Gå til innhold

Tibber strømselskapet hvor teknologi sparer deg for penger


Anbefalte innlegg

op77 skrev (På 29.9.2022 den 22.01):

Ville styrt unna!

Tibbers siste stunt vitner om at de er på randen av konkurs. De som aksepterer å betale på forskudd, som selvsagt er ulovlig, vil aldri se pengene igjen om (når) de går konkurs. Norge har ingen statlige garantier for strømleverandører.

Her er det bare å bytte leverandør fort som fy!

 

Det samme kunne du sagt når de startet opp og valgte å ikke sløse enorme millioner på bankgarantier slik de fleste andre strømselskaper som gjør (iallefall gjorde på den tiden). Ser du derimot både denne nye faktureringen og ikke sløsing av å sette av penger i bankgarantier (og heller la monopolselskapene fakturere kunden direkte helt separat) i sammenheng, så ser du et selskap som aktivt prøver å holde kostnaden for sluttkunden nede. De går imot strømmen for å holde den faktiske strømprisen til det absolutt minimale, selv når det fører til at kunden må venne seg til å få faktura både fra Tibber og fra kraftselskapet i området. Andre selskaper som utelukkende leverer en fakturering som kraftselskapene ikke lenger får lov å gjøre selv øker heller kostnaden for kunden enn å prøve å være så lean som mulig. Andre selskaper driver med dørsalg, selv midt i en global pandemi, imens Tibber aktivt brøver å få innført en bransjenorm som forbyr telefonsalg (og nettopp derfor betaler de heller ikke for en helt bortkasta "sertifisering" a "Trygg strømhandel" som resten av bransjen har funnet opp for å konspirere imot å lure kundene enklest mulig). Tibber prøver utelukkende å tjene penger på salg av smart elektronikk som sammenlagt vil kunne få ned nettleie ved å kutte peakene, de setter nettopp sitt eget påslåg så lavt at de ikke tjener penger på å formidle strøm. Andre "strømselskaper" gjør kun en faktureringsjobb imens de også prøver å selge deg mobilabonnement (som de også wholesaler fra noen andre).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg er enig, og sier det samme til mine venner/kollegaer.

For å gjenta det ali q skriver; Man får velge om man ønsker å betale mer til strømselskapet sitt (gjerne uten å vite det da flere strømselskap skjuler/forsøker skjule avgiftene) slik at selskapene får mer penger på bok og dermed en større sikkerhet. Betaler man for strøm + direkte i lomma til selskapet, har selskapet penger til å betale for kundens strøm i forkant og etterfakturering er ikke et tema. 

For selskaper som ikke tar seg mye ekstra betalt (betaling utover strømkostnaden), eksisterer det ikke en stor pengegruve strømselskapet kan ta av for å forskuddsbetale strømmen din. Dermed må selskapet heller ta seg betalt for strømmen i forkant (strømselskapet må betale forskudd på strømmen som leveres kundene, og på en måte er det rimelig å be om disse pengene fra kundene på innkjøpstidspunktet?). Alternativt må strømselskapet låne penger i banken som ikke akkurat er rentefritt i disse tider. Hvem må evt. betale rentene? Jo, strømkundene. 

Oppsummert ser jeg det ganske likt som ali q, totaltsett sparer man penger ved å gjøre som Tibber. Så lenge de ikke går konkurs, da.. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Heisann! Jeg bruker Tibber, strømselskapet som ikke tjener penger på strømforbruket ditt. Appen gir deg i stedet full kontroll over strømforbruket og kan hjelpe deg å redusere det. Prøv Tibber du også, så får både du og jeg 400 kr til å handle smarte dingser for i Tibber Store. Tibber har ingen bindingstid.

Finn ut mer her: https://invite.tibber.com/y139m6b2

Endret av Telefonstaalpe
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann! 🤗 Jeg bruker Tibber, strømselskapet som ikke tjener penger på strømforbruket ditt. Appen gir deg full kontroll over forbruket og hjelper deg å redusere det. Dersom du blir Tibber-kunde innen 12. oktober 2023, får både du og jeg hele 1000 kr til å handle smarte dingser for i Tibber Store. Bonusen får du når du har lastet ned Tibber-appen og blitt kunde. ️ Finn ut mer her: https://invite.tibber.com/3zop2h4b

Lenke til kommentar
apaulsberg skrev (49 minutter siden):

Jeg bruker Tibber, strømselskapet som ikke tjener penger på strømforbruket ditt.

Tibber tar 39 kr/mnd, så de tjener 468 kr/år på hver kunde.

Jeg byttet til Vibb, som har 0 i påslag, 0 i månedsgebyr og 3 års garanti mot prisendringer. Har ikke behov for appen deres, bruker andre apper når jeg (en sjelden gang) sjekker strømprisen. Tibber har også vervepremie (300 kr til både verver og den vervede) for de som gidder å styre med slikt.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo endret tittelen til Tibber strømselskapet hvor teknologi sparer deg for penger
zanta skrev (11 timer siden):

Tibber tar 39 kr/mnd, så de tjener 468 kr/år på hver kunde.

Jeg byttet til Vibb, som har 0 i påslag, 0 i månedsgebyr og 3 års garanti mot prisendringer. Har ikke behov for appen deres, bruker andre apper når jeg (en sjelden gang) sjekker strømprisen. Tibber har også vervepremie (300 kr til både verver og den vervede) for de som gidder å styre med slikt.

1000,- i verv. Ellers er det 500,-. Ganske bra hvis du er flink til å verve bekjente.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Byttet til Tibber for å bedre integrere smarthjemmet mitt opp mot strømprisen. Ved å investere i Tibber PulseEbeco EB-Therm 500 termostat og Easee elbillader som kan kjøpes i deres nettbutikk, kvalifiserte jeg samtidig til Enova støtte. Om du er interessert i det samme, eller bare ønsker en bra strømavtale, kan du benytte vervelinken min og få 1000,- kr å handle for i en begrenset periode i Tibber sin nettbutikk: https://invite.tibber.com/d3b4wvyn (400,- kr ellers)

Endret av Nystic
Lenke til kommentar

Heisann! 🤗 Jeg bruker Tibber, strømselskapet som ikke tjener penger på strømforbruket ditt. Appen gir deg i stedet full kontroll over strømforbruket og kan hjelpe deg å redusere det. Prøv Tibber du også, så får både du og jeg 1 000 kr til å handle smarte dingser for i Tibber Store. Tibber har ingen bindingstid.  ️ Ps, en invitert kunde eller verver kan ikke motta bonus hvis den inviterte kunden har vært Tibber-strømkunde de siste tolv måneder, beregnet fra datoen kunden ble invitert. Finn ut mer her: https://invite.tibber.com/iuk5isox

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...