Gå til innhold

Hvem har kjøpt Asus Rog Ally?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Kenhten said:

Bare 14 igjen nå.

Hentet Anker powerbanken nå nettopp. Den er diger! Må bare få 3d printet et feste til den. Øker sikkert spilltid med 2.5X +

Får håpe den leverer.
Har selv en denne powerbanken, og den funker fint men får bare en halvtime + mere gaming på krevende spill med den.
Når den er halvfull (ifølge indikatoren) klarer den ikke å levere 65W lenger og da kutten den power...
Men er enda juice på den for kan lade telefoner å andre ting som ikke krever like mye watt etterpå.

Men ankern er vel ratet til 100W så den burde klare 65W lenger skulle man tro.

Lenke til kommentar

Den ble anbefalt til Rog Ally. Håper den leverer...

 

Fra elkjøp:

 

Sitat

Lading på farten har aldri vært enklere. Anker PowerCore III Elite powerbank kan by på et kraftfullt sett av to USB-C og to USB-A-porter med PowerIQ. Lad opptil fire enheter samtidig, eller bruk USB-C-portene med en ladeeffekt opptil 87W. USB-A-portene har en effekt på 18W og sikrer med det en pålitelig ladeopplevelse. Powerbanken kan fullades via 100W Power Delivery-inngangen på kun 2,5 timer, og har deretter nok kraft til å kunne lade en bærbar PC en gang, eller din telefon flere ganger.

 

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (1 time siden):

Bare 14 igjen nå.

Hentet Anker powerbanken nå nettopp. Den er diger! Må bare få 3d printet et feste til den. Øker sikkert spilltid med 2.5X +

11 igjen. Ryktene går? Sikkert tomt tidlig i morgen. Jeg sitter på henda for å ikke bestille. Trenger ikke. Lyst på. Trenger ikke. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, :utakt said:

11 igjen. Ryktene går? Sikkert tomt tidlig i morgen. Jeg sitter på henda for å ikke bestille. Trenger ikke. Lyst på. Trenger ikke. 

Jeg trengte heller ikke. Har gaming pc, gaming laptop og xbox.
Men etter jeg kjøpte Allyen er det kun den jeg har brukt. Spilt gjennom The Invincible, Bioshock Infinite, Stray og mange timer med leking i BeamNG.
Snart spilt gjennom Half Life 2 og. Episk spill forøvrig som kjører 120fps i 10W silent modus. Turte ikke å spille forbi ravenholm når spillet kom for 20 år siden men har blitt litt tøffere siden da.. Litt...

Allyen har passet mitt liv ganske bra dog. Som småbarnsfar så vil man bare ligge på sofaen på kvelden, og da er det fint å kunne spille på Allyen mens fruen ser på alskens rare serier på tven..

Men er man alene eller kan spille på andre ting når man vill og ikke reiser mye så er den ganske poengløs.
Med mindre man ikke har noe pc å spille på, for den har bra med kraft selv i docking. 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Du får brukt din mye mer enn meg. Jeg er dessverre mer interessert i å få ting til å fungere enn å spille.

Skal lære meg å kompilere software fra kildekode i helgen. Aldri gjort det før. Akkurat nå tegner jeg batteriholder i FreeCAD🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Jeg trengte heller ikke. Har gaming pc, gaming laptop og xbox.
Men etter jeg kjøpte Allyen er det kun den jeg har brukt. Spilt gjennom The Invincible, Bioshock Infinite, Stray og mange timer med leking i BeamNG.
Snart spilt gjennom Half Life 2 og. Episk spill forøvrig som kjører 120fps i 10W silent modus. Turte ikke å spille forbi ravenholm når spillet kom for 20 år siden men har blitt litt tøffere siden da.. Litt...

Allyen har passet mitt liv ganske bra dog. Som småbarnsfar så vil man bare ligge på sofaen på kvelden, og da er det fint å kunne spille på Allyen. 

Men er man alene og kan spille på andre ting når man vill og ikke reiser mye så er den ganske poengløs.
Med mindre man ikke har noe pc å spille på, for den har bra med kraft selv i docking. 

Jeg har en laptop jeg kan bruke. Den har dog enda verre batteritid enn Ally, og når jeg kobler til strøm blir den varm som et helvete. Jeg har noen titler på Steam jeg aldri har fått somlet meg til å installere en gang, men jeg er usikker på om jeg egentlig kommer til å bruke så mye tid på det uansett. Jeg syns nesten det er mer moro å sette opp og konfigurere sånne dingser enn å faktisk spille på dem. :wee:

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, :utakt said:

Jeg har en laptop jeg kan bruke. Den har dog enda verre batteritid enn Ally, og når jeg kobler til strøm blir den varm som et helvete. Jeg har noen titler på Steam jeg aldri har fått somlet meg til å installere en gang, men jeg er usikker på om jeg egentlig kommer til å bruke så mye tid på det uansett. Jeg syns nesten det er mer moro å sette opp og konfigurere sånne dingser enn å faktisk spille på dem. :wee:

 

Ja synes og i grunn det. Dog ikke så veldig mye å gjøre på Allyen da. Det er jo en laptop bare i annet format.

Finnes mange andre morsomme konsoller om man bare vil leke litt. Har en Powkiddy RGB30 jeg har lekt litt med i det siste. Kosta ikke mange lappene på Aliexpress og det har vært ett par kvelder med leking for å få spill til å funke på den. Men har fått Half Life, Quake 3 arena og Return to castle Wolfenstein til å funke knallbra.
Og alle spillene som den kan emulere da selvfølgelig. 
Den støtter forøvrig også Moonlight så har man nvidia skjermkort i pc'en sin kan man streame spill til den og.

Mye morro der ute.

Lenke til kommentar

Har ikke brukt FreeCAD på noen måneder nå. Er rusten...

Måtte bruke TinkerCAD litt også. PROTO#1:

 

Funker helt greit. Skulle gjort holderen litt finere og bedre. Powerbanken sitter godt. Ally'en står uten problemer. Nå mangler jeg kort USB C kabel....

Screenshot_20240209_232721.jpg.988472e87d17be17a4b3566322cdb5e7.jpg1000001669.thumb.jpg.76d833f3aaef64a4b5e51a2f037de660.jpg1000001670.thumb.jpg.585af27f45d6832378b65c3cbb8f825a.jpg

Endret av Kenhten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Kenhten said:

Har ikke brukt FreeCAD på noen måneder nå. Er rusten...

Måtte bruke TinkerCAD litt også. PROTO#1:

 

Funker helt greit. Skulle gjort holderen litt finere og bedre. Powerbanken sitter godt. Ally'en står uten problemer. Nå mangler jeg kort USB C kabel....

Screenshot_20240209_232721.jpg.988472e87d17be17a4b3566322cdb5e7.jpg1000001669.thumb.jpg.76d833f3aaef64a4b5e51a2f037de660.jpg1000001670.thumb.jpg.585af27f45d6832378b65c3cbb8f825a.jpg

Nice! Deler du STL/OBJ til den?

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (11 timer siden):

Har ikke brukt FreeCAD på noen måneder nå. Er rusten...

Måtte bruke TinkerCAD litt også. PROTO#1:

 

Funker helt greit. Skulle gjort holderen litt finere og bedre. Powerbanken sitter godt. Ally'en står uten problemer. Nå mangler jeg kort USB C kabel....

Screenshot_20240209_232721.jpg.988472e87d17be17a4b3566322cdb5e7.jpg1000001669.thumb.jpg.76d833f3aaef64a4b5e51a2f037de660.jpg1000001670.thumb.jpg.585af27f45d6832378b65c3cbb8f825a.jpg

Du poster mye fint og inspirerende. Fortsett å dele med oss 🙂.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (11 timer siden):

Nice! Deler du STL/OBJ til den?

 

Den er ikke helt perfekt.

Holderen er ikke tilpasset. Anker powerbanken er avrundet. 

Tenkte å lage en generisk sak der powerbanken hviler på en "hylle" og man fester med borrelåsbånd e.l.

 

Her er originalen og den jeg moddet(dekte til hullet).

 

 Allymate_.zip

 

 

Spilte Stars Wars Jedu Fallen Order: 25W. 900p medium. Lå på 45-60fps. 5 av 8 LED på Anker'en igjen etter 70min. spilltid. Så 2.5 timer ekstra spilltid er innafor hvis den leverer strømmen Ally'en trenger. 94Wh hjelper. Ally'en er fortsatt på 80%.

https://manuals.plus/anker/powercore-iii-elite-manual

 

EDIT: 2 ekstra timer med powerbank er mer riktig på de innstillingene jeg hadde. Kjører jeg lettere spill så vil man sikkert øke med 3-4 timer.

 

Endret av Kenhten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...