Hvordan synes du utviklinga i Sverige går om dagen da?

Eller har gått de siste 15 åra?

Endret av _R2D2_
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal vi klare oss uten mangfold? Hvem skal fylle behovet vårt for høyt utdannet arbeidskraft, når vi ikke får flere analfabeter fra Somalia? Hvem skal bruke opp NAV-budsjettet og politibudsjettet? Vi klarer det ikke selv. 

Uansett, de fleste har vel fått statsborgerskap allerede, så det er vel ikke mange som kan sendes ut.

Hva gjør man med de som har fått statsborgerskap på falskt grunnlag, falskt navn, falskt opprinnelsesland osv? Kan man inndra statsborgerskapet da?

En skal aldri ta lett på å inndra statsborgerskap, men det er enda mer alvorlig å dele ut statsborgerskap som sukkertøy, slik vi frem til nå har gjort.

En skulle gi ekstra rettigheter til papirløse flyktninger, for uærlige lykkejegere som ikke flykter fra krig, brenner opp passet sitt og lyver om identiteten og opprinnelsen sin, trenger vi absolutt mer av. Hørte på en podcast om en drapssak i innvandrermiljøet at du får oppholdstillatelse hvis du sier du kommer fra Palestina. De var egentlig fra Irak, men da ville de kanskje ikke fått opphold.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Hvordan skal vi klare oss uten mangfold? Hvem skal fylle behovet vårt for høyt utdannet arbeidskraft, når vi ikke får flere analfabeter fra Somalia? Hvem skal bruke opp NAV-budsjettet og politibudsjettet? Vi klarer det ikke selv. 

Uansett, de fleste har vel fått statsborgerskap allerede, så det er vel ikke mange som kan sendes ut.

Hva gjør man med de som har fått statsborgerskap på falskt grunnlag, falskt navn, falskt opprinnelsesland osv? Kan man inndra statsborgerskapet da?

En skal aldri ta lett på å inndra statsborgerskap, men det er enda mer alvorlig å dele ut statsborgerskap som sukkertøy, slik vi frem til nå har gjort.

En skulle gi ekstra rettigheter til papirløse flyktninger, for uærlige lykkejegere som ikke flykter fra krig, brenner opp passet sitt og lyver om identiteten og opprinnelsen sin, trenger vi absolutt mer av. Hørte på en podcast om en drapssak i innvandrermiljøet at du får oppholdstillatelse hvis du sier du kommer fra Palestina. De var egentlig fra Irak, men da ville de kanskje ikke fått opphold.

Æsj, tenk å være så forjævelig hjerterå og kynisk hele tiden. Medmenneskelighet er gratis, anbefales. 

Og ps: er fortsatt nordmenn som er den største utgiftsposten. Stemmer for å avlive alle pensjonister og trygdede, de er tross alt bare røde tall i regnskapet. 

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Jeg håper du er sarkastisk når du "Stemmer for å avlive alle pensjonister og trygdede, de er tross alt bare røde tall i regnskapet. "

Og dette stemmer ikke:

Sitat

er fortsatt nordmenn som er den største utgiftsposten. 

Mennesker fra visse områder/kulturer utmerker seg spesielt negativt på trygde- og kriminalstatistikk i forhold til nordmenn.

Glemte du å justere for populasjonens størrelse? Eller håper du på så mange asylsøkere at de fyller over halvparten av statens utgifter alene?

Å dele ut oppholdstillatelse og statsborgerskap til høyre og venstre fører faktisk til at de som virkelig trenger hjelp ikke får det. Både norske uføre, pensjonister og reelle asylsøkere. Budsjettet strekker ikke til. 

Det er riktig å innføre restriksjoner. Vi har vært for snille, mye fordi ytre venstre har anklaget alle som ikke er like ekstreme som dem selv for rasisme. Verdens verste anklage. "Ingen" tør å delta i diskusjonen når de risikerer rasiststempel. 

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det er forståelig at folk synes det er vanskelig å dra i svømmehallen når alle der prater andre språk enn norsk. Det er forståelig at folk blir frustrerte når de drar på legevakten og legen der knapt forstår hva de sier. Det er forståelig at folk blir bekymret når man hører om at gjengkriminalitet blant unge innvandrere øker, og det er forståelig at folk blir frustrerte når de oppfatter at meningene deres blir kneblet under påskudd av at de er onde rasister. 

Dette ser ut til å være en uunngåelig utvikling. Det skal bli spennende å se hva det fører til.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (3 timer siden):

Hvordan synes du utviklinga i Sverige går om dagen da?

Eller har gått de siste 15 åra?

På hvilket område, helt konkret, kritiserer du verdens tredje beste land å bo i totalt sett?

https://www.usnews.com/news/best-countries

Er det fordi det er to land foran dem de ikke er gode nok?

De er best i verden på livskvalitet, for 2023, så det kan ikke være livskvalitet.

https://www.cnbc.com/2023/09/17/best-countries-quality-of-life-us-news-world-report.html

Men hvem bryr seg om livskvalitet, lykke, økonomi, fremtidsutsikter, sosial sikkerhet, og samfunnskvalitet, når alt ikke er perfekt?

Man må jo også tenke på følelser som ikke handler om fakta, selvsagt, som forestillinger om problemer med asylsøkere blåst opp og så langt ut over alle proporsjoner at forestillingen i seg selv er et større problem enn dem asylsøkerene utgjør.

...


For det du faktisk refererer til er narkotikarelatert organisert kriminalitet, regner jeg med?

Fortell meg gjerne alt du vet om narkotikarelatert organisert kriminalitet som får narkotikaen sin gjennom helhvit Polsk mafia.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Hvordan skal vi klare oss uten mangfold? Hvem skal fylle behovet vårt for høyt utdannet arbeidskraft, når vi ikke får flere analfabeter fra Somalia?


For 70 år siden sa folk i vesten det samme da jødene kom på døren vår og søkte asyl.
https://www.theguardian.com/uk/2002/jun/08/immigration.immigrationandpublicservices

Nøyaktig det samme folk sier om muslimer sa folk om jødene.

Folk sier allerede det samme om Ukrainere i landene som har tatt i mot flest asylsøkere:
Kriminaliteten øker, som følge av at de får inn flere unge mennesker som har opplevd lovløshet.
https://valahia.news/crimes-committed-by-ukrainian-refugees-in-romania/

Gnisningene går saktere fordi de ligner for mye.

...

Da USA opplevde stor innvandring fra fattige skandinavia så opplevde våre forfedre å bli møtt fordommer fordi 'vi' ikke integrerte 'oss' i USA, men bygget konklaver hvor 'vi' videreførte vår kultur og språk.
De ble dog integrert over flere generasjoner, og var hvite -- slik at de ble akseptert før fargede amerikanere når de kunne flytende engelsk.

---

Og vi tar ikke i mot asylsøkere primært for å få arbeidere.

Vær så snill å bare bekrefte at du på et eller annet tidspunkt i løpet av skolen eller livet som voksen har blitt fortalt hva asyl er, og hvorfor alle vestlige land har en ordning med å ta i mot asylsøkere, og hva formålet med asyl er.

I utgangspunktet skal asylsøkere reise hjem når det er trygt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vet hva asyl er. Men i praksis får de statsborgerskap etter 5 år.

Jeg vet også forskjellen på arbeidsinnvandring og asyl, men det er en utbredt misforståelse at vi er avhengig av innvandring. Så endrer vi opp med flere trygdede og kriminelle som slett ikke løser det påståtte behovet for arbeidskraft.

Jeg er for å ha en asylpolitikk som hjelper folk i den grad de har behov. Men vi ender opp med at alle har rett til å komme til Norge uten å skille ut de reelle flyktningene.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Nå må du lese hva som står:
Det står at POLSK mafia -- du vet, mafiaen som faktisk organiserer mye av narkotikasmuglingen i Europa? Det går ikke frem av kriminalstatistikken, fordi Polen er nasjonalistisk -- og folket tror på propaganda om at de ikke har organisert kriminalitet.

De har betydelig med organisert kriminalitet.
https://ocindex.net/country/poland

 

Sitat

Amfetamin, Europas nest mest brukte sentralstimulerende rusmiddel etter kokain, produseres i nærheten av forbrukermarkeder i EU, hovedsakelig i Nederland, Belgia og Polen. Sluttproduksjon, der flytende baseolje omdannes til amfetaminsulfat, skjer i noen flere land. Sammen med helserisiko som følge av høyrisikobruk av amfetamin, er farlige laboratorier for innenlands produksjon en utfordring for politiet.

https://www.emcdda.europa.eu/system/files/publications/13838/2021.2256_NO_03.pdf


Og er et av landene amfetamin og kokain smugles videre til nettopp Norge og Sverige.

Av, i hovedsak, hvite smuglere, fordi det gjør det lettere å smugle:
Politiet sjekker ikke lasten til hvite svensker, som igjen er et problem.

---

Derfor bør narkotika legaliseres og underlegges et distribusjonsmonopol hvor milde russtoffer som hasj/GHB kan selges på polet, mens tyngre stoffer distribueres av andre offentlige aktører.
Organisert kriminalitet er håpløst vanskelig å knuse uten å knuse økonomien som driver den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Krøvel Vellevoll skrev (1 time siden):

Dette ser ut til å være en uunngåelig utvikling. Det skal bli spennende å se hva det fører til.

Skal jeg gjette vil vi nok se flere gated communities for de mer velstående, gjerne de som taler for mer innvandring. Politisk sett vil nok avstandene bare bli større. Integreringen vil nok variere stort både på gruppe og individnivå. Et annet moment er jo hvordan dette kan påvirkes av andre faktorer som kan ramme et land, for eks krig, nedgangstider eller andre katastrofale hendelser. Kanskje noen innvandrere vil føle for en utvidet ferie til hjemlandet, mens andre vil bli igjen og hjelpe til. Den som lever for se, I guess.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Du fremhever at polakker står bak en del av narkotikahandelen. Det stemmer sikkert, men jeg har uansett aldri vært fan av fri flyt av mennesker over grenser. De kan vise pass, så er smugling plutselig vanskeligere. Det vil fremdeles være mulig å reise.

Jeg nevnte den Kurdiske Reven i sammenheng med omtale av svensk gjengkriminalitet i media.

https://no.wikipedia.org/wiki/Foxtrot_(kriminelt_nettverk)

De står bak skytinger, bombinger, kidnapping, drap, storstilt narkotikasmugling og torpedovirksomhet.

Jeg ønsker en gjennomtenkt asylpolitikk som hjelper de som har rett på det. Ikke den nåværende politikken, som lar alt muilig slippe inn uten behov. Vi trenger ikke revestrekene deres.

Hvis målet er å hjelpe flest mulig mennesker i nød, ikke bare skape mangfold i vestlige land, bør vi børste støvet av det rasist-stemplede konseptet "hjelpe dem der de er". Det er ikke rasistisk å bidra til at flyktninger kan få bedre levekår i/nær hjemlandet som de har tilknytning til. Begrensede midler rekker til å hjelpe langt flere da.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
11 hours ago, Gavekort said:

Makan til kynisk syn på altruisme.

Det er en stor andel mennesker så har det å hjelpe andre som en fundament for selvrealisering og livsfilosofi, som ikke har noe med "godhet" og "godhetsposering" å gjøre, men snarere at ingen alternativer som ikke hjelper mennesker i nød er et alternativ.

Altruisme handler om å gi av seg selv og sitt, ikke av andres. Å rope ''kvoteflyktninger nå'' har ingen ting med altruisme å gjøre. Om folk tok inn en flyktning gratis inn i hjemmet sitt, ville jeg respektert altruismen deres, men disse finnes det nesten ingen av.
Når du drasser en uteligger inn i mitt hus og sier til uteliggeren at ''her kan du bo'', så er ikke det altruisme, det er heller ikke altruisme om de gjør det samme for felles-området i bofelleskapet, eller landet vårt.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Nasjonalisten said:

Altruisme handler om å gi av seg selv og sitt, ikke av andres. Å rope ''kvoteflyktninger nå'' har ingen ting med altruisme å gjøre. Om folk tok inn en flyktning gratis inn i hjemmet sitt, ville jeg respektert altruismen deres, men disse finnes det nesten ingen av.
Når du drasser en uteligger inn i mitt hus og sier til uteliggeren at ''her kan du bo'', så er ikke det altruisme, det er heller ikke altruisme om de gjør det samme for felles-området i bofelleskapet, eller landet vårt.

Dette er et perfekt eksempel på kynismen og jævelskapet han snakker om. Det er er forvrengt syn om at kvoteflyktninger / flyktninger er lykkejegere som bare har sykt lyst på å være tvunget på flukt. Det er mange grunnere til hvorfor noen kan bli tvunget på flukt, men å gjenta dette i det uendelig blir som ordtaket «perler for svin». Essensen er uansett at det oftest ikke er en villet handling men siste utvei, og at vi bidrar til å hjelpe noen er en plikt som verdensborgere / land i verden. 

Hvis vi skal være så kyniske - skal vi begynne å se rundt oss og spørre: hva bidrar egentlig DU med i det store og det hele i dette landet? Trenger vi deg? Er ikke du bare en utgiftspost som egentlig bare er dødvekt for oss andre? Synes det er noe herk at mine skattepenger går til slike som deg, og naivt at det ikke stiller mer krav til deg. 

Som du da forstår så kan vi ikke snakke slik til hverandre eller snakke om mennesker som kun tall. Og når vi snakker om tall, i nesten alle indekser er Norge er bra land å være i, og det er pr. i dag lite sannsynlig at kvoteflyktningene kommer til å endre vår plassering på listene.

Avslutningsvis, du har det bra i dag ikke pga. at du er så mye flinkere enn andre eller har mer rett til å beholde denne velstanden, dette er er resultat av at vi bor i et rikt land med frihet og muligheter. Du har ikke enerett på dette, og du har ikke fortjent det noe mer en flyktningene vi plikter å hjelpe. 

Endret av The Very End
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (10 timer siden):

På hvilket område, helt konkret, kritiserer du verdens tredje beste land å bo i totalt sett?

https://www.usnews.com/news/best-countries

Er det fordi det er to land foran dem de ikke er gode nok?

De er best i verden på livskvalitet, for 2023, så det kan ikke være livskvalitet.

https://www.cnbc.com/2023/09/17/best-countries-quality-of-life-us-news-world-report.html

Men hvem bryr seg om livskvalitet, lykke, økonomi, fremtidsutsikter, sosial sikkerhet, og samfunnskvalitet, når alt ikke er perfekt?

Man må jo også tenke på følelser som ikke handler om fakta, selvsagt, som forestillinger om problemer med asylsøkere blåst opp og så langt ut over alle proporsjoner at forestillingen i seg selv er et større problem enn dem asylsøkerene utgjør.

...


For det du faktisk refererer til er narkotikarelatert organisert kriminalitet, regner jeg med?

Fortell meg gjerne alt du vet om narkotikarelatert organisert kriminalitet som får narkotikaen sin gjennom helhvit Polsk mafia.

Jeg refererer selfølgelig til hva som skjer når innvandring fra muslimske land/klansamfunn som ligger flere hundre år bak det vestlige samfunn, blir for stor, og konsekvensene av det.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/nar-innvandring-truer-storsamfunnet/o/5-95-1342032

Sitat

Sverige har de siste ti årene tatt imot 1,2 millioner innvandrere. I gjennomsnitt 120.000 hvert år. Blant grupper av innvandrere har det dannet seg sterke nettverk av voldelige klaner og kriminelle organisasjoner som politiet ikke lenger klarer å håndtere. Sverige er nå på Europatoppen i drap med skytevåpen. De siste fem årene med rundt 50 per år, hittil i år 37 skytedrap.

Dette er jo ikke bare en "krig" mellom kriminelle gjenger, det sprer seg jo ut i det offentlige rom med granater inn på kebabsjapper, boligblokker blir sprengt, bilbranner, skyting på åpen gate, skyting inn på lekeplasser osv osv.

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/ennahi-58-tor-ikke-la-barna-ga-til-skolen-alene/16059169/

Bare si fra hvis du vil ha flere saker :)

Jeg er ikke imot innvandring, eller muslimer, men jeg er imot ukontrollert innvandring slik vi ser i Sverige.

Endret av _R2D2_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 23.11.2023 at 9:39 AM, Inspector said:

Globalistenes idealverden med fri flyt på alle områder, er ikke forenlig med dagens realiteter hvor krig, dyptgripende interessekonflikter og flyktningpolitikk preger forsidene.

Det interessante er jo egentlig at de fleste av disse situasjonene er skapt av politikere og byråkrater på en eller annen måte. Deretter lover de å fikse det kaoset de med vilje har skapt, bare for å gjøre alt enda verre.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, The Very End said:

1. Dette er et perfekt eksempel på kynismen og jævelskapet han snakker om. Det er er forvrengt syn om at kvoteflyktninger / flyktninger er lykkejegere som bare har sykt lyst på å være tvunget på flukt. Det er mange grunnere til hvorfor noen kan bli tvunget på flukt, men å gjenta dette i det uendelig blir som ordtaket «perler for svin». Essensen er uansett at det oftest ikke er en villet handling men siste utvei, og at vi bidrar til å hjelpe noen er en plikt som verdensborgere / land i verden. 

2. Hvis vi skal være så kyniske - skal vi begynne å se rundt oss og spørre: hva bidrar egentlig DU med i det store og det hele i dette landet? Trenger vi deg? Er ikke du bare en utgiftspost som egentlig bare er dødvekt for oss andre? Synes det er noe herk at mine skattepenger går til slike som deg, og naivt at det ikke stiller mer krav til deg. 

3. Som du da forstår så kan vi ikke snakke slik til hverandre eller snakke om mennesker som kun tall. Og når vi snakker om tall, i nesten alle indekser er Norge er bra land å være i, og det er pr. i dag lite sannsynlig at kvoteflyktningene kommer til å endre vår plassering på listene.

4. Avslutningsvis, du har det bra i dag ikke pga. at du er så mye flinkere enn andre eller har mer rett til å beholde denne velstanden, dette er er resultat av at vi bor i et rikt land med frihet og muligheter. Du har ikke enerett på dette, og du har ikke fortjent det noe mer en flyktningene vi plikter å hjelpe. 

1. Jeg snakker ikke om de som ankommer, jeg snakket i posten du svarte på kun om Nordmenn, de som aldri skulle startet dette mangfolds-prosjektet som hittil har kolonisert 30% av Norge, og gitt oss en utrygg fremtid. De skulle i det minste stoppet det for 40 år siden, da tegnene ble åpenbare.

2. Vi har for generøs velferd i Norge, du snakker med feil person her(og jeg er ikke rik relativt til Norge) (snakker ikke om omfordeling)

3. Koloniseringen av sør-afrika skapte høyere velstand for de koloniserte, det var likevel ondskapsfullt. 
Økonomisk vekst verken unnskylder eller legitimerer kolonisering, kolonisering er aldri akseptabelt.
Svenske tilstander finnes i alle land som aksepterte masse-innvandring, og de langt større problemene er det våre barn som må hanskes med, eller bli offer for.

4. Jeg har det bra i dag fordi mine besteforeldre var flittige, de bygget landet for seg selv, og for sine barn, ikke som en gave til verden. De respekterte og tok vare på sin arv og bygget videre på den for meg.
Jeg er evig takknemlig for hva jeg har arvet, det er derfor jeg vil bevare det og bygge det videre for de neste generasjonene, ikke kaste det, ikke rive det, og ikke gi det bort. Alle land må klare seg selv, og jobbe for seg og sine, det er derfor vi har grenser og nasjonstaten(menneskehistoriens mest stabile og produktive konstruksjon). Det er ikke min jobb å ofre megselv, mine eller mitt, for verden. Det er ikke mitt ansvar å gi bort ditt heller.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Nasjonalisten said:

1. Jeg snakker ikke om de som ankommer, jeg snakket i posten du svarte på kun om Nordmenn, de som aldri skulle startet dette mangfolds-prosjektet som hittil har kolonisert 30% av Norge, og gitt oss en utrygg fremtid. De skulle i det minste stoppet det for 40 år siden, da tegnene ble åpenbare.

2. Vi har for generøs velferd i Norge, du snakker med feil person her(og jeg er ikke rik relativt til Norge) (snakker ikke om omfordeling)

3. Koloniseringen av sør-afrika skapte høyere velstand for de koloniserte, det var likevel ondskapsfullt. 
Økonomisk vekst verken unnskylder eller legitimerer kolonisering, kolonisering er aldri akseptabelt.
Svenske tilstander finnes i alle land som aksepterte masse-innvandring, og de langt større problemene er det våre barn som må hanskes med, eller bli offer for.

4. Jeg har det bra i dag fordi mine besteforeldre var flittige, de bygget landet for seg selv, og for sine barn, ikke som en gave til verden. De respekterte og tok vare på sin arv og bygget videre på den for meg.
Jeg er evig takknemlig for hva jeg har arvet, det er derfor jeg vil bevare det og bygge det videre for de neste generasjonene, ikke kaste det, ikke rive det, og ikke gi det bort. Alle land må klare seg selv, og jobbe for seg og sine, det er derfor vi har grenser og nasjonstaten(menneskehistoriens mest stabile og produktive konstruksjon). Det er ikke min jobb å ofre megselv, mine eller mitt, for verden. Det er ikke mitt ansvar å gi bort ditt heller.

Hint: Olje. Vi har en ufattelig velstand takket vært sinnsyk flaks, ikke fordi jeg, deg eller dine besteforeldre var noe bedte enn andre. Mange land er fattige fordi land tilsvarende oss har utnyttet deres ressurser mens landene sitter igjen med smuler (Afrika).

Det vi derimot har, og som jeg er 200% enig med deg, et godt og stabilt samfunn som gir de beste forutsetninger, som vi så alle er både takknemlige og glade for. Men som sagt, det er langt enklere å bygge et slikt samfunn når den jevne innbygger vasser i penger i et globalt perspektiv. Når hverdagen er en kamp om ressursene for overlevelse, da tviler jeg på at man har like store tillit til stat og sine medmennesker (som da igjen gjør at det er vanskelig å skape noe sammen).

Vi skal ikke være naive, og et konkret eksempel er å kaste kriminelle innvandrere på huet og ræva ut, de har misbrukt sin sjanse. Men de som kommer med lua i hånda - som vi i sin tid gjorde i Amerika, de skal vi gi en sjanse for det har vi faktisk råd til. Sysselsetting er uendelig komplekst og svært sjeldent fordi folk ikke gidder å arbeide. De fleste ønsker jo tross alt å ha det greit. Det kanskje beste tiltaket er å fjerne visse språkkrav og utdanningskrav for enklere jobber, slik at vi kan få flere sysselsatt. Så kan man etterutdanning når man er i jobb. Dette vil redusere barrieren for at folk kommer i jobb.

Avslutningsvis: Norge er en del av verden, på godt og vondt. Kunstige tanker om at Norge er helt isolert fra den, i beste Hunger Games stil, blir nok litt for enkelt syn på det. Bare se hvordan vi blir påvirker av internasjonal inflasjon. 

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Interessant at du nevner inflasjon. Strømkrisen bidrar sterkt til inflasjon. Krafteksport er årsaken til strømkrisen i Norge.

Hadde vi isolert strømnettet vårt fra EU, særlig Tyskland, kunne nordmenn fremdeles hatt billig, lokalprodusert vannkraft. Vi hadde ikke trengt å importere alle problemene EU finner på.

Noen ganger er det best å beholde litt selvstendighet, så vi ikke  blir utnyttet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, Red Frostraven said:

Du kan droppe gåsetegnene.

If it walks like a goose, talks like a goose...

---

AfD er høyreekstreme, og har medlemmer som planlegga kupp...

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_German_coup_d'état_plot

...og medlemmer som planlegger og diskuterer politisk strategi med ytre høyre fra andre land.

 

...

https://www.politico.eu/article/germany-chancellor-scholz-bashes-afd-far-right-investigation-assimilation-comments/

...

Videre så er nasjonalisme et større problem i Europa, enn EU.

Aktørene som Marine Le Pen, betales for å spre ideologien til og tjene diktaturer som Russland...

https://www.france24.com/en/france/20230603-le-pen-s-far-right-served-as-mouthpiece-for-the-kremlin-says-french-parliamentary-report

Og nettopp AfD.

https://en.wikipedia.org/wiki/AfD_pro-Russia_movement

Nasjonalisme og populisme, og korrupsjon, er kjernen til ideologiene som sprer disinformasjon fra innsiden av vestlige land.

Målet med at ondsinnede autoritære kilder pusher nasjonalisme, som blant annet ledet til Brexit...

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_interference_in_the_2016_Brexit_referendum

...er å splitte vesten opp i mindre biter som er lettere å fortære der de beskuer egen navle og gir faen i naboene sine, og blir økonomisk svakere og lettere å utnytte og korruptere.

Nasjonalister selger ofte landene sine billig til høystbydende diktatur.

Se på Hviterussland og Ungarn.

 

... Hvilken idiot tror at 25 folk vil klare et kupp? Må være nokså borteblåst for å tro at dette på noen som helst måte er mulig i den virkelige verden.

Når "fascister">Deg, da har du et speil å se inn i og spørre deg selv hva du gjør feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...