Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Upopulær mening? Kvinner sin bodycount telles mer enn menn sin bodycount?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
20 minutes ago, Slagen mann said:

Sier ikke at alt var bedre før, men det skulle litt mer til enn å skille seg enn i dagens samfunn. Mange var litt mer fokusert på å redde forholdet enn å gi opp med en eneste gang når det begynte å bli litt vanskelig.

En ting er at det er vanskelig, men hva om noe "mangler" i forholdet, opplevelsen og spenningen med en fremmed som også er alpha (dette kan vel være avhengighetsskapende og)? Det er uhyre lett for en kvinne å bare knipse så er hun der for et raskt ligg, og hun har fått tilfredsstilt det som manglet. Det er lettere å gjøre det sånn, enn å prøve å få god sex med han vanlige mannen i gaten om noe skulle mangle der. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kunne vært verre.

I Viktoriatiden skulle menn helst ha sexerfaring når de giftet seg, mens kvinner helst ikke skulle vite hva sex var for noe.

Resultat: masse prostitusjon (de prostituerte ble seffern foraktet, fordømt og hatet da) og me too oppførsel/seksuell utnytting av tjenestejenter osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Slagen mann skrev (38 minutter siden):

For eksempel. Når det krangles om hvem som skal stå opp med barna etc så kan kvinnen mimre tilbake til de hete nettene med en av sine tidligere flammer. En DM på et riktig tidspunkt kan være nok. 

Projiserer du hva du selv gjør her?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (4 minutter siden):

Projiserer du hva du selv gjør her?

Er på ingen måte en drømmemann, men har god samvittighet etter samlivsbruddet.
 

SpecialForce skrev (3 minutter siden):

Men hun kan også lære mer om hvordan hun bygger opp partneren sin så mye at tankene og bekymringene han har forsvinner. 

Denne er sterk. Men er en god tilhenger av å bygge hverandre opp - som et forhold skal være 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994

Jeg er 28 år (kvinne) og har hatt sex med 5 forskjellige menn. 2 har vært langvarige forhold. 2 hadde jeg sex med et par-tre ganger i fylla. 1 var et ons (som jeg forsto raskt ikke var for meg). Bodycounten min er ikke høyere fordi jeg trenger noe "dypere" enn bare fysisk tiltrekning og fordi jeg er usikker på kroppen min. 

Begge kjærestene jeg har hatt hadde ligget med mange. Begge var også utro i forholdene. Det er vanskelig å finne en trofast mann og de fleste menn ønsker å ligge med mange. De lar ikke en sjanse gå selv om de er i et forhold. Noe som er greit, det er vel sånn biologien fungerer. Som også gjør at jeg ikke ønsker en mann som partner. Neste gang jeg skal se etter et "forhold" vil det bli en seksuell relasjon. Vil nok gå på noen smeller og bodycounten vil sikkert øke, men det bryr jeg meg ikke om da en langvarig partner uansett er urealistisk. Det er rart at for mannen er jeg bare et tall og et ligg, mens han for meg er noe mye mer. 

Dette er holdninger jeg ser en del andre kvinner har adoptert og jeg skulle ønske jeg hadde samme holdninger. Ligge rundt og kose seg, oppleve nytelse og begjær fremfor å gi alt i et forhold og likevel bli sviktet. En mann er bare et ligf og noe å kose seg med i blant. Jeg vil gjerne tenke sånn også. Et forhold er bortkastet tid. Det er ikke trygt, det er ikke godt, du bare går og venter på smellen som vil komme før eller siden. Man vinner ikke på å være lojal og god, man vinner på å være egoistisk og objektiviserende. Det sier liggekulturen i samfunnet i dag.

Tror også at tallene for hvor mange menn som kjøper sex er mye høyere enn hva som blir lagt frem. Må også huske på de som får thaimassasje - dere vet hva jeg mener. Vi ser også hvor mange menn som ønsker å legalisere prostitusjon. 

Enn så lenge deltar jeg ikke i det, men dette er mine tanker rundt det. Jeg tror egentlig ikke jeg kommer til å ha sex igjen. Siste jeg ønsker er et forhold med en mann som vil ha en kvinne til partner som har lav bodycount, men samtidig vil ligge med kvinner med høy bodycount på si. Det er nesten litt komisk. Jeg syns sex med kondom er dritt også, det er jo ikke godt for han og heller ikke godt om jeg vil gi han oralsex. Men å suge pikken til en fyr som jeg vet får sex andre steder.... Mmmm, nei takk. Hva skal du med meg, da? Å, det stemmer, du vil ligge med så mange som mulig... Vel, det blir ikke meg. 

Anonymous poster hash: 30e4e...994

Lenke til kommentar
Slagen mann skrev (1 time siden):

Nei, problemet er når en først møter motgang så vil hun nesten (gjelder ikke alle) automatisk mimre tilbake til de gode stundene med de andre og lengte tilbake til grønnere gress. 

 

Slagen mann skrev (55 minutter siden):

Når det krangles om hvem som skal stå opp med barna etc så kan kvinnen mimre tilbake til de hete nettene med en av sine tidligere flammer. En DM på et riktig tidspunkt kan være nok. 

 

Når jeg krangler med kona (for det gjør vi jo innimellom!), så har jeg aldri begynt å mimre om gamle ekser. Ei heller vil jeg tilbake til ymse dårlige forhold har vært i tidligere. Hvorfor i alle dager skulle jeg mimre tilbake til en eks? Det er en grunn til at eks-forholdene ikke fungerte ... Nei takk – vil ikke tilbake dit! 

Jeg aner ikke eksakt hva min kone tenker på under/etter en krangel, men noen stor lengsel mot tidligere ekser, er min siste bekymring. Ærlig talt. Er vi så usikker på vår partner?!

Slik jeg forstår det, antar du at femten minutter etter en krangel med partner, så stikker hun over til en eks, og de har seg som ville kaniner? Hvorfor antar du dette? Og ... hvorfor må det på død og liv være en eks hun hopper til køys med? Dersom kvinnemennesket ditt hadde stor trang etter å være utro mot deg, så klarer hun dette helt fint uten tilgang på ekser. Det er bare å svinge innom nærmeste utested, så er det nok av villige mannfolk! 

Ergo: hvorvidt partner har en eks eller ikke å gå til, burde ikke være så skremmende. Mulighetsrommet for utroskap er der uansett. Troen på at hun faktisk begår slike handlinger, sitter kun i ditt hodet. Og det bør du jobbe med! 

Det er ikke slik at samtlige mennesker løper og ligger med andre med en gang de møter motstand på hjemmefronten. Tver om. Dette høres svært spesielt og sjeldent ut! Dersom du har opplevd noe slikt, så synes jeg jo ekstremt synd på deg. Da har du vært uheldig. For dette er ikke normalt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 skrev (10 minutter siden):

Begge kjærestene jeg har hatt hadde ligget med mange. Begge var også utro i forholdene. Det er vanskelig å finne en trofast mann og de fleste menn ønsker å ligge med mange. De lar ikke en sjanse gå selv om de er i et forhold. Noe som er greit, det er vel sånn biologien fungerer. Som også gjør at jeg ikke ønsker en mann som partner. Neste gang jeg skal se etter et "forhold" vil det bli en seksuell relasjon. Vil nok gå på noen smeller og bodycounten vil sikkert øke, men det bryr jeg meg ikke om da en langvarig partner uansett er urealistisk. Det er rart at for mannen er jeg bare et tall og et ligg, mens han for meg er noe mye mer. 

Dette er holdninger jeg ser en del andre kvinner har adoptert og jeg skulle ønske jeg hadde samme holdninger. Ligge rundt og kose seg, oppleve nytelse og begjær fremfor å gi alt i et forhold og likevel bli sviktet. En mann er bare et ligf og noe å kose seg med i blant. Jeg vil gjerne tenke sånn også. Et forhold er bortkastet tid. Det er ikke trygt, det er ikke godt, du bare går og venter på smellen som vil komme før eller siden. Man vinner ikke på å være lojal og god, man vinner på å være egoistisk og objektiviserende. Det sier liggekulturen i samfunnet i dag.

[…]

Anonymous poster hash: 30e4e...994

Jeg uthevet to setninger fra ditt innlegg. For å ta det siste først: NEI! Det er ikke (automatisk) greit! 

Skal man leve i et forhold, er man nødt til å danne seg noen felles kjøreregler. Det er helt innafor å kreve monogami i et forhold. Ingen av partene skal føle seg presset til å la den andre få lov til å ha flere partnere, dersom det gjør en ukomfortabel! Så nei; dette er ikke greit. 

Så finnes det flust av partnere som lar partneren sin få ha sex litt rundt omkring. Jeg har ikke noe videre kjennskap, og for meg personlig, hadde nok en slik situasjon trigget mye usikkerhet og misunnelse. Men heldigvis er ikke alle som meg. Og at dette kan fungere fint for noen par, har jeg ingen problemer med å forstå. Seksuelle handlinger gjort med viten og aksept for partner, vil vel uansett ikke defineres som utroskap. 

 ---

Leit å høre at begge dine forhold var med dårlige mannfolk, som ikke klarte å besinne seg. Leit å høre at du selv skulle ønske alle kvinner var flinkere til å tenke slikt. Dette lukter det egoistiske hensikter av. Og noe egoisme er jo bra. Vi skal ta vare på oss selv. Vi skal putte egne behov først. Men det finnes grenser ... Og jeg mener man krysser disse, når egoismen går på bekostning av dine aller nærmeste. Når man river i stykker familie og ødelegger relasjon til partner, barn m.fl., ja, da er ikke egoismen særlig til nytte lenger. Da bidrar den 100% destruktivt. 

Befinner man seg i et frustrerende dårlig forhold, er det sikkert fristende å være utro. Jada. Men hvorfor er det ikke minst like fristende å forlate dette forholdet? Det må da være mye ryddigere og enklere! Det er fint å kjempe for forhold. Prøve å redde det. Men å bare sitte passivt i et dårlig forhold? Nei, det er hverken bra for deg selv eller partner. Enten må begge to aktivt prøve å redde et halvforlist forhold, eller så bør man bryte opp! 

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
32 minutes ago, SpecialForce said:

Hva med begge? Greit nok, usikkerheten er primært mannens problem.

Nå var det ikke mulig å lese artiklen uten abonnement, så aner ikke hva yderligere informasjon der står der, men i utgangspunktet mener jeg man fortjener en partner som er tro mot en.  En med høy "bodycount" vil høyst sandsynlig ikke være det da tilfeldig sex/validering/oppmerksomhet er som et dop/rusmiddel og en gang en addict, altid en addict.  Jeg hadde i al fall ikke orket å bli værende med en som er avhengig av et rusmiddel uansett hvilket det måtte være. 

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (19 minutter siden):

Det er ikke slik at samtlige mennesker løper og ligger med andre med en gang de møter motstand på hjemmefronten. Tver om. Dette høres svært spesielt og sjeldent ut! Dersom du har opplevd noe slikt, så synes jeg jo ekstremt synd på deg. Da har du vært uheldig. For dette er ikke normalt. 

Da har jeg kanskje vært meget uheldig da.. 😛

Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994
qualbeen skrev (2 minutter siden):

 

Man kan ikke danne felles kjøreregler som for den ene parten er urealistiske, da nærmere spesifisert mannen som trenger å ligge med så mange som mulig og som ikke har lyst eller evne til å avslå et seksuelt tilbud selv om han er i et forhold - eller som bevisst prøver å oppsøke dette (det var tilfellet i mine forhold, de fikk ikke tilbudet servert av andre kvinner, de oppsøkte dette selv). 

At kvinner spiller som menn i samfunnet i dag syns jeg ikke noe galt om. Vil kvinnen ligge rundt og kose seg, så må hun vær så god få gjøre det. Jeg er i prosessen selv hvor jeg prøver å legge mer vekt på fysisk attraksjon og ikke bry meg så mye om hvem han er. Jeg blir for lett glad i folk, de to mennene jeg lå med på fylla ble jeg glad i(!). Det er overhodet ikke bra, jeg må skille følelser fra sex skal jeg kunne ha det gøy og kose meg. Før noen kommer å "shamer" meg for å ligge med "topp 10-mannfolka".... Ingen av mine sexpartnere har vært sånne menn. Jeg ligger ikke med menn jeg ikke føler meg komfortabel med, og jeg hadde ikke følt meg komfortabel med en "chad" som jeg vet ligger med kvinner langt penere enn meg. Nei takk. 😛 

Anonymous poster hash: 30e4e...994

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (1 minutt siden):

Nå var det ikke mulig å lese artiklen uten abonnement, så aner ikke hva yderligere informasjon der står der, men i utgangspunktet mener jeg man fortjener en partner som er tro mot en.  En med høy "bodycount" vil høyst sandsynlig ikke være det da tilfeldig sex/validering/oppmerksomhet er som et dop/rusmiddel og en gang en addict, altid en addict.  Jeg hadde i al fall ikke orket å bli værende med en som er avhengig av et rusmiddel uansett hvilket det måtte være. 

 

Kvinner som har hatt sex med mange kan altså ikke kontrollere seg selv?

Kjapt regnestykke. Kvinne har vært singel i fem år. Har kanskje hatt ons annenhver måned. Det gir 6 x 5 sexpartnere, og et bodycount(som "kidsa" sier) på 30 stk. Da er man avhengig av validering, sex og oppmerksomhet i følge deg. 

Kan det ikke tenkes at denne liker sex? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Guest 30e4e...994 said:

Tror også at tallene for hvor mange menn som kjøper sex er mye høyere enn hva som blir lagt frem. Må også huske på de som får thaimassasje - dere vet hva jeg mener. Vi ser også hvor mange menn som ønsker å legalisere prostitusjon. 

Dette er litt interresant, for når en kvinne er utro, er det noe som har gått galt i forholdet, man minimerer gjerne utroskapet litt mer enn om en mann kjøpte seg thaimassasje (eller bare en hore) for de samme grunnene. Stigmaet mot menn som er utro på denne måten står sinnsykt langt fra om kvinnen er utro. Då er han er real taper på så mange måter som det kan tenkes. 

24 minutes ago, RRhoads said:

Kvinner som har hatt sex med mange kan altså ikke kontrollere seg selv?

Kjapt regnestykke. Kvinne har vært singel i fem år. Har kanskje hatt ons annenhver måned. Det gir 6 x 5 sexpartnere, og et bodycount(som "kidsa" sier) på 30 stk. Da er man avhengig av validering, sex og oppmerksomhet i følge deg. 

Kan det ikke tenkes at denne liker sex? 

Og når den samme sexen i forholdet ikke lever helt opp til det man vanligvis ikke får når man blir sjekket opp med en fremmed? Det er spenning, validering og et veldig godt forspill med en som har lang erfaring med sånt. Tror denne utryggheten ligger og ulmer hos menn når han vet/tror damen har 150bodycount og det plutselig minker litt på sexen etterhvert. Er vel like kjapt for en dame å få seg noe gratis, som en mann som finner seg en hore. 
Utroskap blir som eg skrev over, litt minimert når kvinner gjør det, fra samfunnets side. Det er mitt inntrykk, kanskje eg tar feil. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 skrev (14 minutter siden):

Man kan ikke danne felles kjøreregler som for den ene parten er urealistiske, da nærmere spesifisert mannen som trenger å ligge med så mange som mulig og som ikke har lyst eller evne til å avslå et seksuelt tilbud selv om han er i et forhold - eller som bevisst prøver å oppsøke dette (det var tilfellet i mine forhold, de fikk ikke tilbudet servert av andre kvinner, de oppsøkte dette selv). 

At kvinner spiller som menn i samfunnet i dag syns jeg ikke noe galt om. Vil kvinnen ligge rundt og kose seg, så må hun vær så god få gjøre det. Jeg er i prosessen selv hvor jeg prøver å legge mer vekt på fysisk attraksjon og ikke bry meg så mye om hvem han er. Jeg blir for lett glad i folk, de to mennene jeg lå med på fylla ble jeg glad i(!). Det er overhodet ikke bra, jeg må skille følelser fra sex skal jeg kunne ha det gøy og kose meg. Før noen kommer å "shamer" meg for å ligge med "topp 10-mannfolka".... Ingen av mine sexpartnere har vært sånne menn. Jeg ligger ikke med menn jeg ikke føler meg komfortabel med, og jeg hadde ikke følt meg komfortabel med en "chad" som jeg vet ligger med kvinner langt penere enn meg. Nei takk. 😛 

Anonymous poster hash: 30e4e...994

Men mener du at alle menn er like og identiske? At ingen av oss ønsker å være tro?

Det finnes flust av menn som har vært utro. Absolutt. Også finnes det flust av kvinner som har vært utro. Jada. Men ... samtidig finnes det plenty av menn og kvinner som IKKE har vært utro. Ja. Det finnes! Og det er mange av de. Husk på det! 

 

Utroskap forskes det på. Og la meg lime inn noen tall jeg fant på nettet: 

Sitat

26,3 prosent av mennene og 17,8 prosent av kvinnene svarer at de har vært utro i løpet av livet.

I en spørreundersøkelse så svarte altså 26,3% av mennene at de har vært utro – en eller annen gang, mot en eller annen partner (ikke nødvendigvis nåværende partnerforhold). Det betyr at 1 av 4 menn har vært utro. Snur vi på det: 3 av 4 menn velger å ikke være utro! 3 av 4! 

Kvinnene er litt flinkere. 17,8% er utro, som betyr at ca 1 av 6 kvinner er utro. Og at 5 av 6 kvinner ikke er det!

Basert på spørreundersøkelser, kan vi med letthet konkludere at det aller vanligste er å ikke være utro. Samtidig kommer det jo klart frem at utroskap ikke er såpass uvanlig at vi som samfunn knapt har hørt om det. Nei, absolutt ikke. Utroskap skjer! Beviselig! Og i stor skala! Men folk er trofaste i enda større skala! Husk på dette, før du skjærer alle menn (og evnt. kvinner) over samme kam.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...