Gå til innhold

Hva er ulogisk med å tro på Gud?


Anbefalte innlegg

Lite kreativt navn skrev (26 minutter siden):

Slik som farger. Også syns jeg det er artig at du hevder det er latterlig å tro på gud fordi han ikke gir noe lyd fra seg, og når folk hevder at han gjør det (og det er snakk om milliarder av mennesker), så mener du at de bør forhøre seg med en psykiater… jaja. 
 

Ta turen innom en selv og fortell dem at du halluniserer farger.

Du er ikke god i HODET.

Oga btw Kristne Guden jeg snakker om og Jødiske. Samme hva hvor mange som tror på det, betyr ikke det er SANT. 
Lær deg  Psykologi du, studert psykologi oh jobbet som Ungdumsarbeider i ca 25 år.  Har hjulpet mange mennesker i mitt liv.
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rexxus skrev (Akkurat nå):

Du er ikke god i HODET.

Oga btw Kristne Guden jeg snakker om og Jødiske. Samme hva hvor mange som tror på det, betyr ikke det er SANT. 
Lær deg  Psykologi du, studert psykologi oh jobbet som Ungdumsarbeider i ca 25 år.  Har hjulpet mange mennesker i mitt liv.

Haha en ting er sikkert, folk som er LANGT smartere, kan LANGT mer om psykologi, og har gjort LANGT mer for verden enn det du har, har trodd på Gud. Aristoteles, Platon, Carl Jung, Spinoza, Einstein, Jordan Peterson… herregud jeg kunne fortsatt i all evighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (Akkurat nå):

Haha en ting er sikkert, folk som er LANGT smartere, kan LANGT mer om psykologi, og har gjort LANGT mer for verden enn det du har, har trodd på Gud. Aristoteles, Platon, Carl Jung, Spinoza, Einstein, Jordan Peterson… herregud jeg kunne fortsatt i all evighet.

Dem ekke smart dem som tror på en GUD som ikke existerer, bare spør ALLE på forumet :)
Se hvor mange troende du finner. det ekke mange, forumet e rikke kristent , men nøytralt forum (( for meg er det ateistisk)) forum.

Lenke til kommentar
Rexxus skrev (1 minutt siden):

Dem ekke smart dem som tror på en GUD som ikke existerer, bare spør ALLE på forumet :)
Se hvor mange troende du finner. det ekke mange, forumet e rikke kristent , men nøytralt forum (( for meg er det ateistisk)) forum.

Jeg tror helt ærlig ikke det er mange som på dette «nøytrale forumet» som oppfatter deg som nyansert, kunnskapsrik og intelligent, heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Lite kreativt navn said:

Ja, sier det ikke seg selv at det finnes en kilde (den ubevegede beveger, noe smartere enn menneske, noe utenfor tid og rom)?

Nei, dette er antagelser vi ikke har noen sikre indikasjoner på (magisk tenkning).

Det i seg selv sier ingenting om det er sant eller usant, det sier oss bare det at vi ikke bør anta at det er slik inntil vi har sikre indikasjoner.

Om man skulle begynne slik å anta ting uten sikre indikasjoner, da måtte man jo også åpne opp for Atlantis, enhjørninger, spøkelser, varulver, bigfoot, osv.

Dette fører ikke noe godt med seg i lengden, det fører oss rett og slett i feil retning så lenge målet er å komme nærmere virkeligheten.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (23 minutter siden):

Nei, dette er antagelser vi ikke har noen sikre indikasjoner på (magisk tenkning).

Det i seg selv sier ingenting om det er sant eller usant, det sier oss bare det at vi ikke bør anta at det er slik inntil vi har sikre indikasjoner.

Om man skulle begynne slik å anta ting uten sikre indikasjoner, da måtte man jo også åpne opp for Atlantis, enhjørninger, spøkelser, varulver, bigfoot, osv.

Dette fører ikke noe godt med seg i lengden, det fører oss rett og slett i feil retning så lenge målet er å komme nærmere virkeligheten.

1 ting Fakta, dme har funnet ut hvor Atlantis lå.
Når det er sakt, Atlantis lå i vannet før JA, det stemmer, nå ligger ATlantis i ruiner i Afrikas West på landet skal gi link jeg, og der er den ca 40 km bred tror jeg dem sa i bredden, og 20 km fra innerste til ytterste.
Ganske stort, skal vise deg nå :)

Stedet heter pr idag: Eye Of The Sahara, dme Tørr ikke kalle det Atlantis på Google hahaha, dette er faktiskt beste beviset vi har på jordens overflate, og vi kan se ringene hvor vannet har vært, Afrika som kontinent var det VANN her engang i tiden, dem jo også i Dokumentarer at har vært jordskjelv og FLOM, så passer jo da at dette kan være stedet :D

Jeg fant plassen tilfeldigvis par år siden på google map, begynte lure på hva dette var :)

Så dette er morsomt.
OG dette er ikke langt fra Gibraltar i Nord grensen til spania, der var det jo Fjell før og raste sammen av Jordskjelv, derfor middelhavet er fullt med vann nå.


https://www.google.com/maps/place/Eye+Of+The+Sahara/@21.199903,-11.2410555,109104m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0xe811f822dce98ed:0x2165fb02a4108c6f!8m2!3d21.1246357!4d-11.4021706!16s%2Fg%2F11g8wcvqs3?entry=ttu

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Man får nå tro på hva en selv vil så lenge man holder det til seg selv. Eller man direkte blir spurt om troen sin og det passer i samtalen.

Religion var laget av mennesker og brukes som en kontrollmekanisme. Når det kommer til spørsmålet selv om hva som er ulogisk å tro på en gud, så stiller jeg et spørsmål: Hvorfor "viser" han seg kun for sine mest religiøse/fanatiske følgere? Mon tro hvis han var ekte ville han vist seg for alle og bevise for alle at han faktisk eksisterer, noe han ikke har gjort. Problemet med det er dog noe som heter "Catch 22", da gud i det øyeblikket vil slutte å være en gud fordi han har involvert seg med dødelige. 

Tro har ingenting med logikk å gjøre da folk tror på alt ifra tannfeen til enhjørninger og julenissen. Dette er hva barn tror på og slutter å tro da de blir eldre da de ender opp med å eventuelt få vite at alt dette ikke er sant. Det samme gjelder religion og troen på en gud eller guder. Folk vokser opp og vil eventuelt spørre seg selv om hva de vet og hva de tror faktisk er sant eller ikke. 

Skal en gud dømme meg som en dødelig blir han dømt tilbake på det samme basis. Ingen er ovenfor kritikk, det inkluderer guden din. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aetius skrev (11 minutter siden):

Det er estimert at det finnes rundt 4200 religioner i verden i dag.

Jeg har ennå ikke sett noen argumenter for hvorfor den ene forklarer virkeligheten bedre enn de 4199 (eller så) andre.

Sånn sett er det som oftest lite som skliller oss ateister fra de fleste religiøse: Jeg tror ikke på ca 4200 religioner, mens f.eks. de kristne ikke tror på 4199 religioner.

Bra sakt hehe, morro funnet ut, hvor mange religioner tror på en GUD som har skapt jorden og universet?
Og hvor mange som da har en GUD som sier noe annet.

Exmpel forskere sier jo  at skapt av Big Bang.  Kun en Theori, samme Theori at Gud har skapt alt også.

Pr dags dato vet INGEN åssen universet ble til, kun Teorier :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Rexxus said:

1 ting Fakta, dme har funnet ut hvor Atlantis lå.
Når det er sakt, Atlantis lå i vannet før JA, det stemmer, nå ligger ATlantis i ruiner i Afrikas West på landet skal gi link jeg, og der er den ca 40 km bred tror jeg dem sa i bredden, og 20 km fra innerste til ytterste.
Ganske stort, skal vise deg nå :)

Stedet heter pr idag: Eye Of The Sahara, dme Tørr ikke kalle det Atlantis på Google hahaha, dette er faktiskt beste beviset vi har på jordens overflate, og vi kan se ringene hvor vannet har vært, Afrika som kontinent var det VANN her engang i tiden, dem jo også i Dokumentarer at har vært jordskjelv og FLOM, så passer jo da at dette kan være stedet :D

Jeg fant plassen tilfeldigvis par år siden på google map, begynte lure på hva dette var :)

Så dette er morsomt.
OG dette er ikke langt fra Gibraltar i Nord grensen til spania, der var det jo Fjell før og raste sammen av Jordskjelv, derfor middelhavet er fullt med vann nå.
 

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Atlantis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...