Gå til innhold

Jehovas Vitne og politikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vokste opp med mye JW i familien, svaret jeg kan finne er at de alle venter på armagheddon og etter skal de troende som overlever bli styrt av de 144000 som kommer inn i himmelen som skal styre jorden sammen med gud,,,

har ikke helt styr på troen selv om jeg har vert rundt det i over 30 år, men er no lignende som "skal skje"

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ursidae skrev (11 timer siden):

vokste opp med mye JW i familien, svaret jeg kan finne er at de alle venter på armagheddon og etter skal de troende som overlever bli styrt av de 144000 som kommer inn i himmelen som skal styre jorden sammen med gud,,,

har ikke helt styr på troen selv om jeg har vert rundt det i over 30 år, men er no lignende som "skal skje"

Har du kommet deg ut?

Lenke til kommentar
reCaptcha_senior skrev (På 29.7.2023 den 20.22):

Har du kommet deg ut?

var aldri "INN" 😛 bare en forreldre som var medlem og bare den siden av slekten.
for meg som aldri var troende som ung var ikke JW mer enn at jeg ble dratt med på et møte eller to i uken på ca en time hver.
har ikke vert på et møte etter ca 6klasse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ikke lov å stemme ved valg og det forventes full nøytralitet til alt - så ingen 17.mai eller ja vi elsker etc... Jesus er kongen med stor K og han skal styre sammen med 144000 salvede i et tusenårsrike hvor ""alle" skal bli "forherlighet i kunnskap om Jehova" på en paradisisk jord...

Hele greia får Tolkien og Star Wars til å virke mer troverdig. Var selv innviet "støttemedlem" i over en lang periode...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...