Labelle Skrevet 11. mars 2024 Skrevet 11. mars 2024 Endelig en bilvask. Har ikke vasket på månedsvis. Dårlig samvittighet mtp salting. Ble børsteløs maskinvask. 2
Iterion Skrevet 12. mars 2024 Skrevet 12. mars 2024 Bilvask blir det ganske mye av her om vinteren, utenom det så har jeg endelig fått montert skvettlapp igjen høyre foran som hadde løsna. Måtte dra ut og bytte 2 knekte plugger til skvettlappen, godt å få det unnagjort 🥳 Snart blir det bremseservice og etterbehandling av coatinga 1
PaladinNO Skrevet 12. mars 2024 Skrevet 12. mars 2024 (endret) La om hjul tilbake til piggfritt på søndag. Og det var SÅ behagelig å slippe å høre den konstante ulingen fra piggene på tørr asfalt! ❤️ Sjekket også lufttrykket og etterfylte etter behov. Har sløvet med det et par ganger tidligere, og hatt vibrasjoner i rattet til det var gjort. Veldig kjekt å ha en liten kompressor stående. Endret 13. mars 2024 av PaladinNO 1
Maskinfører Skrevet 18. juni Forfatter Skrevet 18. juni Ja Høyre vinterdekk var slitt godt jeg har justert forestillinga samt skifta dekk får bestille 2 stk Piggfrie vinterdekk fra Fevik 1000,- pr stk 😀 1 1
Hanhijnn Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Maskinfører skrev (9 timer siden): Ja Høyre vinterdekk var slitt godt jeg har justert forestillinga samt skifta dekk får bestille 2 stk Piggfrie vinterdekk fra Fevik 1000,- pr stk 😀 Det har vært piggdekk en gang i tiden...? Har du tatt ut piggene selv, eller har dekket kvittet seg med dem på egenhånd? 1
Maskinfører Skrevet 19. juni Forfatter Skrevet 19. juni Hanhijnn skrev (3 timer siden): Det har vært piggdekk en gang i tiden...? Har du tatt ut piggene selv, eller har dekket kvittet seg med dem på egenhånd? Nei det var huller fra før av sånn at de kan pigges opp men pigger fungerer jævlig dårlig på Pickup spesielt som bakdekk 1 vinter så er piggene borte heter Federal Himalaya 😀 1
Iterion Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Powertrainer skrev (5 timer siden): Jeg har sittet på 🤣 I forrige uke la jeg på karbonfiberlogoene i svartgrå farge på de originale logoene som matcher både spoileren som er i samme farge og i karbonfiber den også. Så ble det en vedlikeholdsvask for å få frem coatingen igjen, den skal holde ca 1 års tid. I tillegg har jeg fått begge sidene av bunnen på hjulbuene lakkert da lakken hadde prellet av der. Så foliert begge sider og fikset folie som hadde løsnet øverst på hjulbuene. Så er den så godt som strøken igjen. Neste nå er nok å vente på ny bakluke så EU-kontroll senere i år. Resultatet på vasken og logoene kan ses under 2
Sovna Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Har satt motorprogram i sport modus på Mercedes med 9 trinns automat. Full gass/høyt turtall over tid for å få bort gul motorstyrings lampe i dashbordet. Mistanken; tett partikkelfilter. Funka. Nå har lampa sluknet. Ble ikke noe MDG kjøring i dag gitt.. 3
Powertrainer Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Iterion skrev (14 timer siden): 🤣 I forrige uke la jeg på karbonfiberlogoene i svartgrå farge på de originale logoene som matcher både spoileren som er i samme farge og i karbonfiber den også. Så ble det en vedlikeholdsvask for å få frem coatingen igjen, den skal holde ca 1 års tid. I tillegg har jeg fått begge sidene av bunnen på hjulbuene lakkert da lakken hadde prellet av der. Så foliert begge sider og fikset folie som hadde løsnet øverst på hjulbuene. Så er den så godt som strøken igjen. Neste nå er nok å vente på ny bakluke så EU-kontroll senere i år. Resultatet på vasken og logoene kan ses under 🤩👍👍👍
Powertrainer Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Vurderer å koble inn en 2kohms motstand på utetemp.sensoren for å få outlandern til å kjøre elektrisk året rundt. Noen som vet om det er en lur ide? Nå må utetemperaturen være over 10 grader for at den skal kjøre elektrisk. 1
Hanhijnn Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Powertrainer skrev (1 time siden): Vurderer å koble inn en 2kohms motstand på utetemp.sensoren for å få outlandern til å kjøre elektrisk året rundt. Noen som vet om det er en lur ide? Nå må utetemperaturen være over 10 grader for at den skal kjøre elektrisk. Bedre å bytte den ut med en elektrisk bil da.
Powertrainer Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Hanhijnn skrev (2 timer siden): Bedre å bytte den ut med en elektrisk bil da. Den er jo elektrisk, med en fossilmotor som dødvekt😅
Hanhijnn Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Powertrainer skrev (38 minutter siden): Den er jo elektrisk, med en fossilmotor som dødvekt😅 Hvis temperaturen er over 10 grader ja...
Powertrainer Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Hanhijnn skrev (1 time siden): Hvis temperaturen er over 10 grader ja... Det er det som er problemet😅
Maskinfører Skrevet 20. juni Forfatter Skrevet 20. juni Powertrainer skrev (6 timer siden): Vurderer å koble inn en 2kohms motstand på utetemp.sensoren for å få outlandern til å kjøre elektrisk året rundt. Noen som vet om det er en lur ide? Nå må utetemperaturen være over 10 grader for at den skal kjøre elektrisk. Kan tenke meg at motoren vil bli fortere utslitt ? Er det PHEV vi snakker om ?
Duriello Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Maskinfører skrev (13 minutter siden): Kan tenke meg at motoren vil bli fortere utslitt ? Er det PHEV vi snakker om ? Utslitt av å ikke brukes? 😅 Phev ja.
Maskinfører Skrevet 20. juni Forfatter Skrevet 20. juni Duriello skrev (28 minutter siden): Utslitt av å ikke brukes? 😅 Phev ja. Ja om han bare skal kjøre elektrisk så vil jo elektromotoren bli utslitt slår den ikke over til vanlig motor på langtur da ?
Duriello Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Maskinfører skrev (5 minutter siden): Ja om han bare skal kjøre elektrisk så vil jo elektromotoren bli utslitt slår den ikke over til vanlig motor på langtur da ? Tok ikke den med i beregningen. 😂 Aner ikke, aldri kjørt hybrid. 1
Maskinfører Skrevet 20. juni Forfatter Skrevet 20. juni Duriello skrev (7 minutter siden): Tok ikke den med i beregningen. 😂 Aner ikke, aldri kjørt hybrid. Ikke det nei 😀 Phev har både elektrisk og bensinmotor aldri kjørt hybrid jeg heller men mener elektromotor er til bykjøring og bensin på lengre strekninger dvs du begynner og kjøre med elektromotor 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå