Gå til innhold

Desse spela gler vi oss til i august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er snart 50 år, har spilt D&D siden tidlig 80-tall og vokst opp med Baldurs Gate, Eye of the Beholder, Ultima, Bard's Tale m.m.

Problemet jeg har med dagens RPG'er som kommer ut er at de rett og slett er FOR detaljfokuserte. Det blir for mye dialog som skal leses, for mange abilities man skal ta stilling til (før man i det hele tatt vet hva spillet fokuserer på). Ser ut som BG3 også går denne veien, og da blir det nok ikke til at jeg orker å sette av noen måneder på å fordype meg i spillet. (I min alder kan man kan ikke ta en lengre pause, uten at man mister historien og gameplayet, og nesten må starte på nytt når man kommer tilbake...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (17 timer siden):

Jeg er snart 50 år, har spilt D&D siden tidlig 80-tall og vokst opp med Baldurs Gate, Eye of the Beholder, Ultima, Bard's Tale m.m.

Problemet jeg har med dagens RPG'er som kommer ut er at de rett og slett er FOR detaljfokuserte. Det blir for mye dialog som skal leses, for mange abilities man skal ta stilling til (før man i det hele tatt vet hva spillet fokuserer på). Ser ut som BG3 også går denne veien, og da blir det nok ikke til at jeg orker å sette av noen måneder på å fordype meg i spillet. (I min alder kan man kan ikke ta en lengre pause, uten at man mister historien og gameplayet, og nesten må starte på nytt når man kommer tilbake...)

Er ikke like dreven eller erfaren som deg, men har akkurat samme inntrykk. Det blir for mye greier å finne ut av rett og slett. Opplever ofte at alle disse detaljene egentlig ikke gir noe verdi til selve spillet. Jeg vet ikke hvilket versjon av d&d reglene bg3 baserer seg på, men jeg var veldig godt fornøyd med 3 (eller var det 3,5) som bg2 og neverwinter spillene var basert på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...