Gå til innhold

Adapter for å bruke ekstern USB3 HDD med USB2?


Gazer75

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, wil said:

Hei. USB3.0 skal jo fungere på USB2.0 og USB1.1 da. Eneste som skjer er at du ikke får den hastigheten som USB3.0 tilbyr. Fungerer det ikke?

Ikke helt. USB3 er spesifisert til å måtte levere 900mA. USB2 kun 500mA. Så en USB3-disk som trekker over 500mA vil ikke garantert fungere. Mange USB3-disker kommer derfor med en Y-adapter for å kunne kobles til 2 USB-porter eller ekstern USB-strømforsyning.

Endret av sedsberg
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nå håper jeg jo at Trådstarter eller Faren til trådstarter har prøvd og koble til en Strømkabel hvis det fulgte med en sånn.

Hvis man har en 2.5 Tommers Ekstern harddisk, så er jeg ikke sikker på om man må ha ekstra strøm. Det var iallefall ikke det på den siste Eksterne harddisken som jeg kjøpte for lenge siden. Det mener jeg og huske at var en 2 TB Seagate. Man trenger heller ikke ekstra strøm på de eksterne kabinettene som jeg har.

Ekstra strøm trenger man vel hvis man kjøper sånne store bokser eller.

Lenke til kommentar

USB3-porter støtter normalt 900 mA, så en USB2 Y-splitter vil derfor gi 1000 mA, som burde være nok i massevis. Fulgte det ikke med en slik, så kan du se mitt forrige innlegg til link for å kjøpe. Kabelen vil fungere fint med både USB2 og USB3. Du må ikke ha USB3-støtte i utstyret som skal bruke disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...