Gå til innhold

Unity-kontorer stengt etter drapstrusler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
rabler skrev (32 minutter siden):

Jævla idioter. Drapstrusler gir dem jo bare sympati og har totalt motsatt effekt av hva man presumptivt kan anta idiotene ønsker. 🙄

Ja, helt enig med deg. Jeg er også sint for at de kommer med dette, men dette gjør bare ting verre. Selv kommer jeg heller til å kjøpe og installere de spillene laget i Unity i år og så ikke avinstallere med mindre jeg vet jeg ikke ønsker å spille det igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asså HALLO! Sier han virkelig at selskapet og de ansatte har mottatt drapstrusler?!

Regner med at alle som kjenner til Unity fra før og vet hvem den der tullingen som har tatt over er, vet at han garantert er den eneste som har mottatt drapstrusler 😅

Hvorfor skulle noen som bruker Unity eller jobber der true firma og sine kollegaer som sikkert hater den fyren like mye som vedkommende og alle andre akkurat nå?!

Er han så feig at han ikke engang vil gå ut og si at det er han selv som har blitt trua?! For en fjott....

Leste denne saken nå akkurat, og det tok meg 2 sekunder før jeg reagerte på hvorfor dem steger alle kontorer der den nye sjefen også holder til. Det er jo helt klart han han har mottatt trusler, og ikke mot at noen skal skade ansatte eller firmaet generelt. Men at noen helt sikkert vil gå etter han personlig. Så nå prøver han jo da og utnytte dette totalt fordi han allerede har møtt så kraftig motstand som sikkert ingen ny eier/CEO har gjort noen gang.

Han er hatet av så mange utviklere og gamere at det er rart han i det hele tatt fikk jobben..

Det som kommer og skje med Unity nå er jo totalt krise! Snart sier vel alle i Unity opp, og det ender med at han må gå av for at ikke selskapet skal gå totalt på ræva!

En fyr som vil ta betalt for alle kuler du skyter/lader om i battlefield er jo totalt fjern! Burde ikke få jobbe som vaktmester i et spill selskap engang.

Lenke til kommentar

Uakseptabelt. Det vitner om desperasjon. En desperasjon jeg kan forstå.

Jeg legger godvilja til, og ser for meg en ansatt som har jobbet i Unity lenge og brenner for å gi folk et godt og tilgjengelig spillutviklingsverktøy.

Når ledelsen tilsynelatende ødelegger selskapet ditt ved å stadig vri kursen vekk fra oppdraget om demokratisering av spillutvikling og å støtte fete spillprosjekter til å fokusere mer på tung industri, reklame, AI og profitt, så skjønner jeg at man kan blir frustrert, trist og forbanna. Og når ledelsen utfører spontane endringer som later til å gå tvert imot de gamle, noble visjonene, så skjønner jeg at man kan oppfatte ledelsen som fremmed, irrasjonell og ond. Fornuft blir ikke et alternativ, for visjoner og mål er helt skjevstilte. Man blir stressa. Man har nok vært det en god stund. Det føles som at det eneste alternativet for å redde selskapet er å ty til drastiske, irrasjonelle metoder.

Jeg kan føle med vedkommendes desperasjon.

Drapstrusler er fortsatt uakseptabelt.

Man kan forstå, uten å akseptere.

Lenke til kommentar

Har lest at dette trolig er en intern jobb for å få dem til å se ut som offerere og endre fokus etter en gigantisk PR selvmord. Ingen vil stole på dem etter dette.

Hadde vært mye smartere å prøve å få dette inn bakveien som en bedre betaling modell for noen spill og så stramme til.

Men etter det jeg forstår er sjefen en grådig idiot fra EA.

Lenke til kommentar

Drapstrusler er aldri veien og gå og er kontra produktivt.

Men denne modellen de velger, hvordan kan den være lovlig?

De har jo ikke lov til å tracke installasjonene. De kan riktignok tracke nedlastinger, men det er jo ikke det de bruker.

Så siden de ikke har noen faktiske tall å gå ut i fra, så regner jeg med det er en formula her av et slag, som f.eks nedlastinger x 0.8 = antall runtimes.

Nå er ikke jeg noen ekspert på finans, men sist jeg sjekket så må de jo vise hva de fakturerer for? For uten en spesifikk formula i avtalen så kan jo den betalende bare bestride kravet og si at det ikke stemmer. 

Samtidig påstår de at de har sikkerhetstiltak som gjør at de plukker opp om de blir lastet ned/installert flere ganger på samme system.

Google Store, Steam, Gamepass, Epic, alle disse vet jo om du eier spillet eller ikke. Men denne informasjonen blir vel ikke akkurat delt med Unity? Så hvordan klarer du da å skille dette?

Og så et siste poeng hvorfor dette er idioti av dimensjoner.

Hvis du trodde review bombing var ille, hva tror du skjer når folk finner ut at de kan få folk til å lide økonomisk også?

Betale $100 til et russisk zombie nettverk for å gjøre noen millioner med nedlastinger.

Herregud for en dårlig ide. Ta betalt for lisensen som andre folk, ikke slikt fiksfakseri som kan manipuleres. 

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...