Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tredjeparts tjeneste for streaming av overvåkingskameraer


Anbefalte innlegg

Jeg har 6 stk. TP-Link C310/C320 og C210 overvåkingskameraer som jeg selvsagt uten problemer kan se via TP-Link Tapo appen. 

Problemet er at jeg ikke får til å vise disse videoene i programmer som iSpy og VLC Player etc. jeg har fulgt de fleste veiledninger der ute, åpnet porter i router, prøvd forskjellige linker samt prøvd TP-Link sine egne tutorials, å det lengste jeg kommer er med iSpy. Kmeraet blir lagt til men viser bare en tomt grått bilde. 

Jeg har også testet med å slå av Windows brannmuren og en del andre ting, men jeg får rett og slett ikke til å streame disse kameraene. 

Er det noen her med TP-Link kameraer som kan fortelle meg hva jeg potensielt gjør galt? 

 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
  • Bjerknez endret tittelen til Tredjeparts tjeneste for streaming av overvåkingskameraer
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (4 timer siden):

VLC Player

Hvilken versjon har du testet med?

Bjerknez skrev (4 timer siden):

C310/C320 og C210

V1, V2?

Hvordan ser URL-en din ut? Dvs.

Sitat

The URL of the RTSP live stream for the Tapo cameras will be:

For high quality stream1: rtsp://IP Address/stream1

For low quality stream2: rtsp:// IP Address/stream2

/ rtsp://admin:[email protected]:554/stream1 ?

 

Bjerknez skrev (4 timer siden):

jeg har fulgt de fleste veiledninger der ute

Antar inkludert den offisielle FAQ-eniSpy?

Testet med ONVIF-strømming?

edit: er kameraene og mobilen/tablet/PC du tester VLC/iSpy med på samme nett?

Endret av NoBo
Lenke til kommentar
NoBo skrev (3 minutter siden):

Hvilken versjon har du testet med?

V1, V2?

Hvordan ser URL-en din ut? Dvs.

/ rtsp://admin:[email protected]:554/stream1 ?

 

Antar inkludert den offisielle FAQ-eniSpy?

Testet med ONVIF-strømming?

Brukte senesete versjon av VLC Player og iSpy. Lastet dem ned før jeg prøvde. 
 

Jeg har lest den offisielle FAQ'en og fulgt denne fremgangsmåten hundre ganger. Linken du poster over samt linken i den offisielle GAQ'ennhar jeg prøvd hundre forskjellige versjoner av, inkoudert den "rette" selvsagt. Funker ikke. 

Jeg kom lengst med iSpy. Ingen feilmelding og video ble lagt til, men kun en grå firkant. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Jeg kom lengst med iSpy. Ingen feilmelding og video ble lagt til, men kun en grå firkant. 

Skjønner at du vil ha en 'Quick fix' og Move On! men ikke så godt å skulle bidra når du oppleves som litt... sparsom med info og ikke svarer på alt det som det spørres om. Vet ikke hvor mange caser jeg har hatt med kunde hvor kravet er å hoppe rett inn i problemstillingen der kunden er fordi han har testet 'alt' og det viser seg at kunde har oversett/endret/glemt noe basic som når det rettes fikser det hele. Klager ikke når kunde betaler men her på forumet er det gratisarbeid 😉

Jeg bruker 'AgentDVR' (iSpy for Win er jo foreldet) og ONVIF mot kamera. Eneste 'Hickup' jeg har opplevd med det er når jeg har glemt å Enable strømming fra kameraet eller noe av URL-en er feil; da får jeg den berømte grå/svarte boksen med nada bilde. Testet akkurat med RTSP-strøm i AgentDvR samt VLC og selv om det ble litt fikling så var det mulig mot det jeg har av kamera med nevnte programmer. AgentDVR logger eventuelle feilmeldinger så det gir muligheter for å feilsøke nærmere.

Prøv eventuelt med de ulike forslagene for dine kamera som nevnt på Connect to Tp-link cameras (ispyconnect.com)
- Brukte akkurat denne tjenesten på mine kamera for å få korrekt VLC-stream og det fungerte.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd så mye forskjellig og fulgt så mange guider (også de offisielle) at det blir umulig for meg å ramse opp alle linkene jeg har prøvd. Som nevnt har jeg testet de offisielle linkene, men disse funket ikke. Jeg har åpnet port 554 i routeren og jeg har også prøvd med brannmur avslått. 

VLC Player gir keg hele tiden feilmeldingen "VLC is unable to open the MRL..." uansett hvem av linkeforslagene jeg bruker. Både med og uten passord etc. 

ISpy lot meg vertfall legge til videoen, men feltet var grått...

Derfor så er jeg ute etter noen som har TP-Link kamera som kanskje kan oppklare dette, slik at jeg vertfall får eliminert om feilen ligger i linkene jeg har testet, eller evt. andre steder som brannmur etc. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Nevnte AgentDVR har default en loggefunksjon. Du skriver at du testet iSpy (som jeg ikke har testet) men testet du AgentDVR? Og gjerne da med ONVIF. Teker for å se om det er noe ut fra loggene som kan indikere hvor feilen ligger.

image.png.1433a3fd573484e9bee07a09cdec0b32.png

Skjønner at du er/blir lei, sånne småj*vler i systemet når det burde vært veldig enkelt å få det til å spille er #"¤%!"¤¤#&%

image.thumb.png.38521b5c35c0faf502c844bac094c10e.png

Lenke til kommentar
14 hours ago, Bjerknez said:

Jeg har 6 stk. TP-Link C310/C320 og C210 overvåkingskameraer som jeg selvsagt uten problemer kan se via TP-Link Tapo appen. 

Problemet er at jeg ikke får til å vise disse videoene i programmer som iSpy og VLC Player etc.

Jeg har TP-Link Tapo C310 og har heller ikke fått til å vise i VLC Player (Kubuntu 22.04). Vil gjerne finne ut av det. Jeg har fått til å vise live bilder fra TP-Link Tapo C310 på Windows via Onvif Device Manager https://sourceforge.net/projects/onvifdm/ , men vil gjerne finne noe som er litt mer portabelt og up-to-date.

Endret av cacb
Lenke til kommentar
4 hours ago, Bjerknez said:

VLC Player gir keg hele tiden feilmeldingen "VLC is unable to open the MRL..." uansett hvem av linkeforslagene jeg bruker. Både med og uten passord etc. 

Jeg opplevde eksakt samme problem da jeg testet dette for et par dager siden. Port 554 er åpen på ruteren etc.

Lenke til kommentar

Jeg har både Windows 10 og Linux Kubuntu 2204. Nå gjorde jeg et eksperiment og lastet ned VLC 3.0.18 for Windows og prøvde der. Først fikk jeg det ikke til, men så sjekket jeg brukernavn og passord satt i kameraet og jeg observerte at jeg hadde brukt liten bokstav der navnet indikerte stor bokstav. Brukernavn/passord er mao. case sensitivt. Da fikk jeg det til å fungere under VLC 3.0.18 på Windows 10. Streamer fint.

Prøvde så VLC 3.0.16 på Kubuntu, og rettet brukernavn passord der også. Men da får jeg "VLC is unable to open the MRL 'rtsp:/"  Det ser ut som om programmet reverter til kun lowercase brukernavn/passord. Skal se om jeg får slettet noen konfig-filer.

Edit: Slettet konfig-filer for VLC under Kubuntu (~/.config/vlc/) og prøvde igjen. Denne gangen fikk jeg lagret brukernavn med korrekt case, men fikk samme feilmelding som før. Merk VLC versjonsnummer er litt eldre enn Windows.

Edit2: Dette fungerer med VLC på Windows 10 i mitt nett (Tapo C310)

rtsp://<user>:<password>@10.0.0.115:554/stream1

<user> erstattes med brukernavn satt i kameraet, merk case sensitivt

<password> erstattes med passord satt i kameraet, merk case sensitivt

10.0.0.115 er LAN IP for kameraet i mitt nett.

 

Endret av cacb
Lenke til kommentar

Ok, problemet er relatert til versjon på Linux Kubuntu

Jeg avistallerte apt-versjonen av VLC (3.0.16) : sudo apt remove vlc
Installerte istedet snap-versjonen av VLC (3.0.18): sudo snap install vlc

Da virket det under Kubuntu også :-)

Interessant nok så virker det med VLC på begge OSer mot samme kamera samtidig.

Lenke til kommentar
cacb skrev (7 minutter siden):

Jeg prøvde den for en tid tilbake. Det fungerte på et vis men var en ekstrem memory/cpu hog på min gamle maskin. Avinstallerte og bruker istedet Onvif Device Manager

CPU/RAM - Ja, så lenge et kamera er definert og Enabled i Agenten så ser jeg at det brukes litt suppe men regnet det som 'expected' siden den jo konstant analyserer om det er bevegelse i bildet 🙂 Fant en som hadde 9 kameraer og det nærmest drepte boksen hans så heelt snill er den ikke... Går an å tune litt, da. Ser det er en Docker-variant også så mulig den er litt mer optimalisert og snillere med ressursene.

 

cacb skrev (7 minutter siden):

Da virket det under Kubuntu også 🙂

Interessant nok så virker det med VLC på begge OSer mot samme kamera samtidig.

OK, så 'synderen' var case sensitivt credentials på kameraet(?). Djevelen er i detaljene...
 

Ser forøvrig nå at det skal være mulig å skru på logging på Tapo-ene, mulig det (også) kunne ha gitt indikasjon på problemet.

 

 

Lenke til kommentar

Har også flere Tp_link Tapo kameraer, alle fungerte fint med Ispy tidligere, men ser nå at det kun er 2 som fungerer, de andre bare viser grått, men jeg bruker stort sett appen på tlf uansett,men hadde jo vært greitt og funnet ut hva som gjorde det, kanskje det kan være noen FW oppdateringer som har gjort det slik muligens.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, NoBo said:

OK, så 'synderen' var case sensitivt credentials på kameraet(?). Djevelen er i detaljene...
 

Ser forøvrig nå at det skal være mulig å skru på logging på Tapo-ene, mulig det (også) kunne ha gitt indikasjon på problemet.

Synderen var en kombinasjon av case sensitive credentials, samt VLC versjonsnummer (virket bare med VLC 3.0.18). Om man skrur på logging på Tapo-kameraene så virker ikke streaming (ifølge warning i appen).

Endret av cacb
Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar cacb! :) 

1. Jeg er helt sikker på at passord er skrevet riktig.

2. Jeg bruker versjon 3.0.18 av VLC Player. 

Dermed kan jeg trolig ha et problem med det du nevner at gamle passord blir lagret og VLC bruker dette. 

det er uansett godt og høre at det ikke bare er meg som har problemer rundt dette, men også dem som tilsynelatende kan dette :) 

Jeg skal teste litt og komme med tilbakemelding :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...