Ballalaika Skrevet lørdag kl 16:54 Skrevet lørdag kl 16:54 Snikpellik skrev (5 minutter siden): Dette er «gammelt» nytt (torsdag), og postet her før. Netanyahu har gjentatte ganger sagt det samme tidligere Ok, ser nå at artikkelen er to dager gammel. Snikpellik skrev (6 minutter siden): Det kommer nok dessverre ikke til å skje at Hamas går med på det, Du har nok rett i det, jeg var vel ikke egentlig optimistisk for at Hamas har et snev av omsorg for sitt eget folk. #heltLegitimMotstandsbevegelse 4
23:4 Skrevet lørdag kl 16:54 Skrevet lørdag kl 16:54 Om Hamas gir seg, ville det betydd at Palestinernes sak i Gaza er over ? Overhodet ikke, her kan man over tid komme frem til avtaler som gjør at palestinerne kan ha selvstyre i Gaza også, men da uten noen for for bevæpning. Altså rett ut sagt demilitarisert 100%. Da vil kanskje og jeg sier kanskje en stor del av de arabiske landene kunne hjelpe til med å bygge opp igjen Gaza, men med ekstremisme i Gaza vil det aldri skje. En fred uten at Hamas er utradert vil aldri skje. 3 1
23:4 Skrevet lørdag kl 16:55 Skrevet lørdag kl 16:55 Ballalaika skrev (Akkurat nå): Ok, ser nå at artikkelen er to dager gammel. Du har nok rett i det, jeg var vel ikke egentlig optimistisk for at Hamas har et snev av omsorg for sitt eget folk. #heltLegitimMotstandsbevegelse Det har jeg forstått for 20 år siden aldri ville skje, for de er ikke mennesker noe annet en et middel for å hevde egen makt. Om de lever eller dør driter de i . 3
ParadiseCity Skrevet lørdag kl 17:29 Skrevet lørdag kl 17:29 23:4 skrev (31 minutter siden): Om Hamas gir seg, ville det betydd at Palestinernes sak i Gaza er over ? Overhodet ikke, her kan man over tid komme frem til avtaler som gjør at palestinerne kan ha selvstyre i Gaza også, men da uten noen for for bevæpning. Altså rett ut sagt demilitarisert 100%. Da vil kanskje og jeg sier kanskje en stor del av de arabiske landene kunne hjelpe til med å bygge opp igjen Gaza, men med ekstremisme i Gaza vil det aldri skje. En fred uten at Hamas er utradert vil aldri skje. Og hvorfor skal den israelske regjeringen godta dette? Jeg skjønner virkelig ikke poenget med denne fantasien som har null kontakt med virkeligheten når israelske ministre gjentatte ganger sier at palestinerne skal ut. 5
23:4 Skrevet lørdag kl 17:48 Skrevet lørdag kl 17:48 (endret) ParadiseCity skrev (20 minutter siden): Og hvorfor skal den israelske regjeringen godta dette? Jeg skjønner virkelig ikke poenget med denne fantasien som har null kontakt med virkeligheten når israelske ministre gjentatte ganger sier at palestinerne skal ut. Alt tilsier dette ! Du må følge med ! Israel sin regjering sier at en ting. Hamas er totalt uaktuelt, hva som skjer etter Hamas er en helt annen sak ! Israel har ikke noe stort ønske om å styre Gaza i lengden ! Må de så gjør de det, om det er andre alternativer ut over Hamas så kan det faktisk godtas. Militær kapasitet i et islamistisk henseende vil aldri godtas. Så om man får på plass en slik plan etter at Hamas er utryddet ? Et palestinsk styre uten rett til militær kapasitet ? Ting kan endre seg fort. Uten dette ? Lidelse i det uendelige. Etter det som skjedde i massakre mot jøder inne i Israel er Hamas totalt uaktuelt, uansett kostnader ! Selv Barten er enig i dette, men ikke i hvordan det skal skje. Endret lørdag kl 17:51 av 23:4 3 2
23:4 Skrevet lørdag kl 17:55 Skrevet lørdag kl 17:55 Hva vil skje uten at Hamas er utryddet, si at Israel blir med på en "fred" eller våpenhvile ! Så går det 2 år, så regner rakettene igjen ned over Israel ! Alt som da er gjenoppbygget vil da atter en gang bli rasert ! I enda nye kriger ! Derfor skjer ikke dette en gang til, Hamas død og begravet eller overgir seg . En av delene og Israel vil i generasjoner følge med at det ikke får bygge seg opp igjen. Det vil skje i Libanon, det skjer på vestbredden og det skjer i Iran ! Vil man leve i fred med Israel helt ærlig, det er null problem ! 2 1
ParadiseCity Skrevet lørdag kl 18:11 Skrevet lørdag kl 18:11 23:4 skrev (20 minutter siden): Alt tilsier dette ! Du må følge med ! Israel sin regjering sier at en ting. Hamas er totalt uaktuelt, hva som skjer etter Hamas er en helt annen sak ! Israel har ikke noe stort ønske om å styre Gaza i lengden ! Må de så gjør de det, om det er andre alternativer ut over Hamas så kan det faktisk godtas. Militær kapasitet i et islamistisk henseende vil aldri godtas. Så om man får på plass en slik plan etter at Hamas er utryddet ? Et palestinsk styre uten rett til militær kapasitet ? Ting kan endre seg fort. Uten dette ? Lidelse i det uendelige. Etter det som skjedde i massakre mot jøder inne i Israel er Hamas totalt uaktuelt, uansett kostnader ! Selv Barten er enig i dette, men ikke i hvordan det skal skje. Er vel du som ikke følger med… https://www.nytimes.com/2025/08/18/world/middleeast/israel-gazans-south-sudan.html Hvorfor er Israel i samtaler med Sør-Sudan om å flytte palestinerne dit hvis de som du selv sier ikke ønsker å styre Gaza? Hamas er irrelevante. 6 2
Ballalaika Skrevet lørdag kl 18:14 Skrevet lørdag kl 18:14 ParadiseCity skrev (2 minutter siden): Hamas er irrelevante Håper man at Hamas kapitulerer/avmilitæriseres i det nærmeste? 4
ParadiseCity Skrevet lørdag kl 18:21 Skrevet lørdag kl 18:21 Ballalaika skrev (5 minutter siden): Håper man at Hamas kapitulerer/avmilitæriseres i det nærmeste? Er du full? 3 1
Ballalaika Skrevet lørdag kl 18:23 Skrevet lørdag kl 18:23 ParadiseCity skrev (Akkurat nå): Er du full? Du vil ikke svare? 1
Imaginacíon Skrevet lørdag kl 18:25 Skrevet lørdag kl 18:25 1 hour ago, 23:4 said: Nei det gjør de ikke, de blir skyvd foran av voksne. Hvem sier dette, MIFF? 3 1
ParadiseCity Skrevet lørdag kl 18:39 Skrevet lørdag kl 18:39 Ballalaika skrev (12 minutter siden): Du vil ikke svare? Med tanke på hva jeg opprinnelig skrev og at du valgte å svare på den måten må jeg bare anta at du synes det er helt greit og faktisk bra at palestinerne blir utsatt for etnisk rensing og folkemord, og de overlevende blir shippet til Afrika. Fordi du insinuerer at jeg faktisk er en Hamas sympatisør kun fordi jeg linket til en artikkel som skriver om at Israelerne ønsker å flytte palestinerne til Afrika. Det er derfor jeg spurte om du er full. 5
Ballalaika Skrevet lørdag kl 18:41 Skrevet lørdag kl 18:41 ParadiseCity skrev (1 minutt siden): du insinuerer at jeg faktisk er en Hamas sympatisør Gjør jeg? 🙂 Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet btw 🙂 2
hocanee Skrevet lørdag kl 18:54 Skrevet lørdag kl 18:54 (endret) Palestinere kan ikke ha et selvstyre i Gaza. De bare stemmer frem folk som Hamas. Israel er nødt til å ta kontroll over hele område. Endret lørdag kl 18:55 av hocanee 1 3
hocanee Skrevet lørdag kl 19:26 Skrevet lørdag kl 19:26 (endret) NRK ville aldri vist dette. Trist at man må andre steder for å finne sannheten og bort fra Hamas propaganda Endret lørdag kl 19:30 av hocanee 3
The Very End Skrevet lørdag kl 19:35 Skrevet lørdag kl 19:35 6 minutes ago, hocanee said: NRK ville aldri vist dette. Trist at man må andre steder for å finne sannheten og bort fra Hamas propaganda Sannheten kommer altså i form av en YouTube video fra en aktør med slagside større enn Titanic? Ja men daså. Ang. kommentaren om valg; når var siste valg hvor Palestinerne kunne velge eget styre? Bonus: gitt at Israel styrer det mest som påvirker Palestinernes liv, da tar jeg det som selvfølge at de har helt like rettigheter som jødene? Eller? 4 1
hocanee Skrevet lørdag kl 19:38 Skrevet lørdag kl 19:38 (endret) 3 minutes ago, The Very End said: Sannheten kommer altså i form av en YouTube video fra en aktør med slagside større enn Titanic? Ja men daså. Ang. kommentaren om valg; når var siste valg hvor Palestinerne kunne velge eget styre? Bonus: gitt at Israel styrer det mest som påvirker Palestinernes liv, da tar jeg det som selvfølge at de har helt like rettigheter som jødene? Eller? Muslimer som lever i Israel i dag har allerede like rettigheter som jøder De har rett til å stemme, jobbe, stille til valg og er beskyttet av Israelsk lov. Det er også over 400 moskeer i Israel. Vet du hvor mange synagoger det er i Gaza? Endret lørdag kl 19:39 av hocanee 2 5
ParadiseCity Skrevet lørdag kl 19:45 Skrevet lørdag kl 19:45 Ballalaika skrev (1 time siden): Gjør jeg? 🙂 Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet btw 🙂 Eneste du driver med i denne tråden her er jo sånne tullete kommentarer som ingen tar seriøst eller så gnåler du om at alle ignorerer deg. Det er null selvinnsikt hjemme. 7
The Very End Skrevet lørdag kl 19:46 Skrevet lørdag kl 19:46 (endret) 19 minutes ago, hocanee said: Muslimer som lever i Israel i dag har allerede like rettigheter som jøder De har rett til å stemme, jobbe, stille til valg og er beskyttet av Israelsk lov. Det er også over 400 moskeer i Israel. Vet du hvor mange synagoger det er i Gaza? Beklager, men dette er i beste fall basert på misinformasjon. Det er et A og B lag, hvor en gruppe ikke har de samme rettighetene og mulighetene som den andre. At det på papiret sikkert står noe annet tviler jeg ikke på, men så er historikk og praksis veldig tydelig. Endret lørdag kl 19:58 av The Very End 5
Ballalaika Skrevet lørdag kl 20:01 Skrevet lørdag kl 20:01 (endret) ParadiseCity skrev (1 time siden): Eneste du driver med i denne tråden her er jo sånne tullete kommentarer som ingen tar seriøst eller så gnåler du om at alle ignorerer deg. Det er null selvinnsikt hjemme. ...og du svarer fortsatte ikke på spørsmålet 🙂 Det har jo vært en føljetong her, at man enten ignorer eller later som man ikke forstår poenget i spørsmålet. Beklager, men det er et såpass enkelt, rett fram og logisk poeng - at å spille dum blir ikke troverdig. At Hamas er irrelevant blir bare en logisk feilslutning. Dvs man kan ikke både si at: -Hamas er irrelevant Og -Israel bare bruker Hamas som unnskyldning for å legitimere et folkemord/etnisk rensing. Om Israel bruker Hamas som unnskyldning for å legitimisere etnisk rensing så er ikke Hamas irrelevant. QED. Men fint at man har selvinnsikt nok til å oppfatte at det at man ikke tør ta i spørsmålet med ildtang insinuerer at man er en Hamas-sympatisør. Endret lørdag kl 21:06 av Ballalaika 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå