Gå til innhold

Blizzard-spill kommer til Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blizzard er allerede på PC så de risikerer lite. Sony har PS5 som allerede er heftigere enn det som finnes av PC-er. Nintendo har ingenting av det så de kommer til å holde seg til egen maskinvare.

Edit: Innen visse økonomiske grenser. Et 4090Ti f.eks. kan ikke akkurat konkurrere med en PS5 på pris.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Nintendo er vel alltid det selskapet som har hatt en nisje med sitt innhold. Hardware fra dem har alltid vært en temmelig ren enabler for software hvor de alltid har gått for det som er bra nok for sitt behov i markedet og heller vært smart og fleksibel med det de har laget av hardware-plattformer (stort sett da). Alle de andre store har fightet på spec. I det markedet har Sony virkelig mer eller mindre eid toppen av pallen.

Husker Steam tilbake i tid og da synes jeg det var noe herk. De har kommet seg et stykke siden den tiden.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev:

Blizzard er allerede på PC så de risikerer lite. Sony har PS5 som allerede er heftigere enn det som finnes av PC-er. Nintendo har ingenting av det så de kommer til å holde seg til egen maskinvare.

"Sony har PS5 som allerede er heftigere enn det som finnes av PC-er." Da må du gjerne undersøke hva som finnes av PC-er der ute.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (2 timer siden):

Sony har PS5 som allerede er heftigere enn det som finnes av PC-er.

PS5 har en GPU som er tilsvarende 5700XT eller 2070S. 

sedsberg skrev (43 minutter siden):

PS5 er i stand til å kjøre 8K 60fps, bare at det ikke er enablet i firmware enda. Selv ikke mitt 4070ti klarer det. Og kun GPU-en koster da omtrent samme som to PS5.

PS5 klarer ikke native 4K 120Hz i moderne AAA spill, så 8K 60Hz tror ikke jeg kommer til å skje. Selv et 4090 vil slite i den oppløsningen uten å bruke triks som DLSS og da er det ikke native 8K lengere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsollene blir normalt oversolgt så det holder. Selv om PS5 teknisk sett kan drive 8k 60fps, så er det veldig lite sannsynlig at noe noensinne kommer til å benytte seg av det. Jeg ville derfor ikke tatt det som noe annet en bragging rights.

Konsollene benytter seg av alle mulig triks for å få grei ytelse og utnytter godt at de ikke trenger å støtte masse gammel legacy som man må gjøre for at en PC skal være kompatibel. Konsollene har integrert hardware som gjør alt for å understøtte behovene spillutviklerne har. F.eks grafikkscaling og checkerboard-rendering er jo klassisk konsoll for å skvise ut mest mulig oppfattet ytelse for hardware.

PS5 er jo blodtrimma og optimalisert fra fabrikk som slår det enkelte entusiaster gjør med sine PCer. PS5 gjør jo hele tiden justeringer som gir enten GPU eller CPU max ytelse i forhold til hva som blir brukt.

Greia er sånn sett at konsollene gjør alt for å smartest mulig dra mest mulig ut av billigst mulig hardware og gi utviklerne mest mulig fleksibilitet. PC er mer en allrounder som er tregere i utviklingen, men som tar ting igjen på gode komponenter

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Selv gamle PS4 Pro klarer jo 4k 60fps. PS5 klarer da helt garantert 8k 60fps.

Her må du sjekke kildene dine litt eller rett og slett prøve en PS4 Pro eller PS5. Jeg har begge, og de klarer ikke 4k. PS4 Pro klarer ikke engang 60fps i 1080p på alle spill. 

Lenke til kommentar
58 minutes ago, RRhoads said:

Her må du sjekke kildene dine litt eller rett og slett prøve en PS4 Pro eller PS5. Jeg har begge, og de klarer ikke 4k. PS4 Pro klarer ikke engang 60fps i 1080p på alle spill. 

Jeg er sikker på at PS5 greier pong i 8k 60fps. Men på tetris må man nok ned til 4k 30fps git. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

PS5 har allerede spill i 8K men må nedskalere til 4K pga. begrensninger i firmware.

https://moviemaker.minitool.com/moviemaker/ps5-8k.html

Quote

Currently, PlayStation 5 is capable to support video games at an 8K resolution and has an HDMI 2.1 slot that enables the potential to play games in 8K resolution at 60 frame rates per second (FPS). However, 8K gaming is not available on the console for Sony has capped the current capabilities at a native 4K.

In the future, more and more games will support 8K only if Sony updates the firmware of the PS5 and make it completely support 8K.

“PS5 is compatible with 8K displays at launch, and after a future system software update will be able to output resolutions up to 8K when content is available, with supported software.”

Det er bare PC Master Race som er butthurt for at en 6000-kroners konsoll gruser PC-er til over 3 ganger prisen.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (44 minutter siden):

PS5 har allerede spill i 8K men må nedskalere til 4K pga. begrensninger i firmware.

https://moviemaker.minitool.com/moviemaker/ps5-8k.html

Det er bare PC Master Race som er butthurt for at en 6000-kroners konsoll gruser PC-er til over 3 ganger prisen.

Du må lære å lese. Det står ingenting om at den klarer spill der. Det står at den klarer video. 8k er 4 ganger så høy oppløsning som 4k. Den sliter med 4k. Hva tror du skjer med 8k?

Du tror virkelig at PS5 har bedre ytelse enn PCer du? Først trodde jeg det du skrev var sarkasme. 

 

Endret av RRhoads
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...