Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gult varsel om feil i avgasskontrollsystemet


Anbefalte innlegg

Hei.

Skal på verksted for å finne ut hvorfor det lyser gult varsel om feil i avgasskontrollsystemet på fredag. Bilen kan ikke kjøres med er i nød modus. Dataen i bilen viser at feilen er nede ved venstre forskjerm / front.  

Lurer på om det er sannsynlig at det kan være pga kraftig påkjørsel bakfra? Feks fått skade på chassiet ? Det klarer verkstedet å finne ut? 

Den har stått på verkstedet i 6 uker. Kan det være en grunn? De byttet også panseret pga annen sak /skade.

Noen som har noen erfaring eller kunnskap om det?

Har allerede en forsikringssak pga påkjørselen. Vært fint hvis det er pga den samme skaden/saken.

Hvis det viser seg at har ikke noe med påkjørselen å gjøre. Men noe annet får man dekket det av forsikringen da?

Blir veldig glad for alle svar. Tusen takk.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar.

Samme tenker jeg for det smalt så kraftig når påkjørsel bakfra skjedde. Jeg sto stille andre bilen kom i 60-70 km/t. Men verkstedet sier de har jobbet med biler og skade i 25 år. Aldri hørt om at bilen kan få andre skader lengre fremme.

 Har nå fått beskjed at det er havari på turboen. Når jeg hentet bilen fra verkstedet etter 6 uker  lyste også displayet oljeskift om 10 dager. Bilen har kjørt 14 000,-km. Alle servicer er gjort når de skal. Verkstedet sa bilen har stått lenge må bare kjøres med når jeg kom tilbake 2 ganger på 10 min. Fordi bilen var i nødmodus gikk så vidt å kjøre. Første gangen tok de pc med inn i bilen. Sa de slettet gule varselet på displayet. Men det kom tilbake med engang. Kjørte litt men kjørte tilbake. Fikk samme beskjed bilen må bare kjøres litt så forsvinner det gule varselet. Kjørte hjem så vidt bilen gikk.  Kjørte ikke mer før kranbil hentet den. Kjørte til verksted. Koster kr 22 000,- å reparere. Forsikringen min full kasko dekker ikke havari på turbo. Forbrukerrådet sa verkstedet har ansvar for bilen fra jeg leverer den og til jeg henter den. Har den fått skade i tiden den har stått på verksted skal verkstedet betale. Verkstedet skulle ringe meg tilbake igår. Men venter fortsatt. De måtte undersøke hva som er riktig. De eller jeg må betale. Noen som vet svaret på dette ? Blir veldig glad for svar gjerne fort som mulig.

Lenke til kommentar
Opelduude skrev (7 timer siden):

Sannsynligvis så dreier turbohavariet seg om uflaks. Det er nok noe som hadde kommet til å skje i nærmeste fremtid uansett om du hadde blitt påkjørt eller ikke. 

Er det en bil som har gått over 120 tusen km +++ så er det som å kjøre en tikkende bombe. Vet aldri når noe ryker neste gang. 

Bilen har kun gått 14 000 km 2018 modell Skoda Fabia 3 st.vogn Monte Carlo. 

Lenke til kommentar

Reklamer skriftlig til verkstedet på at alle feil på bilen ikke ble utbedret

Reklamer skriftlig til Skoda etter kjøpsloven på at turboen har røket og be om utbedring. Det er 5 års reklamasjonsrett fra kjøpsdato, så kryss fingra for at det er sent 2018z

Stå på ditt. Ta de til forbrukertvistutvalget.

Bilverkstedet du nevner er det merkeverksted, eller et 3je part skadeverksted?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...