Gå til innhold

Phil Spencer ønsket helst at Microsoft kunne kjøpe Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Sidekick said:

Spillverdenen er nok best som den er idag, at Microsoft skal kjøpe opp alt viser hvor deseperate de er. La Nintendo være Nintendo og Valve være Valve, egne selskaper. Så er jo også Valve privateid og ingen vet den egentlige verdien.

Verdiene er hvertfall såpass at Gabe kan leke seg med de aller rikeste. Han ha en diger Yahct som trenger en ganske stor følgebåt som fungerer som helikopterplass og har vært i Norge i sommer for å dykke. Jeg tror ikke Gabe kan kjøpes for penger.

Han har vel aldri vært en tilhenger av Microsoft eller Windows heller…

Lenke til kommentar
27 minutes ago, svenka said:

Er det i det hele tatt noen som vet verdien til Nintendo selskapet?? Vi snakker vell om et astronomisk beløp.

Jeg tror ikke de først og fremst var verdien på selskapet som var problematisk for Microsoft. Problemet er at Nintendo har en ganske diger bankkonto og har dermed ikke behov for penger for å kunne investere i hva enn det er de ønsker å investere i.

Lenke til kommentar
svenka skrev (1 time siden):

Er det i det hele tatt noen som vet verdien til Nintendo selskapet?? Vi snakker vell om et astronomisk beløp.

Den er jo offentlig tilgjengelig siden de er børsnoterte. Rundt 50 milliarder dollar. Ca halvparten av Equinor. Eller 3 ganger Telenor.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 20.9.2023 den 9:49 AM):

Verdiene er hvertfall såpass at Gabe kan leke seg med de aller rikeste. Han ha en diger Yahct som trenger en ganske stor følgebåt som fungerer som helikopterplass og har vært i Norge i sommer for å dykke. Jeg tror ikke Gabe kan kjøpes for penger.

Han har vel aldri vært en tilhenger av Microsoft eller Windows heller…

Nå er vel nevnte platform svært delaktig i at gabe kan smile hele veien til yachten, banken og helikopteret. 

Lenke til kommentar
Quote

– På et eller annet tidspunkt ville det å få tak i Nintendo vært et høydepunkt i karrieren, og jeg tror oppriktig at det ville gagnet begge selskapene. Det tar bare lang tid for Nintendo å innse at deres fremtid ligger utenfor sin egen maskinvare. Lang tid.

HAHA! Slik jeg ser det er det Nintendo som driver med fremgang i bransjen. Sony og Microsoft gjør nå det samme hver gang, bare litt nyere HW.

Endret av sevayth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
sevayth skrev (15 minutter siden):

HAHA! Slik jeg ser det er det Nintendo som driver med fremgang i bransjen. Sony og Microsoft gjør nå det samme hver gang, bare litt nyere HW.

Det er alt for overdrevet. Nintendo gjør litt spenstige valg av hardware på godt og vondt, men å si at det er det eneste som drar bransjen fremover er jeg ekstremt uenig i. Den er jo såpass dårlig den hardwaren veldig ofte at dagens spill klarer jo ikke en gang å kjøre på den. De har ligget årevis bak på alt som heter online-spilling. Sony har VR som også er en fremoverlent løsning. Og noen må nesten drive teknologien fremover rent ytelsesmessig. Jeg er heller bare mer glad for at det er litt utvalg og ikke alle satser på det samme.

Zepticon skrev (13 minutter siden):

Godeste Phil (i likehet med alle COEs som han) forstår ikke at verdien til Nintendo og Valve er det den er nettopp fordi de IKKE eies av grådige firmaer med styrer hvis mål er profittmaksimering på bekostning av alt annet.

Haha, altså... Nintendo styrer definitivt veldig grådig. De er børsnoterte de også på samme måte som MS, så de har ikke noe vesentlig ulik eierstruktur. De er tvert i mot verst i klassen på veldig mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...