Gå til innhold

Fem tips til deg som skal ut på romferd i Starfield


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
slæsk skrev:
Hadde mine tvil med at det ville være for mye planeter med for lite ting å gjøre på. Hadde visst helt rett i det fant jeg ut iløpet av de første 15 timene.
HÆ ? Jeg har brukt 8 timer på første piratplaneten og ENDA ikke ferdig med alt , mangler å ta en stygg boss-alien samt å renske siste utposten og dermed kommer jeg nå til et tips : Utforsk ALT og scann ALT på hver planet , er utrolig mange skjulte grotter også . En annen ting , hvis man sitter i romskipet i 24 timer , resetter man tradere på planeten . Ta vare på armour som gir deg stealth når du står stille , litt hjelp i combat istedet for å bruke skillpoints.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (16 minutter siden):
slæsk skrev (1 time siden):
Hadde mine tvil med at det ville være for mye planeter med for lite ting å gjøre på. Hadde visst helt rett i det fant jeg ut iløpet av de første 15 timene.

HÆ ? Jeg har brukt 8 timer på første piratplaneten og ENDA ikke ferdig med alt , mangler å ta en stygg boss-alien samt å renske siste utposten og dermed kommer jeg nå til et tips : Utforsk ALT og scann ALT på hver planet , er utrolig mange skjulte grotter også . En annen ting , hvis man sitter i romskipet i 24 timer , resetter man tradere på planeten . Ta vare på armour som gir deg stealth når du står stille , litt hjelp i combat istedet for å bruke skillpoints.

Enig, bare å ta seg god tid. Dette er et spill som man velger hvordan og hvor lenge man vil spille. Jeg har 25 timer spilt og har bare tatt en håndfull main quests og vært på få planeter. Mye kjekke sideoppdrag/factions.  Jeg storkoser meg. For meg er dette Fallout/Skyrim in space og jeg nyter det. 
 

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Fleskelars skrev (16 minutter siden):
slæsk skrev (1 time siden):
Hadde mine tvil med at det ville være for mye planeter med for lite ting å gjøre på. Hadde visst helt rett i det fant jeg ut iløpet av de første 15 timene.

HÆ ? Jeg har brukt 8 timer på første piratplaneten og ENDA ikke ferdig med alt , mangler å ta en stygg boss-alien samt å renske siste utposten og dermed kommer jeg nå til et tips : Utforsk ALT og scann ALT på hver planet , er utrolig mange skjulte grotter også . En annen ting , hvis man sitter i romskipet i 24 timer , resetter man tradere på planeten . Ta vare på armour som gir deg stealth når du står stille , litt hjelp i combat istedet for å bruke skillpoints.

Enig, bare å ta seg god tid. Dette er et spill som man velger hvordan og hvor lenge man vil spille. Jeg har 25 timer spilt og har bare tatt en håndfull main quests og vært på få planeter. Mye kjekke sideoppdrag/factions.  Jeg storkoser meg. For meg er dette Fallout/Skyrim in space og jeg nyter det. 
 

Ja kritikerne er nok polarisert om dette spillet , for oss som liker Skyrim og Fallout etc , er det et knallspill - liker atmosfæren ikke minst . Skjønner at noen ikke liker det , men for alle Bethesda fanes , er spillet et must , og det er visst mange av oss :) .
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (3 minutter siden):

Ja kritikerne er nok polarisert om dette spillet , for oss som liker Skyrim og Fallout etc , er det et knallspill - liker atmosfæren ikke minst . Skjønner at noen ikke liker det , men for alle Bethesda fanes , er spillet et must , og det er visst mange av oss :) .

Ja, fikk skikkelig nostalgifølese når jeg gikk gjennom porten til Akilla første gangen. Nydelelig atmosfære

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:
slæsk skrev:
Hadde mine tvil med at det ville være for mye planeter med for lite ting å gjøre på. Hadde visst helt rett i det fant jeg ut iløpet av de første 15 timene.
HÆ ? Jeg har brukt 8 timer på første piratplaneten og ENDA ikke ferdig med alt , mangler å ta en stygg boss-alien samt å renske siste utposten og dermed kommer jeg nå til et tips : Utforsk ALT og scann ALT på hver planet , er utrolig mange skjulte grotter også . En annen ting , hvis man sitter i romskipet i 24 timer , resetter man tradere på planeten . Ta vare på armour som gir deg stealth når du står stille , litt hjelp i combat istedet for å bruke skillpoints.
Reset tips: Reis til venus. Sitt i stol, 48 timer går veldig fort på venus
Lenke til kommentar
Tuftnaldo skrev (På 6.9.2023 den 13.40):

Fatter ikke at dei har brukt 25 år på dette🤣 Må være en løgn fra dem.. 

Med tanke på hvor langt tilbake spillmotoren deres går så ser jeg den. Det er noe med Bethesda-spill som bare føles gammeldags ut. Jeg er fullt klar over at spill-motorer oppdateres hele tiden, og å si når en motor er ny blir veldig likt "Skipet til Theseus", men det er noe som ikke klarer å komme seg helt videre.

Fikk litt samme følelse med Cyberpunk med tanke på hvor dritt skytefølelsen er.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Trur folk må roe ned og innsjå at Starfield ikkje er for alle.

Slow paced RPG som det ikkje er meining at du skal fullføre på 1-2-3.

Som Skyrim var i si tid. Men Skyrim var so ekstremt forut for si tid at ein ikkje syns tidsbruken spelte nokon rolle.

I motsetning til idag, der mange ser ut til å miste tolmodigheit over quests med meir ein ti orda dialogar. Starfield er eit spel som rewarder innsatsen du legg i spelet. Om du jobbar hardt med mining so tjener du inn at den tida du har mista i det lange løp.

Evig med cash og experience for eksempel. Men det krever jo å komme dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...