Lallabaika Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Tussi skrev (2 minutter siden): Det vet vi ikke, de kan ønske å hjelpe Hamas. Den beste måten å bringe nødhjelp til Gaza på er å presse Israel til å åpne grensene. Det er vel ingen som faktisk tror at dette skipet ville få lov å nå Gaza... Jo, det vet vi. Det er hittil det eneste verifiserte fakta. Ergo den eneste likheten mellom eksemplet du kom med og dette skipet. 3
Tussi Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Lallabaika skrev (Akkurat nå): Jo, det vet vi. Det er hittil det eneste verifiserte fakta. Ergo den eneste likheten mellom eksemplet du kom med og dette skipet. Lallabaika skrev (Akkurat nå): Jo, det vet vi. Det er hittil det eneste verifiserte fakta. Ergo den eneste likheten mellom eksemplet du kom med og dette skipet. Du antar 3
Imaginacíon Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) 2 minutes ago, Tussi said: De var bevæpnede og angrep IDF som skulle sjekke skipet. Det var ikke sivile aktivister som satt rolig og kikket ut i lufta Hvorfor var de bevæpnet? Hvorfor angrep de IDf? Jeg går ikke god for den forklaringen, men om så var, det forsvarer overhodet ikke at Israel angriper dette skipet med droner. Endret 6. mai av Imaginacíon 3
Tussi Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Jeg går ikke god for den forklaringen, men om så var, det forsvarer overhodet ikke at Israel angriper skipet med droner. Igjen , det vet vi ikke, og jeg forsvarer ikke det uansett. Men time will show 2
Lallabaika Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Tussi skrev (Akkurat nå): Du antar Hva antar jeg? Jeg forklarer deg at argumentet ditt om at dette skipet kan relateres til dette andre skipet ikke henger på greip. 3
Tussi Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Lallabaika skrev (Akkurat nå): Hva antar jeg? Jeg forklarer deg at argumentet ditt om at dette skipet kan relateres til dette andre skipet ikke henger på greip. Det er ditt syn, og det er greit. 3
Lallabaika Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) Tussi skrev (2 minutter siden): Det er ditt syn, og det er greit. Sitat Det er flere likheter her, et skip med propalestinere som hevder de har nødhjelp, men nekter inspeksjon Det er blitt bekreftet at skipet skal inspekteres. Ergo gjelder ikke denne likheten. Ergo er den eneste likheten, pr nå, at det er et skip med personer som hevder de har nødhjelp. Endret 6. mai av Lallabaika 2
Tussi Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Lallabaika skrev (1 minutt siden): Det er blitt bekreftet at skipet skal inspekteres. Ergo gjelder ikke denne likheten. Ergo er den eneste likheten, pr nå, at det er et skip med personer som hevder de har nødhjelp. Så fint, da vil sannheten komme frem, uansett hvem den gagner 1
Lallabaika Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) Tussi skrev (2 minutter siden): Så fint, da vil sannheten komme frem, uansett hvem den gagner Og det er det desidert viktigste. Viser det seg at skipet inneholder materialer eller produkter som kan hjelpe Hamas vil jeg naturligvis forholde meg til det. På lik linje som jeg vet at du ikke vil støtte IDF sitt påståtte angrep, hvis det viser seg å være uberettiget. Endret 6. mai av Lallabaika 4
Samms Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai USA seier dei ikkje er involvert i siste angrep på Yemen. Har Israel nådd grensa for kva USA støtter? Quote 17:15 GMT US again says it is not involved in Israeli strikes on Yemen A defence official tells Al Jazeera the US did not participate in the Israeli strikes on Sanaa today. An official told Al Jazeera on Monday that the US was also not involved in that day’s strikes on Hodeidah. (1) Update LIVE: Israel strikes Yemen’s Sanaa, Trump says US will stop bombing Houthis 1 2
Abigor Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai 21 hours ago, Tussi said: Det hadde befolkningen i Gaza aldri akseptert,.De er sterkt islamske Så får de heller akseptere at barna deres blir bombet?!? 3
ParadiseCity Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Tror det er mer sannsynlig at Israel ikke vil havne i en potensiell voldelig situasjon med en haug med aktivister + Greta Thunberg og et tv team på slep enn at det var en Hamas kommandosenter i baugen på skipet. 3
Samms Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai 42 minutes ago, Ballalaika said: Big if true https://www.abcnyheter.no/a/196088754/ Eller det kan være andre grunner til Trump sitt utspel. Motstand i MAGA og kongressen. Trump veit og at alle USA sine kriger ikkje er populær i USA og kan inkassere ein "deal" og gå vidare. Fortsetter Houtiane å skyte på berre Israel og skip på veg til havn i Israel så kan han overlate vidare bombing til Isreal. Quote 17:30 GMT Trump announces end to Yemen strikes amid pressure from Dems, MAGA Trump’s bombing campaign of Yemen has sat uncomfortably with his pledge on the campaign trail to disengage the US from foreign wars. Several key figures in his Republican Party criticised the escalation, saying it did not fit into the America First foreign-policy ideology Trump has long espoused. A cadre of Democrats and at least one Republican – Senator Rand Paul – have also questioned whether the six-week bombing campaign extends beyond Trump’s presidential power. Under the War Powers Resolution, the executive branch may introduce US military personnel into a hostility only if it is done to thwart an imminent attack. Otherwise, such acts require approval from the US Congress. The Trump administration has said the strikes on Yemen fall under presidential powers, pointing to the Houthi strikes on US commercial and naval ships. Trump said the Houthis agreed to pause those strikes although the armed group has not confirmed the claim. LIVE: Israel strikes Yemen’s Sanaa, Trump says US will stop bombing Houthis | Israel-Palestine conflict News | Al Jazeera 2 1
Imaginacíon Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Så sies det rett ut. Etnisk rensing. Bosetterne har siklet lenge på dette nå. https://www.theguardian.com/world/2025/may/06/hamas-israel-hunger-war-in-gaza 2 2
Lallabaika Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) Imaginacíon skrev (48 minutter siden): Så sies det rett ut. Etnisk rensing. Bosetterne har siklet lenge på dette nå. https://www.theguardian.com/world/2025/may/06/hamas-israel-hunger-war-in-gaza At noen kan sitte i trygge Norge og si at kritikk mot dette er antisemittisme og at de som er i mot dette støtter Hamas... og samtidig antyde at de sivile nærmeste fortjener dette fordi de "valgte" Hamas. Viser hvor intellektuellt fattig samfunnet vårt har blitt. Det er som vi er tilbake i middelalderen. Med status av samfunnet vårt i betraktning, og i tilfelle noen synes dette er vanskelig å forstå, er dette basert på et summasummarium av retorikken som er ført siden 7.oktober. Forstår man fortsatt ikke, har jeg dessverre ikke den intellektuelle kapasiteten til å forklare, for da må det være snakk om en ekstrem selektiv hukommelse eller vrangforestillinger. Internett og fri informasjon kunne vært det absolutt beste for menneskeheten, men i stedet er vi her. Sukk! Endret 6. mai av Lallabaika 4 2
Imaginacíon Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai 4 minutes ago, Lallabaika said: At noen kan sitte i trygge Norge og si at kritikk mot dette er antisemittisme og at de som er i mot dette støtter Hamas... Viser hvor intellektuellt fattig samfunnet vårt har blitt. Det er som vi er tilbake i middelalderen. Internett og fri informasjon kunne vært det absolutt beste for menneskeheten, men i stedet er vi her. Sukk! De er verdensmestre på bortforklaring. Hungersnød? Finnes ikke, se på bildene av godt fødde palestinere. Det de ikke tar med i beregningen er at først rammer feilernæringen, først og fremst barn og eldre. Det som kommer nå er hungersnøden. Matlagrene er tomme. 5 1
Ballalaika Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Lallabaika skrev (17 minutter siden): At noen kan sitte i trygge Norge og si at kritikk mot dette er antisemittisme og at de som er i mot dette støtter Hamas... og samtidig antyde at de sivile nærmeste fortjener dette fordi de "valgte" Hamas. Følger ikke så godt med i den norske diskursen kanskje, hvem er det som sier dette? Link?
UglaSukk Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Samms skrev (13 timer siden): (1) Update LIVE: Israel strikes Yemen’s Sanaa, Trump says US will stop bombing Houthis Ble overrasket over denne. Og nå ser jeg dette : "Exclusive: Saudi Arabia pressed Trump to stop attacks on Yemen ahead of visit Riyadh warned the US of the repercussions of attacking Yemen while Trump is visiting the kingdom, US officials say." https://www.middleeasteye.net/news/exclusive-saudi-arabia-pressed-trump-stop-attacks-yemen-ahead-visit Og så Saudi Arabia som bombet Jemen i flere år. Endret 7. mai av UglaSukk 4
Ballalaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Rapport/Essay om Hamas' bruk av menneskelige skjold. Den er på 87 sider så muligens for spesielt interesserte. IDK. https://henryjacksonsociety.org/wp-content/uploads/2025/05/HJS-Hamass-Human-Shield-Strategy-in-Gaza-Report-WEB.pdf 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå