Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Eriksendrul skrev (9 timer siden):

Via kollegaer som jobber i skolesystemet så får jeg høre noe skummelt, et økende problem. Det er at barn og ungdom med utenlandsk bakgrunn som gjør det bra i skolen, er engasjert i sport eller andre aktiviteter, har deltidsjobber, er oppegående flink, hyggelig, hardtarbeidende ungdom med sunne holdninger blir mobbet, utsatt for vold, tyveri, trusler, trakassering fordi de har valgt og ikke opfylle stereotypen om å bli "gangster" og kun drive med faenskap, henge ute på kveldene osv. De blir kalt for "wannabee hvitinger" og andre artige ting. 

Har også registrert at venstreradikale anti-rasister gjerne benytter begreper som Uncle Tom eller lignende mot mørkhudede som ikke følger strømmen, det gode hatet blir vel dette kalt.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Karltorbj skrev (10 timer siden):

Mitt inntrykk av norsk arbeidsliv er,

Hoeyt stressnivaa, daarlig arbeidsmiljoe, ledere som paafoerer sitt stress. hoeye urealistiske maal, bare negative tilbakemeldinger, daarlig informasjon, mobbing, daarlig tilretteleggelse, verktoey som ikke fungerer.                                                                                                                      

Jeg er enig at norsk arbeidsmiljø nok ikke er det beste. Ja, i Norge er det mye stress i mange jobbe og ofte i jobber som er lavtlønnede og der det trenges lav kompetanse . Dette er nok grunnen til at mange med flyktningbakgrunn ikke kommer i jobb i Norge, fordi de ikke har den arbeidskapasiteten som kreves. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, og jeg har flere venner med flyktningbakgrunn som er i full jobb. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (20 minutter siden):

Jeg er enig at norsk arbeidsmiljø nok ikke er det beste. Ja, i Norge er det mye stress i mange jobbe og ofte i jobber som er lavtlønnede og der det trenges lav kompetanse . Dette er nok grunnen til at mange med flyktningbakgrunn ikke kommer i jobb i Norge, fordi de ikke har den arbeidskapasiteten som kreves. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, og jeg har flere venner med flyktningbakgrunn som er i full jobb. 

Ser at du skriver at det gjelder ikke alle og det er riktig.

Vi skulle ha visst, hva kompetanse og utdannelse, mangen av de som kjoerer trikk, buss, drosje og serverer oss kebab, har i fra hjemlandet sitt.

Mangen av dem, har hoey utdannelse.

Endret av Karltorbj
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (53 minutter siden):

Ser at du skriver at det gjelder ikke alle og det er riktig.

Vi skulle ha visst, hva kompetanse og utdannelse, mangen av de som kjoerer trikk, buss, drosje og serverer oss kebab, har i fra hjemlandet sitt.

Mangen av dem, har hoey utdannelse.

Noen av den har høy utdannelse, men hvis man følger statistikken, så er de en (liten) minoritet. Majoriteten av flykninger til Norge har lav utdanning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (4 timer siden):

Noen av den har høy utdannelse, men hvis man følger statistikken, så er de en (liten) minoritet. Majoriteten av flykninger til Norge har lav utdanning. 

Ja, var vel egentlig klar over det, men det som kan vaere frustrerende er aa se paa all den kompetansen som gaar tapt.

Vi er ikke bare advokater og ingenioerer, vi heller, men at prosenten, er hoeyere hos oss, kan jeg forstaa.

Det er ofte, lite som skal til, for at en advokat, foreksempel, kan bli norsk advokat.

Men en kompis av meg, jobber i et yrke, hvor han ikke trenger utdannelse i det hele tatt.

Har advokatutdannelse, bodd her i over tredve aar.

Har feil hudfarge og navn, enkelt og greit.

Og for aa si det paa en annen maate, Den minoriteten av innvandrere, som er her, som har hoeyere utdannelse, er mangen, en stor gruppe.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (4 timer siden):

 Dette er nok grunnen til at mange med flyktningbakgrunn ikke kommer i jobb i Norge, fordi de ikke har den arbeidskapasiteten som kreves.

Forstaar godt at tidligere barnekrigere, og de som har levd med bomber og granater rundt seg, de siste ti aarene, sliter, jeg.

Endret av Karltorbj
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (7 timer siden):

Tipper disse mottar mere enn og bidra  var det ikke nesten millionen ?? i sosiale goder dine og mine skattepenger ?? 

Ja lommeboka mi.

Lurer paa om du tipper riktig?

Det er jo bare kroner og oere, det handler om.

Og med de ressursene vi sitter paa, saa er det veldig synd paa oss.

Proeve aa hjelpe, med de mulighetene vi har, er jo bare tull.

Ikke en investering, i det hele tatt.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (45 minutter siden):

Fant denne og må si det høres helt vanvittig ut hva visse bøker 'lærer' bort i norske skoler.

Akkurat hva er det de lærer bort ? 

Kan nevne at jeg finner det merksnodig at norske politikere nærmest uansett ser ut til og nekte å lære av våre naboer i øst, Finland selvfølgelig som visstnok har ett av verdens beste offentlige skolesystem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Akkurat hva er det de lærer bort ? 

Kan nevne at jeg finner det merksnodig at norske politikere nærmest uansett ser ut til og nekte å lære av våre naboer i øst, Finland selvfølgelig som visstnok har ett av verdens beste offentlige skolesystem.

Opplever at, det er paa mangen felt vi ikke vil se utover og laere av andre.

Cannabispolitikken, foreksempel?

En venninne av meg, har en familie i fra Syria som naboer,

Mannen i huset, ble for en stund siden, tatt med en joint, og de tok i fra ham foererkortet.

Foer dette skjedde var han en positiv, aktiv og blid mann, Hadde ambisjoner, ville starte butikk, bilvask, mangen konstruktive ideer. Eiendommen var eksemplarisk, ryddig foran og velholdt hage.

Naa har legen, gitt ham sovemedisin, der han ligger og sover, mesteparten av dagen, er agressiv og har isolert seg helt. Hagen gror over, uryddig foran eiendommen, forslummer, dette fine middelklassestroeket, noe som irriterer naboene.

Og her snakker vi om depresjoner, Syria, trenger jeg si mer?

Han opplever ikke at han har vunnet i lotto. Han vil ut av landet, England, Nederland, .......

Men med flyktningestatus, er det veldig vanskelig.

Endret av Karltorbj
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Karltorbj said:

Mannen i huset, ble for en stund siden, tatt med en joint, og de tok i fra ham foererkortet.

Foer dette skjedde var han en positiv, aktiv og blid mann, Hadde ambisjoner, ville starte butikk, bilvask, mangen konstruktive ideer. Eiendommen var eksemplarisk, ryddig foran og velholdt hage.

Naa har legen, gitt ham sovemedisin, der han ligger og sover, mesteparten av dagen, er agressiv og har isolert seg helt. Hagen gror over, uryddig foran eiendommen, forslummer, dette fine middelklassestroeket, noe som irriterer naboene.

Han opplever ikke at han har vunnet i lotto. Han vil ut av landet, England, Nederland, .......

Litt av en story: Livet til flyktningefamilen var perfekt. Mannen ble tatt for å røyke en rev. Nå er alt helvete og de vil bort fra Norge.
 
Sier du at flyktingeproblemet kan løses med enkel tilgang til hasj?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (2 timer siden):

Litt av en story: Livet til flyktningefamilen var perfekt. Mannen ble tatt for å røyke en rev. Nå er alt helvete og de vil bort fra Norge.
 
Sier du at flyktingeproblemet kan løses med enkel tilgang til hasj?

Nei, vil bare faa frem at det er ikke alle, som trives her og foeler de har havnet i paradis.

Mangen av dem, kommer i fra cannabisvennlige land.

Og la oss ikke glemme de som liker aa tygge paa Khat. De blir behandlet som smuglere og rusmisbrukere, for det uskyldige, graset de tygger paa. Ligger vel i samme fareklasse, som kaffe.

Men, ser faren for en avsporing til rusdebatt.

La oss holde oss til temaet, hvis vi maa innom rusen.

For som jeg har skrevet tidligere, skal vi gjoere noe med slumghettoer, saa maa vi se paa, hele pakka.

Boligpolitikken, integreringspolitikken, ruspolitikken, bla.

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (12 timer siden):

Ja lommeboka mi.

Lurer paa om du tipper riktig?

Det er jo bare kroner og oere, det handler om.

Og med de ressursene vi sitter paa, saa er det veldig synd paa oss.

Proeve aa hjelpe, med de mulighetene vi har, er jo bare tull.

Ikke en investering, i det hele tatt.

Gjør de noe er de jo en ressurs men ikke de jeg så her om dagen 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...