Gå til innhold

Bibel koder av 777 og fysikk (α, e, π og φ)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tankekjøret til trådstarter, beviser bare min påstand om at bibelforskere bruker altfor mye tid og ressurser på verdiløs navle-beskuelse og forsvar av navle-lo.
Bibelen er skrevet såpass diffust og tvetydig at bibelforskerne alltid finner de svarene man ønsker seg.
Når man finner «bevis» for Guds eksistens i en tallrekke eller i tallet 777, er det kort og godt sludder og misbruk av verdifull hjernekapasitet.

Forsøk heller å spå i kaffegrut eller tarotkort på et sirkus.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

ja Biblelen er diffust for den som ikke har studert den mer enn å lese den 1 gang. 
Jeg synes du kanskje burde gå å finne en annen tråd istedenfor å komme med så mange tomme ord som ikke kommer noe vei. 

Det beste du kan håpe på er noen likes fra bla annet de andre som ikke kommer noen vei her akkurat som deg.

Endret av Alexander Marcussen
Lenke til kommentar
Alexander Marcussen skrev (3 minutter siden):

ja Biblelen er diffust for den som ikke har studert den mer enn å lese den 1 gang. 
Jeg synes du kanskje burde gå å finne en annen tråd istedenfor å komme med så mange tomme ord som ikke kommer noe vei. 

Det beste du kan håpe på er noen likes fra bla annet de andre som ikke kommer noen vei her akkurat som deg.

Og hvor langt har du kommet i samfunnsnyttig verdiskaping med «beviset» ditt, ut over å få litt ro i eget tankekjør ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

ja jeg har folk som takker meg for arbeider jeg har gjort hver eneste mnd.
Utover det så er jeg intressert i disse kodene selv da det var nøkkelen for å finne ut meningen med the fine-structure constant. Å dette har ingenting med samfunnsnyttig verdiskaping å gjøre.

Tror du folk har kjeledyr fordi det er samfunnsyttig eller fordi de vil ha kontakt med natur og en venn?
Er det samfunnsyttig med underholdning? allikavel så ser folk på det. 
Er det samfunnsyttig med musikk? Eller er det noe som vekker føleser. 
Ikke alt trenger å være samfunnsyttig heldigvis. 
Tror du folk har en religion fordi det er samfunnsyttig. 

Jeg tror at hvis du skal være samsfunnsyttig i alle dine veier så minner det meg mer om en robotisk person. 
 

Lenke til kommentar
Alexander Marcussen skrev (1 time siden):

ja jeg har folk som takker meg for arbeider jeg har gjort hver eneste mnd.
Utover det så er jeg intressert i disse kodene selv da det var nøkkelen for å finne ut meningen med the fine-structure constant. Å dette har ingenting med samfunnsnyttig verdiskaping å gjøre.

Tror du folk har kjeledyr fordi det er samfunnsyttig eller fordi de vil ha kontakt med natur og en venn?
Er det samfunnsyttig med underholdning? allikavel så ser folk på det. 
Er det samfunnsyttig med musikk? Eller er det noe som vekker føleser. 
Ikke alt trenger å være samfunnsyttig heldigvis. 
Tror du folk har en religion fordi det er samfunnsyttig. 

Jeg tror at hvis du skal være samsfunnsyttig i alle dine veier så minner det meg mer om en robotisk person. 
 

Godt du innrømmer at påstandene dine ikke har noen verdi i form av bevisføring for Guds eksistens.
Finstrukturkonstanten har derimot en funksjon i fysikkens verden: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fine-structure_constant
Likhetstegn mellom disse er kvasifilosofisk ønsketenking fra din side.

Kjæledyr og musikk har i høyeste grad samfunnsnyttig verdi. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Åja, men da inrømmet du jo nettop at Bibel kodene er sammfunnsyttig. Meningen til Fin-Structur Konstanten er jo der 😃
Å ja det er tallet 777. Så derfor dukker det opp i de mystiske plassene. 

fin-structur konstanten skinner veldig klart I Bibel kodene. Spesielt med 777.

Det er 18 vers I det Hebreaiske GammleTestamentet og Greske NyTestament som har ord i midten lagdt sammen der det blir 777.
Første vers er vers# 17 "the universe" היקום (r)
Andre vers er vers# 729 (α)

Og det er 16 vers i det Hebreaiske GammleTestamentet og Greske NyTestament som har 3 eller 4 ord i midten lagd sammen som blir 777.
Første vers er vers# 2187 (3*729 (α))

1618 (φ)

Det er 31102 vers i Bibelen:
Tilfeldighets kalkulason for å finne 777 i center ord eller 3/4 center ord i vers koblet til 729 er da:
(31102/18)*(31102/16) = 1 ut av 3,358,800

Å vi ser 3 CW (Center Word) av vers# 5325 (α*α ≈ 0.00005325) = 1000 + 777
Å vers# 5325 er 3de vers som har 3 eller 4 center ord som blir 1777 ut av 11 vers.

hvis vi legger til tilfeldigheten for dette også så får vi:
(31102/18)*(31102/16)*(31102/11) = 1 ut av 9,496,854,366

Fin-Strukctur Konstanten
inverse α er 1/137.035999206 = 0.00729735256 (α)

ultra calculation av revers standard vers# 1/ultra calculation av revers standard vers# 137
= 0.000002701...  2701 = total verdi av vers# 1 "α"

Sjekk CW resultater her: 777codes.com/bibledatabase/interface.php

Endret av Alexander Marcussen
Lenke til kommentar
Alexander Marcussen skrev (57 minutter siden):

Åja, men da inrømmet du jo nettop at Bibel kodene er sammfunnsyttig. Meningen til Fin-Structur Konstanten er jo der 😃
Å ja det er tallet 777. Så derfor dukker det opp i de mystiske plassene. 
 

Og det er her du foretar et useriøst kjempehopp i religiøs ønsketenking og tilpasser regnestykket og premissene til det svaret du ønsker deg. Et svar som er så mytisk, hersketeknisk og kvasifilosofisk at du kan imponere svake sjeler.

En klassisk felle som mange bibelforskere havner i, bevisst eller ubevisst fordi de lever i et ekkokammer og av å dominere/misjonere.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Å hvis vi legger til faktummet om at vers# 137 (inverse α) er det eneste verset som nevner "syv hundre og sytti og syv" så blir regnestykket slikt:

(31102/18)*(31102/16)*(31102/11)*31102
= 1 ut av 295,371,164,508,218 (over 295 trilliarder)

Tror dere virkelig at dette er tilfeldlig?

Det aller første ordet I Biblen er "In the beginning" בראשית som kun et ord i Hebraisk. Dette ordet har en standard verdi på 913.
"In the beginning" (H s) = 913 = Happy number(130 "inverse Alpha" (E o))
"In the beginning" (E o) = 137 (inverse α) = CW of verse# 913
"I begynnelsen" (N s) = 1013 = Prime number(171 = 137 + its prime order)
"I begynnelsen" (A=137 B=138 C=139) = 1763 (inverse Ω ≈ 1.763) [Ω = Omega = notifikasjon for Omega constant]
                                                                 = 3 CW of Genesis 1:1 (882) + 3 CW of John 1:1 (881)
882 = 82 "inverse Alpha" הפוך אלפא (Soft ordinal) w. ext...
881 = 81 "codes" κωδικοι (o) w. ext...

Genesis 5:31 [vers# 137]:
"And all the days of Lamech were seven hundred seventy and seven years: and he died."
Original text:  ויהי כל ימי למך שבע ושבעים שנה ושבע מאות שנה וימת

Endret av Alexander Marcussen
Lenke til kommentar
Alexander Marcussen skrev (13 timer siden):

Å hvis vi legger til faktummet om at vers# 137 (inverse α) er det eneste verset som nevner "syv hundre og sytti og syv" så blir regnestykket slikt:

Jeg synes det er interessant at guden din ikke var så nøye med matte, men brukte en verdi for invers alpha som dropper desimalene (rett verdi er ikke 137, men 137.035999084…).

Det er jo kanskje ikke så rart, siden denne guden dropper desimalene for pi også, og regner med pi=3 (1. Kongebok 7:23).

Alexander Marcussen skrev (14 timer siden):

(31102/18)*(31102/16)*(31102/11)*31102
= 1 ut av 295,371,164,508,218 (over 295 trilliarder)

Tror dere virkelig at dette er tilfeldlig?

Det kommer an på hvordan du har kommet fram til dette regnestykket. Slik det står her, er det jo ingen begrunnelse for noen av tallene eller regneartene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Alexander Marcussen skrev (På 30.7.2023 den 5.50):

Så vennligst gi meg bevis om at det er flere variasjoner av John 1:1. 

Jeg har ikke nevnt noe om variasjoner av John 1:1, det jeg forsøker fortelle deg er at det er høyst tvilsomt om vers 1 til 18 i prologen av John overhode er ekte. De oppviser en noe annerledes teologi enn resten av John, og også en annen teologi enn Mark, Matt, Luke inkludert de teoretiske kildene Q, M og L.

På én måte kan man si at 6 (MMLQML) tidligere kilder er totalt ukjente med Johns teologi i 1:1 - 18.  Så det later til at disse vers er senere tillegg, som hele kapittel 21 og fabelen om kvinnen som ble grepet i hor (7:53-8:11).  Mao. dokumentfalskneri og svindel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har gjort mer studie i den Norske versjonen av Genesis 1:1.

"I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden" (s)
= 2193 (3x731) = 2000 + 193 "invers Alfa" (N ro) = 400 + 1793 (111793 = Star(137))

Alle bokstaver lagt sammen fra order 13 til 20 "seven" (E r) = 703 = Trekant nr 37
Alle bokstaver lagt sammen fra order 17 til 29 = 703 
1729 = 1000 + 729 (α)

Vennligst se bilde som handler om første vers på Hebraisk for å forstå hvor utroligt dette er.

Å her er noen andre utrolige tign med Norsk:
"syv hundre og sytti og syv" er den 100% nøyaktige oversettelsen fra den Hebreaiske stavelsen av dette tallet som blir sett i vers# 137.
Det er 21 (7+7+7) bokstaver i "syv hundre og sytti og syv".
Det er 21 (7+7+7) bokstaver i "fin-Struktur konstanten" 
"fin-Struktur konstanten" (s) = 2101 = 7+7+7 med extra siffer og 0 fjernet
"Alfa" (A=729 B=730 C=731) = 2932 = 729 (α) + 271 (e) + 314 (π) + 1618 (φ)

Creation Holograph P.1 (Large).png

Lenke til kommentar
Alexander Marcussen skrev (1 time siden):

Har gjort mer studie i den Norske versjonen av Genesis 1:1.

"I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden" (s)
= 2193 (3x731) = 2000 + 193 "invers Alfa" (N ro) = 400 + 1793 (111793 = Star(137))

Alle bokstaver lagt sammen fra order 13 til 20 "seven" (E r) = 703 = Trekant nr 37
Alle bokstaver lagt sammen fra order 17 til 29 = 703 
1729 = 1000 + 729 (α)

Vennligst se bilde som handler om første vers på Hebraisk for å forstå hvor utroligt dette er.

Å her er noen andre utrolige tign med Norsk:
"syv hundre og sytti og syv" er den 100% nøyaktige oversettelsen fra den Hebreaiske stavelsen av dette tallet som blir sett i vers# 137.
Det er 21 (7+7+7) bokstaver i "syv hundre og sytti og syv".
Det er 21 (7+7+7) bokstaver i "fin-Struktur konstanten" 
"fin-Struktur konstanten" (s) = 2101 = 7+7+7 med extra siffer og 0 fjernet
"Alfa" (A=729 B=730 C=731) = 2932 = 729 (α) + 271 (e) + 314 (π) + 1618 (φ)

Creation Holograph P.1 (Large).png

Hvor mange null samfunnsnyttige/verdiskapende timer har du brukt for å produsere et svar som passer premisset ditt ?

Er det ikke bedre å skape noe som interesserer litt flere enn en håndfull navlebeskuere ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt over 7 år på det. Å så langt så er det under 10 stk som har vært negative mot disse kodene og hva jeg gjør. 
10 stk ut av 1200 views til nå må man forvente, spesielt her i Norge pga vi har tross alt mye dårlig vær her.
Du snakker ikke for alle sammen Inspector. Men man skulle nesten tro det. 
Mange folk mener det jeg gjør er helt utroligt. Jeg får mail hver mnd av fra 16 år til som rgel over 50 år å sier at det jeg gjør er utroligt og de takker meg for min nettside. 

Har du noen gang gjort noe som helst for å inspirere noen? Har du noen gang klart det? 
Har du folk som vil gi deg donasjoner for ditt oppdrag og din sak?
Har du folk som er villig til å gi deg penger for din bok?
Klarer du å inspirere en Norsk ungdom på 14 år?
Har du kvinner som du aldri har sett som hører på deg?
Har du noen gang fått e-mail av folk som som er høyt utdannet som kaller deg et geni?
Blir du ansett som en leder av folk I noe du har holdt på med?
Har du folk fra hele verden som ser hva du holder på med hver dag?
Har du folk som du aldri har sett som er villig til å hjelpe deg?
Har du Amerikanere bak din rygg som hjelper deg når de kan?


 

Lenke til kommentar
Alexander Marcussen skrev (3 timer siden):

Har brukt over 7 år på det. Å så langt så er det under 10 stk som har vært negative mot disse kodene og hva jeg gjør. 
10 stk ut av 1200 views til nå må man forvente, spesielt her i Norge pga vi har tross alt mye dårlig vær her.
Du snakker ikke for alle sammen Inspector. Men man skulle nesten tro det. 
Mange folk mener det jeg gjør er helt utroligt. Jeg får mail hver mnd av fra 16 år til som rgel over 50 år å sier at det jeg gjør er utroligt og de takker meg for min nettside. 

Har du noen gang gjort noe som helst for å inspirere noen? Har du noen gang klart det? 
Har du folk som vil gi deg donasjoner for ditt oppdrag og din sak?
Har du folk som er villig til å gi deg penger for din bok?
Klarer du å inspirere en Norsk ungdom på 14 år?
Har du kvinner som du aldri har sett som hører på deg?
Har du noen gang fått e-mail av folk som som er høyt utdannet som kaller deg et geni?
Blir du ansett som en leder av folk I noe du har holdt på med?
Har du folk fra hele verden som ser hva du holder på med hver dag?
Har du folk som du aldri har sett som er villig til å hjelpe deg?
Har du Amerikanere bak din rygg som hjelper deg når de kan?


 

Du skal ha kred for forretningskonseptet ditt (som sannsynligvis kan straffeforfølges for misvisende markedsføring)

En dose kvasivitenskap, en dose religion, en stor dose ønsketenkning og en liten dose filosofi. Alt blandet i usammenhengende resonnementer, forvirrende dårlig norsk og skjulte hersketeknikker. Vips så har du din egen religion med en egen tilhengerskare av lettlurte sjeler som gjerne betaler tiende. Et godt kjent fenomen i USA, men som oppegående nordmenn gjennomskuer som svindel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alexander Marcussen skrev (4 timer siden):

Har brukt over 7 år på det. Å så langt så er det under 10 stk som har vært negative mot disse kodene og hva jeg gjør. 
10 stk ut av 1200 views til nå må man forvente, spesielt her i Norge pga vi har tross alt mye dårlig vær her.
 

Av de 1190 views, hvor mange kommer fra de 10 som er negative, hvor mange kommer fra folk som ser på dette som tull de ikke ser noen grunn til å bry seg med, hvor mange kommer fra folk som ikke skjønner noen ting av matten din, og hvor mange kommer fra folk som støtter deg positivt?

Du har fortsatt ikke vært i nærheten av å forklare hva dette skal bevise, og hvordan det er et bevis for noe som helst, men er sikkert en artig hobby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...