Gå til innhold

Å kjøpe "større" mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung A12 mobiltelefon. Men nå er det visstnok noen applikasjoner som krever "større" mobiltelefon for å kunne innstallere deres applikasjoner. Nå husker jeg ikke farta på navn på dem, men de sier mobiltelefonen er min er for liten. Hva kalles benevnelsen på det som kreves at mobiltelefon har plattform for det?

Jeg skal kjøpe en "større" mobiltelefon nå. Hvor "stor" mobiltelefon trenger jeg? jeg ønsker at plattformen er den største for å kunne laste ned de fleste programmer og applikasjoner. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikler på hva du snakker om. Mangler den lagringsplass til å installere en app du ønsker? Er skjermen for liten for en veldig spesiell app?

Du har to valg, iPhone fra Apple, og Android fra mange andre produsenter, som Samsung, Xiaomi, Sony osv...

Er tredje alternativ er bare å glemme. Det har eksistert, men slo aldri an.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (17 minutter siden):

Usikler på hva du snakker om. Mangler den lagringsplass til å installere en app du ønsker? Er skjermen for liten for en veldig spesiell app?

Du har to valg, iPhone fra Apple, og Android fra mange andre produsenter, som Samsung, Xiaomi, Sony osv...

Er tredje alternativ er bare å glemme. Det har eksistert, men slo aldri an.

Det er annet begrep. Det har ikke noe lagringsplass eller skjerm. Men en slags plattform. 

 

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (13 minutter siden):

Nyere versjon av operativsystemet Android? Android 14 er det nyeste. Ellers er det iOS eller Windows f.eks. Eller mener du oppløsning, RAM, hastighet på prosessor, lagringsplass?

tror det heter operativsystem. Da er android system opp til 14 og Apple har 15?

Ser det er noe som heter apple 11, betyr det at det er operativsystemet som er opptil 11?

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (2 minutter siden):

tror det heter operativsystem. Da er android system opp til 14 og Apple har 15?

Ser det er noe som heter apple 11, betyr det at det er operativsystemet som er opptil 11?

At Android er kommet til versjon 14, og iOS er kommet til 14, eller 14.1 er nok bare tilfeldig. Men i alle fall så er det er en del nye apper og funksjoner som krever nyere OS eller OperativSystem. Så det kan du se etter hvis du skal kjøpe deg ny telefon.

Lenke til kommentar

Samsung A12 kan bare oppdateres til Android 12, men med tanke på hundrevis av millioner av enheter har den versjonen, så tviler jeg på at apper slutter å støtte den versjonen med det første.

Den fysiske størrelsen på mobilen har ikke noe å si. Hvilke apper er det snakk om og hva sier feilmeldingen helt konkret?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Den får nok ikke nye versjoner av Android (Android 12 var vel den siste den fikk). Men kanskje den fortsatt får sikkerhetsoppdateringer.

Samsungs nyere modeller kan nevnes om du vil ha nyeste Android. Her er noen av de rimeligste:

Samsung Galaxy A14 (5g)

Samsung Galaxy A34 (5g)

Samsung Galaxy A54 (5g)

edit: Fordeler med ny vil være: raskere, bedre skjerm, 5g nett, nyeste Android

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (3 timer siden):

Samsung A12 kan bare oppdateres til Android 12, men med tanke på hundrevis av millioner av enheter har den versjonen, så tviler jeg på at apper slutter å støtte den versjonen med det første.

Den fysiske størrelsen på mobilen har ikke noe å si. Hvilke apper er det snakk om og hva sier feilmeldingen helt konkret?

jeg prøvde å finne en app som jeg har blitt blokkert å oppdatere pga liten operativsystem. Sist var det uno-x storebox hvor det er kvitteringer, men av en aller en grunn så kom jeg inn på det nå. 

Men det er andre apper jeg ikke husker her og nå hvor jeg får blir sagt operativ system på mobilen jeg har. Dermed har jeg tenkt da vil jeg ved neste mobil kjøp ha den største, for å være oppdatert med samfunnsutviklingen anno 2023. 

Skriver her når jeg kommer over en konkret sitat fra applikasjon. 

Lenke til kommentar

Om det er snakk om "størst" nummer på operativsystemet så må det vel bli en Google Pixel 8.

Om det er snakk om størrelse skjermen vil du enten måtte kjøpe en Google Pixel 8 pro, Samsung s23 ultra, Asus rog 7 ultimate, eller en brettbar telefon slik som Samsung z fold 5.

Er det snakk om minne (ram) så har Asus rog 7 ultimate 16gb, Samsung z fold 5 og s23 ultra har begge 12gb, Google Pixel 8 pro har også 12gb.

Om det er snakk om lagringsplass så har Samsung z fold 5 og s23 ultra 1tb (1000gb) mens Asus rog 7 ultimate og Google Pixel 8 pro har 512gb.

 

Dette vil da være de beste telefonene du får tak  for øyeblikket, men de er også veldig dyre.

Langt dyrere enn telefonen du sier du har brukt til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (4 minutter siden):

takk. 

Er det to ulike modeller når det heter apple 11 og apple 11 pro? ser etter deksel.

Husk at om du kjøper en iPhone 11 som er 4 år siden den kom, så vil denne ikke få nye versjoner av operativsystemet i mer enn 1-3 år til. Mens kjøper du en nyere modell (dagens modell er iPhone 15) så vil denne som regel får 5-6 år med oppdatering av operativsystemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...