Gå til innhold

Årevis sidan eit spel har vore så oppslukande


Anbefalte innlegg

Duriello skrev:
Fleskelars skrev (8 timer siden):

Nei jeg er Ranger ( frekk dame-skogalv ) , men du møter en Cleric ( Shadowheart ) ombord på romskipet . 

Høh, jeg prøvde å bruke den ability med henne, funka ikke, fikk mld om at målet måtte være humanoid elns, å at den ikke funka på abominations fiends etc? 🤔🤔

Fikk slått ham ned fysiskt doh, men ble veldig knappt om tid, jamfør overnevnte svartbakker 😅

Det var snodig , jeg brukte spellet like før jeg dro på jobb i går , funka da . Sverdet er jo lengre enn hu snertne Ranger-loppa mi , sparer det til en pompøs fighter ;) 😉.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner på spillet trolig i kveld. Har litt tid fremover til spilling. Dårlig vær meldt ute så da passer det fint med litt innetid. Gleder meg!

Spilte litt i early access for 2 år siden eller noe og digget det.

Skal forsøke hardt å ikke dø på første forsøket, eller i hvert fall se hvor langt jeg kommer uten å dø.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (45 minutter siden):

Er så fuckings dårlig i dette spillet. Tror jeg holdt på i 90 minutter før jeg greide å forsvare den porten ved grove. Og da bare med en kar med halvt liv igjen. Dette var etter jeg hadde gitt opp 2 ganger tidligere og dratt ut for å levle opp lit.

Brukte noen forsøk der i EA selv før alle overlevde. Huske bruke healing og buffs/debuffs. Må fokusere på mer enn bare damage. 

Prøvde ikke dette selv, men mulig man kan sette/flytte no oljetønner/grease ut der alle spawner og skyte ei flammepil. De står jo rimelig klynga i starten.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, barezell said:

Brukte noen forsøk der i EA selv før alle overlevde. Huske bruke healing og buffs/debuffs. Må fokusere på mer enn bare damage. 

Prøvde ikke dette selv, men mulig man kan sette/flytte no oljetønner/grease ut der alle spawner og skyte ei flammepil. De står jo rimelig klynga i starten.

Problemet er jo at etter type 3 turns er all healing magic brukt opp. Og health potions forsvinner fort også.

 

Lenke til kommentar
On 8/5/2023 at 4:17 PM, Gunfreak said:

Nå har ikke jeg spilt BG1 og 2 så vet ikke helt historien der, men hadde foretrukket en mer jordnær fortelling. Som med DOS 1 og 2. Er dette veldig universet er i ferd med å gå dukken.

 

Hadde foretrukket mer klassisk D&D en gruppe fremmede blir rekurtert på en tavern til å finne en artifact. Men så baller det på seg.

Hva er DOS?

BG3 er så vidt jeg har fått med meg satt noen hundre år frem i tid i forhold til BG1 og 2. Mer vet jeg ikke, har forsøkt å unngå spoilers. Men tipper vi får møte en skallet fyr med en giant space hamster i en eller an form :p

Icewind Dale spillene er mer likt det du beskriver ovenfor; en gruppe eventyrerer rundt et bord på en tavern osv, klassisk d&d start. Hadde vært fett med et Icewind Dale 3 i denne grafikkmotoren. Kan jo være gode sjanser for at det kan skje nå etter den gode kritikken på BG3.

 

Lenke til kommentar
37 minutes ago, GrinderX9 said:

Kan man spille det Coop slik som bg1 og 2. Husker en gang jeg og en vennegjeng startet en 6 player runde sammen det var veldig gøy :) 

Jeg har hatt problemer med å akseptere at denne Divinity klonen skal kalles BG3, men jeg må bare svelge det og skal forsøke å nyte det for det det er. 

Kan spille coop ja, opp til 4.

Hva er det som gjør det til en DOS klone, bortsett fra at de har en bedre versjon av grafikkmotoren? For meg føles de veldig forskjellige, og Larian sin homebrew av 5e føles ekstremt nært hvordan det føles å spille dnd rundt et bord med 5e. Mer enn hva bg1 og 2 fikk til med 2e.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 time siden):

Kan spille coop ja, opp til 4.

Hva er det som gjør det til en DOS klone, bortsett fra at de har en bedre versjon av grafikkmotoren? For meg føles de veldig forskjellige, og Larian sin homebrew av 5e føles ekstremt nært hvordan det føles å spille dnd rundt et bord med 5e. Mer enn hva bg1 og 2 fikk til med 2e.

Antar det er fordi en del ikoner er like. Når man åpner kasser, bøker, inventory. En del items som spellscrolls etc. Meny layout og mye annet er likt. Personlig liker jeg det veldig godt. Null vits å endre på masse uviktige ting bare for at det skal føles annerledes. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, herzeleid said:

Storkoser meg så langt! Eneste som irriterer meg er den forferdelige launcheren. Er det jeg som er helt teknisk inkompetent, eller må man trykke "sign up", så skippe for å vente litt for å få lov til å faktisk starte spillet (etter man har startet det i steam)? 

Du can toggle så du slipper å se sign up hver gang, så du starter, laucheren kommer og du velger Dx11 eller vulkan og kjører igang

 

Lenke til kommentar

Etter over 20 timer er ting på glid, har blitt level 5 og etter noen tøffe kamper driver jeg nå og renser de første områdene for baddies, utsletta alt i golbin basen og tempelet de hadde tatt over, drept han djevel karen der og tatt hode marken hans. Nå skal vi se om det er mer overlevbart å være nedi underdark eller hva det nå heter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...