Gå til innhold

Godhets-Manien avtar.


Anbefalte innlegg

2 hours ago, The Very End said:

1. Hint: Olje. Vi har en ufattelig velstand takket vært sinnsyk flaks, ikke fordi jeg, deg eller dine besteforeldre var noe bedte enn andre. Mange land er fattige fordi land tilsvarende oss har utnyttet deres ressurser mens landene sitter igjen med smuler (Afrika).

Det vi derimot har, og som jeg er 200% enig med deg, et godt og stabilt samfunn som gir de beste forutsetninger, som vi så alle er både takknemlige og glade for. Men som sagt, det er langt enklere å bygge et slikt samfunn når den jevne innbygger vasser i penger i et globalt perspektiv. Når hverdagen er en kamp om ressursene for overlevelse, da tviler jeg på at man har like store tillit til stat og sine medmennesker (som da igjen gjør at det er vanskelig å skape noe sammen).

2. Vi skal ikke være naive, og et konkret eksempel er å kaste kriminelle innvandrere på huet og ræva ut, de har misbrukt sin sjanse. Men de som kommer med lua i hånda - som vi i sin tid gjorde i Amerika, de skal vi gi en sjanse for det har vi faktisk råd til. 

1. Uten oljen ville vi hatt det utmerket godt, som alle våre naboland. Stabilitet er langt viktigere enn å gå fra verdens top 30 rikeste, til verdens top 5. Stabiliteten får vi fra en antikk homogen folkemasse & en urgammel kultur(motsatt av mangfold), sterkt preget av tillit og samarbeid, formalisert i nyere tid av Nasjonstaten. Om vi er bedre enn andre bryr jeg meg ikke om, jeg ønsker ikke å rokke ved hva vi har, eller gi bort min arv. 

2. Amerika var en koloni, jeg tror urfolket der borte veldig gjerne hadde takket nei til koloniseringen om de kunne. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yakamaru skrev (3 timer siden):

... Hvilken idiot tror at 25 folk vil klare et kupp? Må være nokså borteblåst for å tro at dette på noen som helst måte er mulig i den virkelige verden.

 

Jeg anklaget dem ikke for å være smarte.

Det er en trend med ytre høyre at de ikke er spesielt smarte -- og det er gjerne derfor tyr til lette og urealistiske lite gjennomtenkte løsninger, og kan  også være grunnen til at de er lettere å korruptere og har lettere for å ty til vold, på grunn av mindreverdighetskomplekser.

De møter og høster stemmene sine fra  likesinnede i befolkningen.
Trump-supportere, eksempelvis, er autoritære og liker å indignere og dominere minoriteter og andre grupper enn sin egne.
https://www.psypost.org/2018/07/authoritarian-aggression-and-group-based-dominance-distinguished-trump-supporters-from-other-republicans-in-2016-51821

Jeg anklaget dem for å være fascister.

 

Sitat

Når "fascister">Deg, da har du et speil å se inn i og spørre deg selv hva du gjør feil. 

...jeg snakker bare om absolutt ytre høyre, folk som sannsynligvis ville støttet Hitler om de levde samtidig med ham.

image.thumb.png.b41323919bb53dcb508074df9dfbc72a.png

Og det er temmelig ekstremt lavmål av deg å klare å innbille deg at jeg snakker om flere eller maler bredere enn å kalle de høyreekstreme fascister.

...

Du bør derimot ta en kikk i speilet om du ikke enda har evnet å forstå hva AfD, halve det republikanske partiet inkludert Trump, og Sverigdemokraterna faktisk er og faktisk står for når de får makt.

Det er når de får makt at masken begynner å falle, og den hule tomme retorikken smelter bort, og man ser hva som egentlig finnes i hjertet av bevegelsen.

Det er ikke tilfeldig at AfD og SD er startet av nynazister som er lei av å tape, og som ikke har endret ideologi, men strategi.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...