Gå til innhold

Spotify setter opp prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, skaftetryne32 said:

Til prisen av halv cd per måned så er det vel strengt tatt artister å band som fortjener en lønnsøkning, 80 millioner låter i hifi, pga en økning på mellom 4 og 20 kroner, det tviler jeg på. 

Kunne godt betalt 200kr e.l. for hifi på Spotify, men Apple og Tidal får det til med sine vanlige abonnementer, så ser ikke hvorfor den største og beste aktøren ikke får til avtalene.. Tviler på at det er Spotify som er vanskelige her.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (21 minutter siden):

Er YouTube Premium også YouTube Music eller er det separat? Jeg har adblocker for youtube uansett.

Music følger med i Youtube Premium, hvis du ikke har Premium Lite - da er det kun Youtube. Youtube Music er ganske ålreit, men mangler en god musikkapp til PC, man må bruke Web-player. Det fungerer, men er ikke like polert som Apple Music og Spotify. En annen fordel med Youtube Music er at du får all musikk som også er lagt til på Youtube der, så om du liker noen artister som lager egen musikk f.eks, så ligger det der. Algoritmen til Youtube er også ganske ålreit og det finnes bøttevis av playlists der selvsagt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det egentlig noen gode alternativer til Spotify? I mitt tilfelle bruker jeg Spotify på Yamaha forsterkern i stuen, i bilen (Android Auto), og jeg har familieabb med 6 brukere. Bruker spotify til å lage spillelister som vi deler med hverandre, samt hører endel på ymse podcasts. Det er stort sett apper som benyttes, ikke nettleser.
Finnes der noen som kan alt dette, til en bedre pris evt med bedre lyd?

Har alt Youtube Lite, har prøvd youtube premium men synes det var litt knotete og finner ikke støtte for dette på alle enhetene. Tidal? Ser at Tidal har et belønningssystem hvor den artisten du lytter mest på får 10% av abb-prisen. Det er jo igrunn fint, jeg vil gjerne betale litt for å støtte artister..

Endret av Habla Møberg
Lenke til kommentar

Har skifta litt mellom Spotify, Tidal og YT Premium. Er like frustrert med alle hvor dårlig det er å lage playlister. Mangler sortering og filtrering muligheter.

Men verst er anbefalingene de kommer med. Er enten de samme tingene som går igjen eller ting som jeg ikke liker. Har for lite kontroll over de. 

Men tror jeg havner tilbake på YT Premium for å ha offline på mobil. Litt enklere å finne playlister der. Har gitt opp lage selv. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Habla Møberg said:

Er det egentlig noen gode alternativer til Spotify? I mitt tilfelle bruker jeg Spotify på Yamaha forsterkern i stuen, i bilen (Android Auto), og jeg har familieabb med 6 brukere. Bruker spotify til å lage spillelister som vi deler med hverandre, samt hører endel på ymse podcasts. Det er stort sett apper som benyttes, ikke nettleser.
Finnes der noen som kan alt dette, til en bedre pris evt med bedre lyd?

Har alt Youtube Lite, har prøvd youtube premium men synes det var litt knotete og finner ikke støtte for dette på alle enhetene. Tidal?

Jeg bruker Tidal, og er veldig happy med det. 119,- i måneden for det de kaller HiFi. Det fins et enda bedre abo som heter HiFi+, men jeg har ikke high fidelity anlegg, så jeg tviler på at jeg hører forskjell.

Lenke til kommentar

Er igrunn fornøyd med Spotify, men tror jaggu jeg skal prøve Tidal. Ser at det bør gå på enhetene mine, og de har familie-abb. Llitt forvirrende prising på familie, fordi det står at man skal velge vanlig eller Hifi+ etter at man har valgt familie, men det står ikke noe om prisen der da...Vel, gratis 30 dager så vi prøver. Gjør ingenting om lyden blir hakket bedre, men er usikker om det er blåtannkoblingen (det tror jeg ikke for jeg mener at enhetene ikke henter selve lyden fra f.eks mobilen, men streamer det direkte i stedet), enhetene mine eller kilden som er utfordringen. Men jeg hører jo at lyden ikke er like god fra Spotify som med egne lydfiler av god kvalitet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...