Gå til innhold

Hva skal jeg velge?!


ABA

Anbefalte innlegg

Jeg starter opprinnelig opp 5.året på en profesjonsutdanning ved NLA Høgskolen i Oslo denne høsten for å fullføre mitt siste år (avlegge master).

Det koster meg imidlertid 9000 kr for dette året og jeg begynner å tenke over om det vil være bedre for meg å få vitnemål fra et annet sted (NLA er kristent og har vel hatt dårlig omtale i media), og jeg er så langt unna kristen som du får det.

Jeg kan flytte over til annen høgskole dette siste året, kun betale 1500 kr for dette siste året og få vitnemål fra dette stedet. Å få vitnemål fra dette andre stedet er høyere status enn NLA, og jeg vil føle meg bedre om jeg får vitnemål herfra. Den faglige kvaliteten er også høyere her. MEN jeg ser det er litt mer obligatorisk oppmøte her, jeg må også utføre ti dager ekstra praksis og jeg kjenner ingen på dette stedet.
 

Hva ville dere valgt i min situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Du svarer nesten selv... Litt mer innsats for noe langt bedre. Bytt du.

Tja, men da blir vitnemålet fra denne andre høgskolen slik at emnene fra NLA bare får innpass (karakterene viser ikke… og jeg har gode karakterer), så om arbeidsgiver vil se karakterer, må jeg sende inn noe digitalt fra NLA uansett…? Fortsatt verdt det?

Lenke til kommentar
ABA skrev (1 minutt siden):

Tja, men da blir vitnemålet fra denne andre høgskolen slik at emnene fra NLA bare får innpass (karakterene viser ikke… og jeg har gode karakterer), så om arbeidsgiver vil se karakterer, må jeg sende inn noe digitalt fra NLA uansett…? Fortsatt verdt det?

Høres ut som det er verdt det for deg. 

Lenke til kommentar
ABA skrev (På 4.9.2023 den 16.55):

Tja, men da blir vitnemålet fra denne andre høgskolen slik at emnene fra NLA bare får innpass (karakterene viser ikke… og jeg har gode karakterer), så om arbeidsgiver vil se karakterer, må jeg sende inn noe digitalt fra NLA uansett…? Fortsatt verdt det?

Det er ikkje alle arbeidsgivarar som er så opptatt av karakterar (kan variere litt alt etter kva utdanning du tar), og om du blir spurt om karakterar så er det vanlegvis karakteren på masteroppgåva som er av interesse.

Du vil nok ha meir igjen for å kunne vise til vitnemål frå ein meir anerkjent skule, og kravet om meir obligatorisk oppmøte og praksis indikerer også at den andre høgskulen nok gir deg ei objektivt sett betre utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...