Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forlovelsesring


Gjest a6c73...581

Anbefalte innlegg

Gjest a6c73...581

Hei dere 👋🏻 Jeg fikk spørsmål om jeg ville gifte meg i 2016, jeg sa selvfølgelig ja, men stusset på at det var kun jeg som hadde fått ring og ikke han. Jeg har spurt flere ganger å ønsker at han også skal ha en ring, men det vil han ikke Pga. Jobben. Han jobber som CNC operatør hvis noen vet hva det er.. Men alle kollegaene hans går med ring, så synes det er rart.. Han er redd for at ringen skal skade han. Men å gå rundt med en stor klokke er greit liksom.. Forholdet har ikke vært så enkelt til tider, så kanskje derfor han ikke vil ha ring.. Jeg stoler ikke på han etter han har lurt meg tidligere, så tankene vandrer så klart. Han er jo en veldig kjekk og sjarmerende mann.. Han vil gjerne gifte seg da, da ønsker han å ha ring. 

Anonymous poster hash: a6c73...581

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en legitim bekymring at ringen kan hekte seg fast og rive av fingeren. Kanskje spesielt for noen som jobber med maskiner. Jeg kjenner en som opplevde det og mistet fingeren. Klokke tror jeg ikke utgjør samme risiko, ettersom reimen stort sett vil ryke før håndleddet.

Men det er ikke noe i veien å f.eks ta av ringen når man er på jobb. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi valgte forlovelsesring til fruen, ingenting til gubben. Er ikke dette helt normalt?

Først etter at vi ble gift, begynte vi begge med giftering.

Mitt inntrykk er at forlovelsesring ofte følger frieriet, som en gave fra hen til den andre. 

Dersom det er farlig å bruke ring i hans jobb, må han for all del ikke pushes til det. Plutselig er det glemt å ta den av?

Hva gjelder trygghet, utroskap, etc.: Spiller det noen rolle om han har ring på fingeren, eller ei? Sånn egentlig?

Dersom han faktisk ønsker å gå bak ryggen din, vil ikke en ring stoppe han. Det moralske kompass følger ikke gifteringen.

Dersom du trenger bekreftelse fra ham, finnes det andre måter å oppnå denne på enn via ring? Kjenner han til, og har forstått, ditt behov for bekreftelse/anerkjennelse?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (33 minutter siden):

Jeg kjøper ikke grunnen hans til å ikke bruke ring. En med sånn type jobb bruker som regel hansker i kontakt med farlige gjenstander. 

Rundt ting som spinner skal man aldri bruke hansker. Hansker kan feste seg i maskinen og i praksis rive av hånda, men uten hansker får man bare kutt/skader men betydelig mindre enn med hansker.

Om TS sin forlovede jobber nært ting som spinner rundt er det godt mulig det ikke er lov med ringer, at forlovedes kollegaer bruker ringer betyr ikke at de jobber med akkurat det samme..
Men burde jo kanskje ta den av på jobb, så på igjen utenom jobb, om det er en risiko å ha den på jobb? Men gjen, fort gjort å glemme slikt også.

 

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (9 timer siden):

Rundt ting som spinner skal man aldri bruke hansker. Hansker kan feste seg i maskinen og i praksis rive av hånda, men uten hansker får man bare kutt/skader men betydelig mindre enn med hansker.

 

 

Nja. Man er ikke så veldig nære det som spinner rundt når man er CNC-operatør. Det er som regel en dør med glass i mellom deg og emnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a6c73...581 skrev (På 15.8.2023 den 10.46):

Hei dere 👋🏻 Jeg fikk spørsmål om jeg ville gifte meg i 2016, jeg sa selvfølgelig ja, men stusset på at det var kun jeg som hadde fått ring og ikke han. Jeg har spurt flere ganger å ønsker at han også skal ha en ring, men det vil han ikke Pga. Jobben. Han jobber som CNC operatør hvis noen vet hva det er.. Men alle kollegaene hans går med ring, så synes det er rart.. Han er redd for at ringen skal skade han. Men å gå rundt med en stor klokke er greit liksom.. Forholdet har ikke vært så enkelt til tider, så kanskje derfor han ikke vil ha ring.. Jeg stoler ikke på han etter han har lurt meg tidligere, så tankene vandrer så klart. Han er jo en veldig kjekk og sjarmerende mann.. Han vil gjerne gifte seg da, da ønsker han å ha ring. 

Anonymous poster hash: a6c73...581

Problemet her er jo ikke at han ikke går med ring, men at du ikke stoler på han og leter etter grunner til å støtte din egen mistanke.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest a6c73...581 skrev (På 15.8.2023 den 15.46):

Hei dere 👋🏻 Jeg fikk spørsmål om jeg ville gifte meg i 2016, jeg sa selvfølgelig ja, men stusset på at det var kun jeg som hadde fått ring og ikke han. Jeg har spurt flere ganger å ønsker at han også skal ha en ring, men det vil han ikke Pga. Jobben. Han jobber som CNC operatør hvis noen vet hva det er.. Men alle kollegaene hans går med ring, så synes det er rart.. Han er redd for at ringen skal skade han. Men å gå rundt med en stor klokke er greit liksom.. Forholdet har ikke vært så enkelt til tider, så kanskje derfor han ikke vil ha ring.. Jeg stoler ikke på han etter han har lurt meg tidligere, så tankene vandrer så klart. Han er jo en veldig kjekk og sjarmerende mann.. Han vil gjerne gifte seg da, da ønsker han å ha ring. 

Anonymous poster hash: a6c73...581

redactle unlimited

Dette er en gyldig grunn. Jeg kjenner noen få venner som jobber som maskinførere og de bruker ikke ringer på jobb selv om de er gift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 3f05f...fce
qualbeen skrev (På 17.8.2023 den 1.06):

Vi valgte forlovelsesring til fruen, ingenting til gubben. Er ikke dette helt normalt?

Først etter at vi ble gift, begynte vi begge med giftering.

Samme her. Trodde ikke menn hadde forlovelsesring.

Hun fikk ring, og hadde nok gledet seg veldig til å gå med den og vise den frem. Det var visst ikke selve symbolikken i at hun var lovet bort, men selve smykket. Den jeg kjøpte rakk visst ikke helt opp, for hun tok den med til sølvsmeden og byttet den i en dyrere en.

Anonymous poster hash: 3f05f...fce

Lenke til kommentar
Gjest 226e0...ca2

Giftering er forøvrig sjekketriks nr 1.

Damer som ønsker noe uforpliktende ser etter menn med ring, så vet de at det ikke blir no tull i etterkant.

Anonymous poster hash: 226e0...ca2

Lenke til kommentar
Gjest 54b9c...2c6
Gjest 226e0...ca2 skrev (14 minutter siden):

Giftering er forøvrig sjekketriks nr 1.

Damer som ønsker noe uforpliktende ser etter menn med ring, så vet de at det ikke blir no tull i etterkant.

Anonymous poster hash: 226e0...ca2

Eller kan lage et helvete i etterkant…?

Anonymous poster hash: 54b9c...2c6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...