Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Karltorbj skrev (På 28.5.2023 den 1.24):

Forstaar godt at tidligere barnekrigere, og de som har levd med bomber og granater rundt seg, de siste ti aarene, sliter, jeg.

Den traumatiserte gruppen sliter nok også med empati, sosiale antenner, normer, grensesetting og alt det andre som er helt nødvendig for å fungere og skape verdier i Norge….

Er myndighetene klar over hvilke tikkende bomber dette er ? En bombe som kan gå av i morgen eller om 10 år…

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
37 minutes ago, Karltorbj said:

ja, viktig,  takk for paaminnelsen.

Der maa vi vaere forsiktige.

Ikke for mangen paa en gang.

Da blir det kaos.

En (for-)enklet modell for nivået av utfordringer knyttet til innvandring kan være:

Ufordring ~ (innvandring)²

Dvs dobler man innvandringen så 4-dobler man utfordringene. Og 10 dobler man innvandringen, så blir utfordringene 100 ganger større. 

Endret av lada1
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
lada1 skrev (På 29.5.2023 den 9.21):

En (for-)enklet modell for nivået av utfordringer knyttet til innvandring kan være:

Ufordring ~ (innvandring)²

Dvs dobler man innvandringen så 4-dobler man utfordringene. Og 10 dobler man innvandringen, så blir utfordringene 100 ganger større. 

Hvis man planlegger en ny bydel, med 30 000 innbyggere, kan man ikke, ta hele bunten, paa en gang. Foerst noen byggefelt, saa en skole, osv.

Det samme med invandringen.

Dert maa skje kontrollert, gradvis.

Hvis ikke, gjoer vi bare vondt, verre for dem og herper med samfunnsstrukturen. ikke til gode, for noen av oss.

Tar et forbehold, paa, vondt verre, Noen av dem, slipper ihvertfall aa kjenne paa krigsfrykt, men jeg tror ikke at, det er noe kult aa bli hengende igjen, paa et mottakssenter, ett par aar.

En kjempefin start, foer du blir ghettofisert.

Men hva, naar det er krise? Ukraina foreksempel. Hva gjoer vi da?

Veldig vanskelig dette.

 

Endret av Karltorbj
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (22 minutter siden):

En hel gjenga lakenkledde menn som kjørte rundt i en gammel Mazda 323 i det vi vanlige kaller for Arbeidstid 

Kjente du dem?

Vet du om de jobber kveld eller nattskift?

Tipper at to av dem, jobber paa en bensinstasjon om natta, jeg.

Og en av dem, starter klokka to om natta, med aa kjoere aviser.

Men det er tipping, ikke hold i det.

Endret av Karltorbj
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tror vi maa, belage oss paa en, skikkelig oekning, i innvandring og ghettofisering, i fremtiden jeg.

Med tanke paa omraader som blir ubeboelige, konflikter i sammenheng, med dette.

Turismen, kommer ogsaa til aa eksplodere saapass, at de lurer paa, om vi kommer til aa taale det.

Folk maa komme hit og kjoele seg ned.

Joess, der havna vi innom, klimapolitikken ogsaa, gitt.

Ghettofiseringen, maa bare aksepteres. Vi maa kosentrere oss om forslummingen.

Vi kan ikke begynne med, aa kjoere en "splitt og hersk" politikk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (23 timer siden):

Kjente du dem?

Vet du om de jobber kveld eller nattskift?

Tipper at to av dem, jobber paa en bensinstasjon om natta, jeg.

Og en av dem, starter klokka to om natta, med aa kjoere aviser.

Men det er tipping, ikke hold i det.

I den type klær nei og med den holdningen tviler jeg på om noen ville ha de i jobb kanskje (Ali på hjørnet) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (19 minutter siden):

I den type klær nei og med den holdningen tviler jeg på om noen ville ha de i jobb kanskje (Ali på hjørnet) 

Av dem jeg kjenner, saa har de naa, et par dongeribukser ogsaa da.

Jeg tror de var paa vei til fest,  moske, eller lignende.

Men holder ikke vi paa aa fantaserer her, naa da?

Vi kan jo ikke vite noe som helst, om disse menneskene.

Hva er det som er saa galt, med disse klaerne.

Har lyst aa kjoepe et par arabiske mannskjoler jeg. Sikkert veldig komfortable, som inneklaer.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (23 timer siden):

En hel gjeng  lakenkledde menn som kjørte rundt i en gammel Mazda 323 i det vi vanlige kaller for Arbeidstid 

Der jeg jobber henger det alltid innvandrergjenger, ikke akkurat lakenkledde da, mer hettegenser kledde. De «jobber» da, men med å selge narkotika 🙁

Henger også hvite narkiser der da 😕 heroinistene er ikke så ille men folka som tar amfetamin og sånn er skumle 😖

Heldigvis er Securitas vaktene dyktige 😎

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (10 timer siden):

Der jeg jobber henger det alltid innvandrergjenger, ikke akkurat lakenkledde da, mer hettegenser kledde. De «jobber» da, men med å selge narkotika 🙁

Det er klart noen må ta den jobben også, så lenge moralistene insisterer på at kriminelle skal ta seg av den jobben så må vi nesten forvente at kriminelle faktisk tar seg av den jobben. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (12 timer siden):

Der jeg jobber henger det alltid innvandrergjenger, ikke akkurat lakenkledde da, mer hettegenser kledde. De «jobber» da, men med å selge narkotika 🙁

Henger også hvite narkiser der da 😕 heroinistene er ikke så ille men folka som tar amfetamin og sånn er skumle 😖

Heldigvis er Securitas vaktene dyktige 😎

Observerer du gutta i fra bydelen Ris der?

Er det der de, ordner seg?

Lenke til kommentar

Polarisering, større avstand, mangel på respekt er typiske konsekvenser av ghettofiseringen. .

Det ingen hemmelighet at flyktninger og innvandrere er mye mer opptatt av kjønnsroller, ære og seksuell legning enn nordmenn flest. Ikke merkelig at noen blir redde:  https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/jlpnan/anti-woke-jeg-er-redd

Redsel og mistenksomhet er ikke oppskriften på et bærekraftig samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...