Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Det hatet der går strengt tatt begge veier. 

 

Men trakasseringen går først og fremst en vei.

Så «hjelper» det vel på, at antisemittisme er både stuerent og politisk korrekt i dagens Norge (og mange andre steder)☹️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (12 minutter siden):

Jeg må si jeg er nysgjerrig på hvilken by du har vært i, villig til og dele den informasjonen ? Har ikke lest hele tråden så beklager om noen allerede har spurt. 

Høres ut som Drammen. Nærmere bestemt Fjell i Drammen. Kunne også vært Oslo, men rart å kalle Oslo «nabobyen».

Lenke til kommentar
Entern skrev (6 minutter siden):

Så «hjelper» det vel på, at antisemittisme er både stuerent og politisk korrekt i dagens Norge (og mange andre steder)☹️

Du kan ikke seriøst mene at det stemmer, det er ikke i nærheten av stuereint og ikke på noen måte helst måte politisk korrekt.

 

Entern skrev (7 minutter siden):

Høres ut som Drammen. Nærmere bestemt Fjell i Drammen.

Det kan være det er Drammen og fjell han mener, men fjell er ikke i nærheten av å være en ghetto, det er et veldig trivelig og hyggelig sted, multikulturelt ja, men det er ikke negativt i seg selv.  

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (8 minutter siden):

Du kan ikke seriøst mene at det stemmer, det er ikke i nærheten av stuereint og ikke på noen måte helst måte politisk korrekt. 

 

Har vært flere tilfeller av NRK-ansatte som har kommet unna med grov antisemittisme på lufta.

Og ja det er veldig utbredt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (4 minutter siden):

Har vært flere tilfeller av NRK-ansatte som har kommet unna med grov antisemittisme på lufta.

Har du eksempler ? 

 

Entern skrev (4 minutter siden):

Og ja det er veldig utbredt.

i enkelte kretser så er det nok det, men det er nok stort sett den samme ulla som går igjen, kjenner en nazist, han mener selv han er nazist, men han hater alt uansett, jøder, muslimer, svarte, brune, lgbt, osv, og selvfølgelig sosialister som han mener omtrent alle nordmenn er. Hatere vil alltid finne noe og hate selvfølgelig, fordi de leter etter noe og hate, men folk flest i voksen alder er jo ikke sånn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Har du eksempler ? 

 

i enkelte kretser så er det nok det, men det er nok stort sett den samme ulla som går igjen, kjenner en nazist, han mener selv han er nazist, men han hater alt uansett, jøder, muslimer, svarte, brune, lgbt, osv, og selvfølgelig sosialister som han mener omtrent alle nordmenn er. Hatere vil alltid finne noe og hate selvfølgelig, fordi de leter etter noe og hate, men folk flest i voksen alder er jo ikke sånn. 

Alle faciststyrer, maa ha en syndebukk.

Hitler tok Joedene.

Mussolini, frimurerene og naar kameratskapet til Hitler utviklet seg, fikk  han et problem. Han maatte hate Joedene ogsaa. De som hadde hjulpet ham aa ta over. Hans naermeste elskerinne, var ogsaa Joede.

Endret av Karltorbj
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (10 timer siden):

Norsk-amerikanerne ble amerikanere som kunne knote litt norsk og feiret 17. Mai i løpet av et par generasjoner.

Så har ikke skjedd med dem vi snakker om her. Faktisk blir de mindre og mindre integrert.

Så, nei.

Du tar feil.

Hvor lang tid tok det..?
Hvor lenge fantes 'ghettoer' med nordmenn og andre som ikke lærte seg engelsk og som bodde i fellesskap hvor de kunne snakke eget språk og følge sin egne kultur, tror du?

Og et bonusspørsmål, etter å ha skrevet ned hva du tror, hva sier historikere som beskriver innvandringen og da spesielt om motstanden mot innvandring som fantes i USA..?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forstaar ikke problemet her jeg.

At vi mennesker, i fra forskjellige land og kulturer, rotter oss sammen, er det et problem?

Synes det er greit aa vite, at hvis jeg tar en tur til Phnom Penh, saa er det en plass, der nede hvor det staar, roekt lammelaar, kjoettkaker og roekelaks, paa menyen. En plass hvor jeg kan soeke raad, hvor, de kan anbefale en serioes tannlege, foreksempel. Slappe av, prate norsk. Jeg er sikker paa at hvis, det av en eller annen merkelig grunn, hadde havnet 5000 nordmenn i Phnom Pehn, saa hadde det oppstaatt et "Little Norway", med en gang.

Som sagt tidligere, saa er det bare kjekt aa besoeke disse saakalte norske "ghettoene", for spennende, god mat, baade paa restaurant og butikk. 

Opplever dem, som veldig vennlige.

Er det noen som kan forklare problemet her?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (11 minutter siden):

Forstaar ikke problemet her jeg.

At vi mennesker, i fra forskjellige land og kulturer, rotter oss sammen, er det et problem?

Synes det er greit aa vite, at hvis jeg tar en tur til Phnom Penh, saa er det en plass, der nede hvor det staar, roekt lammelaar, kjoettkaker og roekelaks, paa menyen. En plass hvor jeg kan soeke raad, hvor, de kan anbefale en serioes tannlege, foreksempel. Slappe av, prate norsk. Jeg er sikker paa at hvis, det av en eller annen merkelig grunn, hadde havnet 5000 nordmenn i Phnom Pehn, saa hadde det oppstaatt et "Little Norway", med en gang.

Som sagt tidligere, saa er det bare kjekt aa besoeke disse saakalte norske "ghettoene", for spennende, god mat, baade paa restaurant og butikk. 

Opplever dem, som veldig vennlige.

Er det noen som kan forklare problemet her?

Siden du må ha ting inn med teskje, og siden du er begrenset til å bare kunne se ting fra DIN synsvinkelen så greit…

…de fleste i sånne områder er fiendtlige mot alt norsk og det inkluderer også nordmenn. Hadde de brydd seg hadde de alt vært integrert, ved eget ønske. Men si du kommer fra slum & drit hver dag da reiser du ikke tilbake igjen herfra når du får alt du peker på her uansett hvor vanskelig det er for de å skjønne kulturen her.

Og DET er problemet her. Mange av de kan du faen ikke snakke til en gang.
 

Sier ikke at mange fra andre land ikke er hyggelige, men det begynner å bli (alltid vært) ymse hvem som gidder å gi deg et minutt.

Forresten så har det kommet en helt super ny oppfinnelse innen data & IT nå, som er at du kan velge mellom f.eks NOR eller ENG tastatur. Kan anbefale deg NOR så får du med Æ,Ø,Å 👍

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
thatguy83 skrev (31 minutter siden):

de fleste i sånne områder er fiendtlige mot alt norsk og det inkluderer også nordmenn.

De fleste ? Har du noen eksempler, eller noen form for dokumentasjon ?

Jeg kan ikke si at jeg har opplevd det sånn i såkalte norske ghettoer, tvert i mot egentlig, alle snakker norsk er veldig trivelige og hyggelige, og ganske langt unna å være fiendtlige mot alt norsk, igjen tvert i mot er min opplevelse.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
thatguy83 skrev (34 minutter siden):

Siden du må ha ting inn med teskje, og siden du er begrenset til å bare kunne se ting fra DIN synsvinkelen så greit…

…de fleste i sånne områder er fiendtlige mot alt norsk og det inkluderer også nordmenn. Hadde de brydd seg hadde de alt vært integrert, ved eget ønske. Men si du kommer fra slum & drit hver dag da reiser du ikke tilbake igjen herfra når du får alt du peker på her uansett hvor vanskelig det er for de å skjønne kulturen her.

Og DET er problemet her. Mange av de kan du faen ikke snakke til en gang.
 

Sier ikke at mange fra andre land ikke er hyggelige, men det begynner å bli (alltid vært) ymse hvem som gidder å gi deg et minutt.

Forresten så har det kommet en helt super ny oppfinnelse innen data & IT nå, som er at du kan velge mellom f.eks NOR eller ENG tastatur. Kan anbefale deg NOR så får du med Æ,Ø,Å 👍

Her var det mye rart.

Synes du kan utdype de paastandene litt bedre jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...