Gå til innhold

Starfield-tråden


Anbefalte innlegg

Tjohei! mange har meninger om dette spillet, men jeg syntes i det minste det fortjener sin egen tråd.

Selv har jeg veldig delte meninger om spillet. Det er noen store irritasjonsmoment, hovedsakelig med UI/UX og bugs. De fleste av dem kan antagelig fikses i patcher og mods. Samtidig klarer jeg heller ikke å legge ned spillet eller slutte å spille, så noe direkte dårlig spill kan det jo ikke være ;)

Noen andre som fremdeles spiller, eller har dere hoppet på det neste og beste eller tilbake til noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått spilt noen timer nå, spiller på Series X. Synes så langt det er meget underholdende og litt overveldende med alle systemene som er tilgjengelig. Største ankepunktet så langt er loading inn og ut av bygninger og skipet, de går fort ja, men f.eks. Om det er en airlock så kunne de fint for min del droppet animasjonen og gått rett til loading eller skjult loadingen i animasjon (Noen airlocks har ikke loading så der er animasjon helt grei). Menyene er jo klassisk Bethesda med alt i lister og flytting mellom forskjellige menyer er jo helt på jordet, men vant med Skyrim/Fallout så kom fort nok inn i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Magnus Rydningen said:

Fått spilt noen timer nå, spiller på Series X. Synes så langt det er meget underholdende og litt overveldende med alle systemene som er tilgjengelig. Største ankepunktet så langt er loading inn og ut av bygninger og skipet, de går fort ja, men f.eks. Om det er en airlock så kunne de fint for min del droppet animasjonen og gått rett til loading eller skjult loadingen i animasjon (Noen airlocks har ikke loading så der er animasjon helt grei). Menyene er jo klassisk Bethesda med alt i lister og flytting mellom forskjellige menyer er jo helt på jordet, men vant med Skyrim/Fallout så kom fort nok inn i det. 

 

Jeg vokste opp med C64 og kassettspiller som loadet Ghostbusters osv. i 10-15 minutter så disse små loadingskjermene merker jeg nesten ikke noe av, hvert fall ikke på PC. Men det går kanskje raskere der med M2 og mer minne?

Enig i det med menyer. Det er enda kjipere på PC hvor det ikke tar noen som helst nytte av mus og tastatur og mulighetene det byr på.

Utover det har jeg heller ikke særlig sansen for romskip-delen som fremstår som et rent minispill som er omtrent helt valgfritt. Hadde sett for meg at jeg skulle zoome gjennom universet i mer "simulatorstil" eller i det minste noe som ligner mer på detaljene man har når man løper rundt på bakken.

Men det er gøy å utforske, krige, og bygge. Håper og tror at spillet er svært modbart og dermed kan by på veldig mye bra fremover.

Lenke til kommentar

Har ikke komme så langt ennå. Livet har kommet i veien. ...men jeg liker jeg har spilt så langt. Det er noe med Bethesda sine spill som få andre utviklere klarer å gjenskape. Enig i at det føles litt overveldende i starten. Og at det sikkert er en del quality of life forbedringer som kan gjøres med menyene.

Veldig glad for å ha et helt nytt single player Bethesda spill igjen. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Positivt:

Flott grafikk (utenom hdr og vannet i spillet)

Gode animasjoner.

Flott design på byer, skip og karakterer.

Bra musikk. 

Fantastisk voice acting på flere karakterer.

Følelse av å bli sterkere gjennom spilling.

Character creation. 

Bygging av skip og baser.

 

Negativt:

Clutter gjør det nærmest umulig å loote. 

Vekt systemet for loot, som gjør at du taper liv.

Vendor system som gjør at du ikke kan selge det du vil. 

Animasjoner av fjes som er alt for kraftig. 

Enkelte animasjoner som er av langt lavere kvalitet, og dermed stikker seg ut, slik som roboter når dem løper.

Massevis av bugs, karakterer som flyr rundt i luften, dirrer, faller gjennom gulvet, osv.

Flere crash. 

Space combat.

Våpenfølelse.

Skill treet.

Helt horrible menyer. 

Ikke kart.

Gå 5 meter mellom loading skjermer.

Loading av interiør på små bygg, med et enkelt rom, i byene hvor det allerede er et avgrenset område.

Storyen, og side missions. 

 

Spillet føles litt som gamle rpg spill, som prøver å hale ut tiden for at du skal betale et månedsbeløp. Det er mye innhold, men mye av det innholdet er totalt uinteressant. 

 

Det føles som et typisk fallout spill, bare med mindre fokus, og flere små irritasjoner. 

 

Om du er glad i space exploration så er no mans sky bedre.

Er du ute etter en god space rpg så er outer worlds bedre.

Er du ute etter noe som føles som skyrim in space så er starfield valget.

6/10.

8/10 om det ikke hadde så mye loading og bedre menyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Iki said:

Om du er glad i space exploration så er no mans sky bedre.

Er du ute etter en god space rpg så er outer worlds bedre.

Er du ute etter noe som føles som skyrim in space så er starfield valget.

6/10.

8/10 om det ikke hadde så mye loading og bedre menyer.

Om du er ute etter space exploration og space rpg i samme pakke finnes det ikke noe annet en Starfield.

Jeg liker for øvrig også Outer Worlds, men jeg synes ikke det er bedre enn Starfield på noen måte.

Det var jo litt strengt trekk for lasteskjermer og menyer ;)

Starfield er fortsatt en 9/10 for meg etter ca. 50 timer

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke Starfield er et fantastisk spill, men outer worlds føltes 100% som en Fallout 4 mod. Nesten rart de ikke ble saksøkt av Bethesda, da de til med med brukte default fallout hud. 

For alle sine feil og mangler føles i hvertfall Starfield ut som et egent spill (selv om det helt klart føles som et Bethesda spill)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Iki said:

Glemte også å nevne lock picking systemet som er helt bortkastet da det ikke baserer seg på hvor god du er som spiller, men heller på hvor mange lock picks du har klart å få med deg til låsen. (Oblivion og skyrim er milevis bedre)

Her har du nok misforstått.

Det holder med en lock-pick (digipick) hvis du er god som spiller. Du får den også tilbake om du løser den på første forsøk.

Det er bare hvis du gjør feil at må du bruke mange.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (34 minutter siden):

Jeg syns ikke Starfield er et fantastisk spill, men outer worlds føltes 100% som en Fallout 4 mod. Nesten rart de ikke ble saksøkt av Bethesda, da de til med med brukte default fallout hud. 

For alle sine feil og mangler føles i hvertfall Starfield ut som et egent spill (selv om det helt klart føles som et Bethesda spill)

Det var ikke så mye Bethesda kunne gjøre så lenge Obsidian ikke direkte kopierte merkevaren Fallout. ...selv om det er ganske tydelig at Fallout var hovedinspirasjonen bak The Outer Worlds.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Såvidt testet noen få timer.... ikke hatt tid - er fortsatt i Baldurs Gate (3). 227 timer i Baldurs Gate - og ikke ferdig ennå 🤣  Virket positivt det jeg har sett av Starfield i hvert fall. Par ting kom krypende etterhvert - manglende innstillinger for lysstyrke, hdr osv... Sort/mørkt ser grått ut - selv på en kalibrert skjerm altså :)  Manglende innstiling for field of view - burde være det på PC versjonen. Og kart når du er på bakken - wtf skjedde der Bethesda??  Men gleder meg til å spille mer Starfield når jeg en dag blir ferdig med Baldurs Gate :)

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (3 timer siden):

Her har du nok misforstått.

Det holder med en lock-pick (digipick) hvis du er god som spiller. Du får den også tilbake om du løser den på første forsøk.

Det er bare hvis du gjør feil at må du bruke mange.

Jeg tenker på at i tidligere spill så måtte du føle deg frem, her roterer du på en ring.

Lenke til kommentar

Forstår en del av kritikken mot spillet, spesielt når det kommer til lasteskjermer. Synes ikke Starfield gir meg "sandbox"-følelsen jeg håpet på, og føler spillet paradoksalt nok virker mindre enn f.eks Skyrim. Synes også fiendene er litt dumme til tider. Kan uten problemer angripe 20+ fiender med mye høyere levler så lenge du har noe å gjemme deg bak.

Storkoser meg likevel med spillet, og tipper jeg kommer til å spille det ihjel med ulike spillestiler og ikke minst mods. Er positivt overrasket etter at jeg ikke helt klarte å bli hektet på Fallout 4.

Lenke til kommentar

Enig. Og jeg forstår også kritikken av spillet. Men det rare er at jo mer jeg spiller det, jo bedre blir oppfatningen min av spillet. I begynnelsen ville jeg gitt det 6/10. Nå ville jeg sagt 8. Med mods og DLC tror jeg dette blir en 9+/10 med tiden. Men det er skuffende at det ikke er noe patch ennå, og det er enda mer skuffende at modverktøy og Steam Workshop osv. ikke kommer før i 2024. Det føles fremdeles littegrann beta. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært om de hadde gitt det ut ifjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...